Jostainhan se on aina aloitetava...

ja mie sit päätin aloittaa sen mahdollisen katastrofin varalle hamstraamisen vessapaperista :D

Piti kannatuksen vuoksi koululaisilta ostaa vessa- ja talouspaperia ja nyt on sit 280 rulla vessapaperia ja 75 rullaa talouspaperia tuolla verannalla.

On mulla sellaisia kuivaelintarvikkeita ja säilykkeitäkin aina jonkin verran jemmassa, mutta tää "hyvin pyyhkii"-osasto on kyllä ylivoimaisesti isoin hamstraus.

Piti nyt tämäkin tärkeä tiedoksianto tänne tulla jakamaan, kun ihan vielä ei uneta tarpeeksi petiinmenoa ajatellen.
 
Just sanoin vanhempien kokoontumisessa, etten jaksa alkaa vessapaperimyyjäksi...
Meillä tää toimi niin, että koululaiset jaettiin 2-4 hengen ryhmiin, ja he sitten näissä "ryhmissä" kiersivät sovitut alueet / talot ja saivat siihen koulusta vapaata yhden viikon käsityötunnit (3h). Jos jossain ei oltu kotona, niin koululaisilla oli mukana lappuja, joissa kerrottiin asia, tuote ja hinta ja koulun puhelinnumero, jonne sai viikon sisällä jättää tilauksen, jos halusi tehdä kannatusoston.

Sitten varmaan jokainen perhe (joko vanhempi tai lapsi itse) soitteli / kyseli mummit, kummit ym. lähisukulaiset tai lähimmät tuttavat, tai haluamansa henkilöt läpi ja kun tilaukset oli vastaanotettu, niin sitten tilattiin ne paperit koululle ja sieltä ne sitten sai noutaa... koululaiset taas itse toimittivat "Paperinne ovat saapuneet"-lappuja tilauksen tehneiden postilaatikkoihin.

Tää on aika kiva systeemi, ja toimii näin pienessä kyläkoulussa erinomaisesti, kaupunkioloista en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mutta täällä tätä on tehty jo monta, monta vuotta ja kyläläiset - vaikka heillä ei koululaisia enää ko koulussa olisikaan - odottavat jo jokasyksyisiä pieniä paperikauppiaita tilauslomakkeineen.
Täällä ainakin ollaan huomattu, että paremmin täällä tuo paperikauppa käy, kun että koittais kaupitella pipari- tai karkkirasioita :)
 
"nöppäri"
Nykyään on niin tylsää, ettei muka ole aikaa mihinkään tuommoiseen. Olis ihan kiva jos muksut itsekkin näkisivät vähän vaivaa kaikkien retkien/leirikoulujen eteen, nykyään vaan odotetaan että kaikki maksetaan tosta vaan.
 

Yhteistyössä