Joskus täällä on noita aloituksia, "XXe lapsilisiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8e

Vieras
Miten te olette lopulta niistä tilanteista selvinneet? Oletteko saaneet rahaa lainaksi, onko sosku auttanut, seurakunta? Asiallisesti kysyn, ensimmäistä kertaa, miten olette saaneet kuitenkin sitten lapsille ruoan? :)

Tiedän useamman todella pienituloisen perheen ja olen aina miettinyt, miten tuollaisen tilanteen sitten hoitaa, suomalaiset kun eivät juuri rahasta puhu. Itselläni nyt kirppispöytä, toivottavasti sieltä tulee jotain, huutismyynti ei juuri tuottanut tulosta :)

Aina sitä jostain sen verran rahaa saa, että pystyy ostamaan puuroainekset, perunat ei maksa paljon, palauttaa pulloja kauppaan, keräilee kaikki kolikot, mitä kotoa löytyy jne.
Ja jos oli sellainen tilanne, että rahat oli totaalisen loppu, niin sisko tai kaveri lainasi. Koskaan en mennyt pyytämään isoa summaa, vaan laskin paljonko rahaa tarviin ihan perusjuttuihin ja tein sitten vaikka keiton (se ei ole kallis ruoka) ja puuroa siihen asti, että seuraavat rahat tulivat tilille.
Ei noita lainaamisia usein ollut, lähinnä sit jos tuli eteen yllättävä meno, kuten vaikka kallis antibioottikuuri, tai halvempi, jos kaksi lasta sairastui samaan aikaan. Omat hammaslääkärikulut oli myös ihan tappoa rahatilanteelle. Monen lapsen yh ei todellakaan juhli, eikä mulla ylpeys antanut myöten mennä sossuun.

Mä myyn turhahkoa tavaraa pois, siitä saa yleensä sen verta, et pärjäilee jos tulee tiukkaa (yllättävä lääkekulu tms.). Toisinaan lainaan äidiltäni. Onneks harvemmin tuollaista tilannetta enää tulee.

Yhteistyössä