Jossain muualla nuiden lasten ois parempi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt

Vieras
Mä en vaan jaksa enää. Olen yh, lasten isää ei kiinnosta olla lastensa kanssa. Mua ei totella ollenkaan, lällätellään vaan jos komennan. Enkä muutenkaan ole mikään äitiyden perikuva. Myönnän, olen lyönyt molempia lapsistani, koska olen vain niin väsynyt. Isovanhemmat ei ota lapsia hoitoon, koska "ovat oman velvollisuutensa jo hoitaneet lasten kasvatuksessa ja ei heilläkään apua ollut". Kavereita kiinnostaa enemmän bailaaminen kuin lastenvahtiminen, enkä kelle tahansa lapsiani jättäisikään.

Siltikään en voi sille mitään että mieleni tekisi (ja todella paljon) jättää lapset jonnekin ja aloittaa uusi elämä jossain muualla. En vain jaksa, enkä halua että lapseni joutuvat kasvamaan tälläisen äidin kanssa.

Niin tuttu tunne. Ota huomenna yhteyttä soskuun, pyydä apua ja käy myös itse lääkärissä.. Voi olla, että väsymyksen väistyttyä mielialasi paranee, mutta yhtälailla voit olla masentunutkin. Voimia sinulle, tiedän mistä puhut :hug: :hug: :hug: Mutta oikeasti, hae apua heti huomenna!

Minkä ikäisiä lapsia?
Asutteko minkä kokoisella paikkakunnalla: onko mahdollisuus saada jotain lastenhoitoapua esimerkiksi neuvolan kautta tai muutoin, mistä sitä apua nyt yleensä saakaan?

OLet todella väsynyt nyt! Hae apua ongelmiisi, vaikka seuraavalla neuvolakäynnillä. Puhu siellä kaikki mitä kannat sisälläsi. Sinun pitää päästä vähäksi aikaa lepäämään. Harmi,
etten voi auttaa sinua täältä käsin.

3v ja 4v lapset kyseessä. Pääkaupunkiseudulla asutaan. Tiedättekö, ihmisen on tosi vaikea henkilökohtaisesti myöntää jollekin olevansa väsynyt ja riittämätön. Neuvolassa se varsinkin tuntuu tosi nololta kun th on jo niin tuttu kun monta vuotta käyty siellä.

Ota yhteyttä paikkakuntasi sossuun ja kysele mahdollisuudesta saada tukiperhe teidän perheelle.

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-fi/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/avohuolto/muuttukitoimet/tukihenkilo/

onko lapsella kummeja, jotka voisivat ottaa lapset vähäksi aikaa hoitoon? Kannattaa muuten jaksaa pitää huolta lapsistaan, jos et halua että ne otetaan huostaan :) :hug: Voimia sulle!

Uskon sen. Se on varmasti vaikeaa, mutta yritä rohkaista itsesi. Tiedät varmaan sanonnan: paistaa se päivä risukasaankin. Tiedän, että olet varmasti hyvä äiti lapsillesi, kunhan saat väsymyksesi pois. Olen kanssasi ajatuksin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
3v ja 4v lapset kyseessä. Pääkaupunkiseudulla asutaan. Tiedättekö, ihmisen on tosi vaikea henkilökohtaisesti myöntää jollekin olevansa väsynyt ja riittämätön. Neuvolassa se varsinkin tuntuu tosi nololta kun th on jo niin tuttu kun monta vuotta käyty siellä.

On totta, että sitä mielellään pitää kulissia yllä. Mutta oikeasti jossain vaiheessa jokaisen meidän voimavarat loppuu, jos liikaa väsyy. Sinun ei tarvitse jaksaa yksin. Kun haet apua, kiität itseäsi vielä vähän ajan päästä. Mä oisin ainakin varmaan jo mielisairaalassa, jos en vuosien jälkeen olisi luopunut roolistani ja sanonut ääneen, että en jaksa enää. Koita ajatella, että lapsesi hyötyvät, kun haet apua. Paljon järkevämpää on hakea apua nyt, kun se vielä on mahdollista. En usko terveydenhoitajankaan ajattelevan mitään, jos kerrot asia -me ollaan ihmisiä kaikki, eikä kukaan jaksa loputtomiin. Ongelma on pääsi sisällä (niinkuin oli siis minullakin), muut eivät ajattele samoin. :hug:

Voit ihan hyvin neuvolassa kertoa tuntemuksistasi. Eihän sinun tarvitse sanoa, että olet jo pitkään ollut väsynyt, jos nolottaa ettet ennen ole sanonut asiasta mitään. Sanot, että nyt viime aikoina on noussut seinä vastaan ja kysyt, mitä apua neuvolan kautta olisi saatavilla. Meillä päin terveydenhoitajalla on joka kerralla tapana kysyä myös minun vointiani. Olisi hyvin helppo alkaa kertomaan jos ongelmia olisi.

Yhteistyössä