Jos verenpaine on ekalla mittauksella 140/100 ja tokalla mittauksella normaali. Niin onko se silloin normaali?:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "diidaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"diidaa"

Vieras
Olipas taas otsikko. Olin ekassa äippäneuvolassa tänään. RR oli ekalla mittauksella 140/100 ja terkkari sanoi, että mua varmaan vaan jännittää ja mitataan kohta uudelleen. Mittasi uudestaan ja silloin oli normaali.
Jos RR olisi oikeasti koholla, niin kai se olisi sitten tokassa mittauksessakin ollut?

Jos verenpaine olisi oikeasti koholla, niin en mä usko, että sitä saisi millään kepulikonsteilla alas. Eli jos on korkea verenpaine, niin ei se kyllä normaalia näytä missään olosuhteissa. Mulla oli joskus kun menin ekaan papaan RR 155/110. Normaalisti mun verenpaine on alhainen. Papan jälkeen mitattuna se oli 115/60.

Mulla on verenpaine aina neuvolassa 130/90...kotona sitten 120/70. Viime raskaudessa ostin mittarin kotiin kun neuvolassa paineet oli aina niin kovat. Pidän nyt verenpainesta taas kirjaa ja mallillaan ovat. Jostain syystä mulla tuo alapaine reagoi jännitykseen, harvassa on ne kerrat kun alapaine olis neuvolassa ollut alle 90

Yhteistyössä