Jos vanhemmat rajussa sikaflunssassa kuka hoitaa pieniä lapsia? Huolettaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja caniche fan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

caniche fan

Jäsen
04.02.2009
171
0
16
Onko Kunnat ja kaupungit miettineet ollenkaan tälläistä kysymystä? Tai te muut palstalaiset?

Meillä ei ole ns. tukiverkkoa ja jos me vanhemmat emme esim. pysty hoitamaan lapsia niin ei ole ketään ketä auttaisi? Jäävätkö lapset ihan heitteille? Meillä on kolme lasta ja jokainen on vielä infektiokierteisiä ja joka talvi jonkun lapsen kanssa ollaan keuhkokuumeesta tms Jorvissa oltu ja lasten tulehdusarvot nousevat herkästi noista tavallisita infektioistakin yli 200 ja joudumme sairaalaan. Pojalla ja nuorimmalla tytöllä astmalääkitys infektiokausina, mutta heitä ei lasketa riskiryhmään, koska heillä ei ole säännöllistä kortisoni astma lääkitystä ympäri vuoden. Eivät siis saaneet rokotetta. Heidänkin tilanne huolettaa. Itse myös sairastan kroonista perus sairautta, mutta minuakaan ei lasketa riskiryhmään kun niin harvinainen sairaus on kyseessä. Ja jos sen saan niin varmasti olen heti "pois pelistä" kun peruskunto tälläkin hetkellä todella huono.

Pelkään oikeasti tosi paljon että saako apua mistään jos tauti kovana iskee? En oikein usko että kukaan ulkopuolinen tulee kotiin auttamaan lastenhoidossa jos on sikainfulenssa. :x

Hoitohommat o nkovilla joka paikassa jos tauti leviää kovasti. Jos hoitajat tai heidän lapsensa (jäävät kotiin lapsiaan hoitamaan) sairastuu, kukas hoitaa sairastapaukset sairaaloissa, vanhainkodeissa, päiväkodeissa, kouluissa jne.

Voi helvetti suoraan sanoen.... ei se oo sen kummempi ku mikään muukaan flunssa. Mun kaveri meni englantiin ja sai sen eikä ollut mitenkään kuoleman kielissä.

Jos molemmat vanhemmat joutuu sairaalahoitoon niin eiköhän sosiaalihuolto lapset sijoita hoitokotiin, mutta jos kotona sairastaa niin siitä on varmaan vaan yritettävä jotenkin selviytyä. Meillä tosin on jo 8 ja 5 vuotiaat opetettu käyttämään mikroa, ja ottamaan itse jääkaapista ja isoin auttaa pienempiä. Ei nyt tämän taudin vuoksi vaan jo aikaisemmin, koskaan ei tiedä mitä itselle voi tapahtua..kotonakin.

En tiedä kuka hoitaa, mut jos vanhemmat on sairaalakunnossa ja eivät siis tosiaankaan pärjää niin tulisikohan sosiaali apuun tavalla tai toisella. Eihän pienet lapset kotona pärjää eli olisiko huostaanotto tässä tapauksessa. En tosiaan tiedä. Toivoa sopii itselläkin, että miehen kanssa sairastettaisiin aina vuorotellen.

Mä luulen, että kaikilla on ihan sama tilanne sitten aikanaan käsillä, eli hoitavat itse lapsensa/perheensä. Mä ainakaan en missään tapauksessa, jos olisi edes käytettävissä, pyytäisi tukiverkostoa auttamaan hoidossa, sillä sitten myös riskeeraisin heidän terveytensä. Eli mieluusti ihan omien neljän seinän sisällä...ja tietysti toivotaan että molemmat vanhemmat eivät sairastuisi yhtä aikaa tai eivät ainakaan vakavasti. Paha paikka on, minkäs teet.

Niin kyllä tilanne huolettaa suuresti :'( Kyllähän se aika todennäköistä on että ne rokotteet eivät ehdi. Ja kun perheessä 5 henkilöä, niin joku sen varmasti tuo tullessaan. Täälläkin sitä on jo liikkeellä. Ei siltä voi oikein suojautua millään. Nuorin on päiväkodissa, ja vanhemmat eka ja kolmasluokkalaisia.
Mistäköhän voisi kysellä etukäteen apuja jos tauti äityy pahaksi ja tosiaan ei kykene lapsia hoitaa tai osa perheestä sairaalahoidossa (mikä on erittäin todennäköistä meidän kohdallamme)

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Voi helvetti suoraan sanoen.... ei se oo sen kummempi ku mikään muukaan flunssa. Mun kaveri meni englantiin ja sai sen eikä ollut mitenkään kuoleman kielissä.

Niin joo, kun sun kaveri kerta ei ollu kuoleman kielissä, niin muutkaan ei voi olla! Minä olen jo 37,5 asteen "kuumeessa" ns. kuolemankielissä, en kykene järjelliseen toimintaan lainkaan. Saati sitten jos kuume lähentyy 39 astetta.

Kyllä mä ainakin aion ihan itse omani hoitaa. Ihan niinkuin flunssassa, influenssassa, migreenissä ja vatsataudissakin. Se on eri asia jos sairaalaan joutuu, mutta jos kotona pystyy olemaan, niin tottahan mä omat lapseni hoidan.

Kamala ajatella että lapset huostaanotettaisiin tms?

Kyselin ihan Meilahden infektiolääkäriltä joka perhettämme hoitanut/tutkinut tästä sikaflunsasta. Minulla ja meidän lapsillamme on sellainen perinnöllinen harvinainen juttu, että reagoimme viruksille ja bakteereille satoja kertoja voimakkaammin kun normaali ihmiset.... Ja keho tuottaa voimakkaasti vasta-aineita ja hyökkää ihan turhiakin pöpöjä vastaan... Siksi tulehdusarvot nousevat herkästi yms. Niin hän sanoi että suosittelee rokotetta ja itse tauti voi olla kohtalokas. Mutta meitä ei silti luokitella riskiryhmään emmekä saa rokotetta kuin vikojen joukossa. Ja todennäköisesti myös reakoimme rokotteeseen voikkaasti, todennäköisesti nousee kuume yms. Silti kyllä rokotteen ottaisin. Jos vaan saisin. Ihan typerää tuo millä luokittelevat ihmiset ketä sen saavat

Kyllä minäkin hoitaisin omia lapsia jos jo aikuisia olisivat tai sitten lapsenlapsia. Ehdottomasti.

Ja hyvähän sellaisten on puhua kellä ei ole mitään terveydellisiä ongelmia tai lapsia jotka ovat muutenkin sairaana |O Anteeksi nyt vaan.....

Niin ja kyllähän minäkin lapset hoidan jos vaan kykenen. Ei kysymys nyt siitä ollutkaan. Vaan siitä jos tosi rajuna tulee 40 asteen kuume vanhemmilla sekä lapsilla

Alkuperäinen kirjoittaja caniche fan:
Kyllä minäkin hoitaisin omia lapsia jos jo aikuisia olisivat tai sitten lapsenlapsia. Ehdottomasti.
.
Jos tämä epidemia olisi tullut silloin, kun mun lapseni olivat pieniä, vanhempieni ei olisi ollut mielekästä tulla lapsiani hoitamaan, jos mulla olisi sikainfluenssa. Ihan vaan sen vuoksi, että sattuivat olemaan samassa paikassa töissä kuin siskoni ja siskoni lapsille sikainfluenssa olisi ollut vaarallisempi kuin minulle ja mun lapsilleni. Yleensäkin, kun meillä on sairastettu ihan mitä tahansa, meidät on kierretty kaukaa kuin ruttotautiset :D

Yhteistyössä