Jos vauva ei ole kiinnittynyt kun synnytys alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terhikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Terhikki

Aktiivinen jäsen
27.12.2004
2 662
0
36
...niin voiko olla jotakin haittaa?

Tämä ei ollut ainakaan tiistaina vielä kiinnittynyt, enkä usko että vieläkään on kun ei ole sellaista 'tunnetta' - rv nyt siis 37+4.

Taas alkoi sellainen supistuspuuska että mietin oliko niin että siitä voi olla jotain haittaa?

Tänään tuskin vielä tositoimiin pääsen, kysyn ajoissa jo kuiteskin.

(edelliset olleet kiinnittyneet jo viikkoja ennen synnytystä )

mulla oli viimeks neuvola 2pv ennen synnytystä ja sillonki sanoi että ei oo kiinnittynyt, ei synny vielä hetkeen.Ei siitä kai haittaa oo...äitini sanoi että hällä on kaikki kiinnittynyt vasta synnytyksen alettua, ite en tiiä koska nuo sitten on kiinnittynyt mut vikoissa neuvoloissa aina ollut vielä kiinnittymättä.

En mie usko että enää kääntymään lähtee / pääsee, sen verran ahdasta tuntuu olevan ja ollut jo pitkään pää alaspäin kuiteskin.

Kiitos vastauksista :flower:

En mä nyt kuiteskaan tänään vielä haluis lähteä synnärille :ashamed:

Vedet on aiemmista kahdesta menneet molemmissa vasta synnytyssalissa kun kalvot puhkaistu - vaikka viimeksikin oli nopeampi toimitus.

Eli jos vedet menee vois olla haittaa, täytyy muistaa :)

...on tää vaan aina niin ihmeellistä, vaikka jo kolmas kerta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Minun ei ole viisi seitsemästä ollut kiinnittynyt ennen kuin synnytys käynnistyi, eikä ole ollut mitään mainittavampaa haittaa. Viides syntyi vauhdilla ja aika korkealta ja sai mustelmia ja itse kovat turvotukset. Mutta ne parani aika pian.

Hassua muuten, mä olen kokoajan aatellut et tää ei voi lähteä syntymään ennenkuin on kiinnittynyt :whistle:

*mä näköjään mistään mitään tiedä*

Alkuperäinen kirjoittaja Terhikki:
Minun ei ole viisi seitsemästä ollut kiinnittynyt ennen kuin synnytys käynnistyi, eikä ole ollut mitään mainittavampaa haittaa. Viides syntyi vauhdilla ja aika korkealta ja sai mustelmia ja itse kovat turvotukset. Mutta ne parani aika pian.

Hassua muuten, mä olen kokoajan aatellut et tää ei voi lähteä syntymään ennenkuin on kiinnittynyt :whistle:

Uudelleen synnyttäjillä varmaan kaks kolmasosaa vauvoista ei kiinnity oikeastaa koskaan, vaan vaikka painuisi tarjoava osa sinne lantioon, niin se on silti ns. liikkuva.

Mulla kaikki kolme olleet kiinnittymättä, kun synnytys käynnistynyt. Kolmonen kieputteli päätään ja vaihteli tarjontaa synnytyksen aikana, mutta syntyi kuitenkin siinä ns. oikeassa tarjonnassa lopulta. Kalvot kun puhkaistiin kolmosesta niin kätilö piti kättään tuolla sisällä ja esti napanuoran luiskahtamisen siihen asti, kun pää peitti koko kohdunsuun. Tosin napanuora oli syntyessä jalkaterien ympärillä eli ei olisi päässyt luiskahtamaan pois sieltä.

Keskimmäiseltä meni lapsivedet vasta ekalla ponnistuksella ja esikosiesta 1,5h ennen syntymää, joten ei ole ollut ongelmaa. En ole onneksi osannut edes moista hermoilla.

Uudelleen synnyttäjillä varmaan kaks kolmasosaa vauvoista ei kiinnity oikeastaa koskaan, vaan vaikka painuisi tarjoava osa sinne lantioon, niin se on silti ns. liikkuva.

Mistä tämä johtuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Kylla se sielta kiinnittyy viimeistaan vesien mennessa. mMonisynnyttajalla harvoin on noilla viikoilla kiinnittynyt, tai sitten se paa "pomppii" lantiosta pois.

Tuollaisesta en ole kuullutkaan :/

Tarkoitan vaan siis sita, etta tanaan voi paa olla kiinnittynyt mutta huomenna ei. Monisynnyttajalle tosi tavallista. Ei mitaan hataa siis. Ja napanuoran luiskahtaminen on todella harvinaista normaalitarjonnassa ja norm. raskaudessa.

Kylla se sielta kiinnittyy viimeistaan vesien mennessa. mMonisynnyttajalla harvoin on noilla viikoilla kiinnittynyt, tai sitten se paa "pomppii" lantiosta pois.

Tuollaisesta en ole kuullutkaan :/

Tarkoitan vaan siis sita, etta tanaan voi paa olla kiinnittynyt mutta huomenna ei. Monisynnyttajalle tosi tavallista. Ei mitaan hataa siis. Ja napanuoran luiskahtaminen on todella harvinaista normaalitarjonnassa ja norm. raskaudessa.

Mä vasta nyt 'tajusin' olevani raskaana ja että ihan oikeasti tää täytyis synnyttää, en ole aiemmin hoksannut huolehtia mistään :ashamed: .

Hassua että eivät neuvolassa sanoneet tuosta mitään, tosin en mäkään ääneen ihmetellyt miksei ole kiinnittynyt.

Minulla poitsun pää ei ollu kiinnittyny vesien mennessä (menivät spontaanisti sairaalassa, 12h supistusten jälkeen). En saanu sitten liikkua ollenkaan, eli vuoteessa olin seuraavat 12h, kyljellä maaten, edes vessassa en saanu käydä. Synnytys sit lopulta pääty sektioon, koska ei edenny, eikä vauva missään vaiheessa siis ollu kiinnittyny. Ja vuodelevossa piti siis olla juuri sen takia, ettei napanuora luiskahtais ennen lapsen päätä. Eli kiinnittymättömyyden takia koin ei-niin-kovin-aktiivisen synnytyksen :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä tämä johtuu?

En tiedä varmasti, mutta luulisin, että johtuu siitä, että kohtu ei jää ensimmäisen raskauden jälkeen samanlaiseksi kuin ennen raskauksia. Samasta syystä, kun uudelleen synnyttäjän kouhdunkaulan sisäsuu voi kadota sieltä sisältä ennen synnytystä lähes kokonaan, mutta ekaa synnyttävällä tuo kaikki tapahtuu enimmäkseen vasta synnytyksen aikana.

Yhteistyössä