JOS voisi itse päättää vuodenajan vauvan syntymälle, minkä kuukauden sinä haluaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Leikitään ajatuksella, että vauvan syntymän ajankohdan voisi itse valita. Mikä olisi sinulle mieluisin kuukausi? :)

Itse toivoisin kevätvauvaa. Huhti-toukokuun vaihde olisi ehkä mieluisin! :) Ei tarvitsisi niin paljon pukeakaan vastasyntynyttä kun kesä olisi edessä. Toki kesä, aurinko ja kuumuus voi tuoda omat haasteensa mukana, mutta silti.

Tämä siis vaan tällaista ajatusleikkiä...Oikeasti ainakaan minulle sillä ei ole mitään ihmeempää merkitystä, toinen vauva olisi tervetullut ihan mihin vuodenaikaan tahansa.

No jos pitäisi valita niin ihan viimisilläni en haluaisi olla kesähelteillä kun olo on silloin muutenkin tukala. Eli ei mielellään heinä-elokuussa.

Meidän lapsista toinen on syntynyt joulukuussa ja toinen helmikuussa. Ei valittamista.

meillä on lapset helmi- , heinä- ja touko-kesäkuussa syntyneet (pienin vielä mahassa) niin jos saisin valita seuraavalle syntymäkuukauden niin se menisi tuonne heinäkuun ja helmikuun välille, varmastikin lokakuun ja joulukuun väliin kun toivoisin.

En haluaisi olla viimeisilläni raskaana kesähelteillä., ja imetyksen takia hikoilin muutenkin kuin pieni possu vauvan syntymän jälkeen, niin en olisi kaivannut siihen vielä kuumaa hellettä. Loppusyksy tai alkukevät olisi varmaan siitä ihanteellisia, että ulkona ei olisi liian kylmä vaunulenkkejä ajatellen. Mä sain vauvan viime joulukuussa ja meni pitkään että päästiin ulos, täällä oli yli 30 astetta pakkasta ja aina jumalaton tuuli, ja itsekään ei niin päässyt virkistymään ja keräämään voimia lenkille.

mä ehkä toivoisin toista sykysy vauvaa... osaan olla pienen kanssa talvella eikä tarviis murehtia liikakuumista säistä yms... lisäk kevät vauvan omaavia harmitti kesällä jälkivuodot kun ei päässyt uimaan... mulle oli syys-lokakuussa aivan yhdentekevää kauanko vuodot kestää... mut kaiken tämän sanoneena meille tulee varmaan kevät vauva kun on puhuttu et kun neiti täyttää vuoden niin aletaan puuhastelee toista.. tietty eihän sitä tiä kuin nopeesti tärppää..

Huhtikuun ja toukokuun vaihde. Syyt.
- Raskaus alkaisi loppukesästä/alkusyksystä
- raskausaika olisi talvella, maha olisi helppo peittää talvivaatteisiin
- viimeisillään olisin raskaana silloin kun jäät ja lumet on jo sulaneet
- vauvan ensimmäiset kuukaudet olisi valoisaan aikaan, helpottaisi sitä valvomista, kun itse ainakin pärjään lyhyemmillä yöunilla valoisaan aikaan
- seuraavana vuonna vauva pääsisi opettelemaan kävelyä ja nauttimaan kävelystä kevät- ja kesäaikaan

Huhtikuun lopun ottaisin, jos saisin valita. Silloin kelit alkavat lämmetä ja valoisa aika lisääntyä. Itsellä kaikki lapset joko syys- tai talvivauvoja eli kokemusta paukkupakkasille pukemisesta ja yön pimeinä hetkinä valvomisesta sekä syksyn synkän läpi vauvan kanssa kahlaamisesta.

Joulukuussa.

Ei loppuraskautta kesähelteillä, ei vasta synnyttäneen "ihania" suihkutissejä yms juttuja kesähelteillä. Saa itse päättää, meneekö lapsi kouluun muiden samana vuonna syntyneiden kanssa vaiko vuotta myöhemmin.

Itseasiassa sain esikoiseni viime kesänä (heinäkuun lopulla) kun oli ne mielettömät ennätyshelteet. Loppuodotuskin meni hienosti, ei tullut edes turvotuksia, mutta se KUUMUUS synnytyksen jälkeen kun hormonit vaihteli..huh! Imetys lisäsi hien virtausta. Tosin silti nautin ajasta ja voisin elää uudelleen. Kai sitä oli niin vauvan hurmiossa..;)

Kevätvauva olisi kiva.

- Olen silloin virkeimmilläni "herään talviunilta"
- Ei tarvitsisi vastasyntynyttä niin pukea tai pakoilla sisällä kovia pakkasia
- Jai ninkin itsekäs taka-ajatus että ekana kesänä vauva ikänsä takia nukkuu paljon, saan siis nauttia kesästä, kuopia kukkapenkkiä ja olla vain vauvan nukkuessa, toisekseen vauvan toinen kesä on toivottavasti helpompi kun on pikkuisen yli vuosikas, on helpompi olla kävelevän kanssa. Kuopus oli 8kk kesän alkaessa ja jotenkin vaikea vaihe oli meneillään kun konttasi, ei malttanut rattaissakaan istua ja maassa oleminen taas hankalaa konttaavana.

Syysvauva oli kiva kun lämpimät ilmat jatkui pitkälle syksyyn ja muutenkin nautin ruska-ajasta, ja toinen on juhannusvauva, sekin oli kiva kyllä kaikin puolin. Tosin rannalla ei tullut käytyä en "röllykkä" mahan kanssa ;) Kesähelteet ei ole mua haitannut, tosin en Ihan viimisilläni kummallakaan kerralla ollut kuumimpien helteiden aikaan.

Meillä poika syntyi marraskuussa ja kovat pakkaset alkoivat lähes heti kotiuduttuamme sairaalasta, eli emme päässeet ulkoilemaan ainakaan kuukauteen ja muutenkin hyvin vähän talvella. Kyseessä on toissa talvi, joka oli siis poikkeuksellisen kylmä.

Mä pitäisin siis tällä kokemuksella kevättä, eli maaliskuuta tai huhtikuuta ideaalisimpana kuukautena syntyä.

Itse haluisin kyllä olla viimeisilläni toukokuussa, koska uskoisin ihan kauheesti pelkääväni sitä talvea ja liukastumista ison mahan kanssa :/ Tottunu muutenkin kaatuilemaan talvella, niin sais kyllä olla ihan järkyttävän varovainen

No itsellä lapset syntyneet helmikuun ja huhtikuun alussa ja noin ihan hyvä. Joskus olen kyllä sanonut ettei enää ikinä toista oinas-lasta, sen verran tempperamenttinen tuo meidän nuorempi neiti ollut. ;)

Esikoinen syntyi toukokuun alussa, se oli minusta aika loistava aika. Ei ollut kuuma eikä kylmä ja kesällä ei tarvinnut topata. Nyt toisen laskettu aika marraskuun puolivälissä, vähän huolettaa minkämoiset pakkaset sieltä puskee että päästäänkö kunnolla ulkoilemaan jne. ja pienen toppaaminen ei kuulosta kivalta. Mutta eiköhän tuosta selvitä. :)

Poikani syntyi tammikuussa, ja se on mielestäni oikein hyvä aika syntyä.

Samaa mieltä. Meillä toinen kesäkuussa ja toinen tammikuussa ja tammikuu on hyvä aika. Kesä inhottavaa aikaa kuumuuden takia, niin loppuraskaudesta kuin vastasyntyneenkin kanssa. On hyvä jo alusta alkaen "opastaa" vauvaa nukkumaan yöllä ja valvomaan päivällä ja kesällä tuo on hankalaa kun on valoista ja kuumaa.

yksi lapsista on syntynyt huhtikuussa ja se oli aika ihanteellinen. Ei tarvinnut olla kesällä raskaana. Talvitakki sopi maaliskuulle asti kiinni ja sit pärjäskin fleecellä ja hupparilla yms eli ei kuitenkaan tarvinnut ostaa mitään talvivaatteita. Ja tuo, että vauvaa olis hankala opettaa nukkumaan öitä, kun on valoisaa, niin en tiedä oliko sattumaa vai mitä, mutta aivan supernukkuja on ollut alusta asti tämä meidän huhtipoitsu:)

Yhteistyössä