Jos vieras ihminen ei varo, ja näin ollen lapsellasi jää sormet oven väliin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Sanoisitteko ihmiselle mitään?
Asutaan siis talossa, jossa on käytävällä lasiovi, jota meidän lapset eivät saa auki.
Tässä käytävässä on 2 liikehuoneistoa. Toisessa on nainen joka kyllä varoo. Mutta toisessa mies, joka tässä yksi kerta tuli ovesta, eikä voinut sen vertaa katsoa, kun lapset olivat oven vieressä...

Oltiin siis lähdössä, itse olin asunnon ovea laittamassa kiinni, tytöt juoksivat jo toiselle ovelle odottamaan.
Mies tuli ovesta ja kuulin kun nuorempi lapsistani (1½v) alkoi vääntää itkua. Menin paikalle ja sillä oli sormet siellä oven välissä, vieläpä niin, että yksi sormi ikävässä asennossa. Onneksi ei pahemmin sattunut, hieman punoitti sormi.
Mulla alkoi ihan totaalisesti kiehua..grr

Muoks:
Lapset saavat tästä eteenpäinkin mennä edeltä siihen ovelle, mullahan ei mene kun max 2min kun tulen perässä ja jos jotain sattuu niin 5 sekuntia kun olen paikalla.
Mutta ensi kerralla kun huomaan jonkun tulevan, tai siis tämän sedän (muut ovat todella mukavia ja huomaavaisia, kysyvät monesti tarvitsenko apua, jos on nyssäköitä monta ja lapsetkin vielä;) sanon lapsille kovaan ääneen, että "Varokaa ettei sormet jää oven väliin"

Toki tuollaista sattuu, enkä suoranaisesti miestä syytä, tai ketään, mutta pistäähän tuo harmittamaan, jos "tuttu" mies ei huomioi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmph:
lapset on pääsääntösesti huoltajansa vastuulla. syytä ittees, jos vahingosta haluut jotakuta syyttää.

Vahinko juu, mutta eikö se ole itsestään selvää, että pieniä lapsia varotaan. Olin itse kuitenkin niin, että näin lapset koko ajan. Oven vaan laitoin kiinni

Alkuperäinen kirjoittaja Hippoliina:
lapset on pääsääntösesti huoltajansa vastuulla. syytä ittees, jos vahingosta haluut jotakuta syyttää.

Vahinko juu, mutta eikö se ole itsestään selvää, että pieniä lapsia varotaan. Olin itse kuitenkin niin, että näin lapset koko ajan. Oven vaan laitoin kiinni

kaikilla ei ole lapsia eivätkä he osaa lapsia huomioida sitten samallatavalla kuin ne joilla niitä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Aina näitä..huoh:

Lapseton vanhapiika??

ei, en ole. oletko sinä ?
minulla on kaksi lasta ja jos noin kävisi, en mä ajattelisi sitä toista ihmistä pahana ja ilkeenä setänä vaan oppisin itse ensi kertaa ajatellen tällasen tilanteenkin huomioimaan parhaani mukaan. ja ehkäpä lapsikin oppi,kun VAHINKO kävi.

kaikilla ei ole lapsia eivätkä he osaa lapsia huomioida sitten samallatavalla kuin ne joilla niitä on.

No ei siihen lapsia itse tarvi, että tajuaa varoa tuommoisia taaperoita. Kyllä minä olen aina hidastanut tahtia kun kovin pikkuisia jaloissa pyörii.

Siis lapseton vanhapiika! ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

No ei siihen lapsia itse tarvi, että tajuaa varoa tuommoisia taaperoita. Kyllä minä olen aina hidastanut tahtia kun kovin pikkuisia jaloissa pyörii.

ja sinun on kovin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät niin tajua tehdä. vaikka sinä tajuatkin.
se on vaan fakta ja sen mukaan pitää meidän vanhempien olla ja elää.

Ei ehkä asiaan kuulu, mutta tätä miestä näen päivittäin, eikä hän edes koskaan tervehdi, vaikka itse tervehdin aina. Tuntuu että on aina pahalla päällä.

ei kuulukkan asiaan.mutt saathan sä tällä sympatiaa, kun setä on inhottava muutenkin.
ehkä hän ajattelee, että tuossa tulee tuo mamma lastesa kanssa, joka antaa niiden mennä miten tahtoo tässä eikä pidä huolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aina näitä..huoh:

Lapseton vanhapiika??

ei, en ole. oletko sinä ?
minulla on kaksi lasta ja jos noin kävisi, en mä ajattelisi sitä toista ihmistä pahana ja ilkeenä setänä vaan oppisin itse ensi kertaa ajatellen tällasen tilanteenkin huomioimaan parhaani mukaan. ja ehkäpä lapsikin oppi,kun VAHINKO kävi.

Eli sinä vain kainosti hymyilisit kun lapsesi itkee kivusta jonkun toisen huolimattomuuden takia? Minkälainen äiti se tuollainen on? Ja eikai kukaan nyt sanoisi huolimattomalle aikuiselle, että oletpa sinä paha, kun et varo, VAAN: voisitko seuraavalla kerralla huomioida että paikalla on pieniä lapsia? Kai nyt jokainen äiti haluaa ehkäistä sen, ettei seuraavallakin kerralla lapseen satu!

Mies kuuluu varmaan siihen porukkaan, joka on yksiselitteisesti sitä mieltä että lapset ovat aina tiellä eikä heitä kuulu varoa millään tapaa, jos kerran ne on jätetty vahtimatta vaikka rappukäytävään.
Mä kyllä varon lapsia, mutta ei ihmsiä oo velvoitettu niin tekemään.

Itse opettaisin lapset niin, etteivät mene norkoomaan ihan oven suuhun ettei noin pääsisi ( ainakaan toiste ) käymään.

Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:

ja sinun on kovin vaikea ymmärtää, että kaikki eivät niin tajua tehdä. vaikka sinä tajuatkin.
se on vaan fakta ja sen mukaan pitää meidän vanhempien olla ja elää.

Niin eihän sille mitään voi, että jotkut on idiootteja. Kyse on kuitenkin siitä, että tuommoista voisi ihan helposti odottaa normaaleilta, fiksuilta ihmisiltä ja mielestäni saa harmittaa jos joku naapuri on niin ääliö että teloo toisten lapsia.

No vahinkojahan sattuu, tuskin se mies tahallaan sitä teki.. Mutta jos ei ollenkaan pahoitellut (vaikka olikin vahinko) vaikka huomas lapsella sattuvan ja käveli vaan pois niin kyllähän mä sitten aika käärmeissäni olisin

Yhteistyössä