Jostakin se säästäminen on aloitettava, eikö vain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juulianna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juulianna"

Vieras
Mulla ei ole säästöjä yhtään eikä niitä paljoa pääse nytkään kertymään vaikka olen töissä kun yksin pitää maksaa kaikki. Nyt päätin, että jostakin se on aloitettava ja laitoin jo aiemmin ostettuun metalliseen purkkiin 2,45€ eli sen mitä lompakosta löytyi. Ajattelin, että yritän tuonne purkkiin laittaa kaikki kirppari, tori yms. myynnit niin eikö sinne pikkuhiljaa kerry jotakin. Tavoitteena olisi säästää rahaa mun ja lapsen ulkomaanmatkaan.

Säästämisessä on hyvä pitää joku realismi mukana. Jos tulosi ovat pienet niin mitään isoja summia kuussa et voi oman ja lapsen elintason kärsimättä säästää. Jätä mieluummin turhat ostokset kuten tupakka, viina ja sen sellaiset pois, niin sitten saatat onnistuakin.

[QUOTE="vieras";29020588]Säästämisessä on hyvä pitää joku realismi mukana. Jos tulosi ovat pienet niin mitään isoja summia kuussa et voi oman ja lapsen elintason kärsimättä säästää. Jätä mieluummin turhat ostokset kuten tupakka, viina ja sen sellaiset pois, niin sitten saatat onnistuakin.[/QUOTE]

Miksi aina oletetaan, että rahaa menee tupakkaan ja viinaan? Tupakka en polta ja alkoholia käytän joskus enkä siitä vähäisestä määrästä luovu. Teen käsitöitä joista saan palkan lisäksi rahaa ja aion myydä lapsen vanhoja vaatteita ja leluja eli ylimääräisiä tuloja nekin. Nämä rahat olisi pyrkimys säästää ja eläminen yms maksaa palkalla ja jos palkasta jää rahaa niin säästöön nekin.

[QUOTE="a p";29020629]Miksi aina oletetaan, että rahaa menee tupakkaan ja viinaan?[/QUOTE]

Siksi koska tänne on pesiytynyt pierupäitä, jotka olettavat että pienituloiset ovat ilmanmuuta matalastikouluttuneita, jotka pistävät vähät rahansa kys. aineisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja KääKKä de la KääKKä;29020643:
Siksi koska tänne on pesiytynyt pierupäitä, jotka olettavat että pienituloiset ovat ilmanmuuta matalastikouluttuneita, jotka pistävät vähät rahansa kys. aineisiin.

No siltä vaikuttaa. Ärsyttävää tuollainen.

Juu, mutta käytännön syistä säästäisin itse jollekin tilille (vaikka se s-tili jos sinne sattuu tulemaan bonuksia tms muutenkin)
Helposti noista kolikoiden laskemisesta menee joku palkkio kun vie tilille tai ainakin tarvii pankkiin mennä ja jonotella.
Kyllä hyvinkin pienistä puroista tulee isompi järvi =)
tsemppiä!

Yhteistyössä