Jos tunnistat itsesi näistä esimerkeistä, niin ole ystävällinen ja mieti hetki että onko järkeä...!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ylikypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nuo esimerkkien aikuiset ovast juuri näitä itsekkäitä idiootteja, jotka ovat tehneet lapsen vain siksi että muillakin on. Lapsesta ei oikeasti välitetä hittojakaan, vaan kun "Minä haluan viedä lapsen hoitoon niin minaähän vien! Minä en halua lastani hoitaa kun se on niin kamalaa kun se on kipeänä ja Minä en pääse tekemään mitä Minä haluan".

Suomessakin pitäisi voida antaa kenkää hoidosta, jos sääntöjä ei noudateta. Siinähän sitten odottoisivat 4kk uutta hoitopaikkaa!

[QUOTE="mamma";27831845]Voi kun ollaan nyt herkällä päällä :(
Selvästi kysyin ihan muuta asia muuta ei nyt haluta lukea tekstiä oikein vaan halutaan vaan morkata vanhempia.
Juurikin siitä syystä kun olen täällä lukenut näitä kirjoituksia olen oman lapseni hoitoajaksi ilmoittanut klo 7-17. Ikinä lapsi ei ole 10 tuntia hoidossa ollut mutta usein on viety klo 7 ja usein on haettu vähän ennen klo 17. Työajat kun saattaa heitellä vanhemmillakin.[/QUOTE]

Mutta moni ei ole ilmoittanut hoitoajakseen koko aukioloaikaa esim. 7-17 ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei todellakaan. Monille normaali hoitoaika on se, että loppuu vaikkapa puoli neljältä joka päivä ja vanhemmat ovat silloin varmasti paikalla tai ilmoittavat myöhästyvänsä.

Ei vaan... Jokaisella lapsella on AINA sovitut hoitoajat ja niitä noudatetaan. Etkö ymmärrä? Hoitajat saavat ottaa esimerkiksi ylityöt pois, jos on tiedossa jo etukäteen (kuten pitää ollakin) että viimeinen lapsi lähtee 15.30. Eihän siellä päiväkodissa muutenkaan ole töissä enää montaa ihmistä tuohon aikaan.

Aijaa, sellainen päiväkoti.
Meidän päiväkodissa kyllä on suurin osa lapsista vielä paikalla jos haen lapsen klo 16. 16.30 voi olla jo vähän vähemmän ja jos menee lähemmäs klo 17 niin ei koskaan ole minun lapseni ollut se viimeinen haettava.
Niin niitä paikkoja on erilaisia.

Mutta moni ei ole ilmoittanut hoitoajakseen koko aukioloaikaa esim. 7-17 ihan vaan varmuuden vuoksi. Ei todellakaan. Monille normaali hoitoaika on se, että loppuu vaikkapa puoli neljältä joka päivä ja vanhemmat ovat silloin varmasti paikalla tai ilmoittavat myöhästyvänsä.

Meidän päiväkodissa kirjoittavat aina vihkoon ylös koska lapsi haetaan. Jos sovitusta jatkuvasti poiketaan niin eikö sillon kuulu ilmoittaa vanhemmille että nyt ei täsmää todellisuus ja ilmoitettu hoitoaika. Ei kai se nyt voi olla niin vaikeaa muuttaa sitä noutoaikaa todellisuutta vastaavaksi?

[QUOTE="mamma";27831890]Aijaa, sellainen päiväkoti.
Meidän päiväkodissa kyllä on suurin osa lapsista vielä paikalla jos haen lapsen klo 16. 16.30 voi olla jo vähän vähemmän ja jos menee lähemmäs klo 17 niin ei koskaan ole minun lapseni ollut se viimeinen haettava.
Niin niitä paikkoja on erilaisia.[/QUOTE]

Kirjoitukseni oli esimerkki, kun aloituksessa viitattiin mielestäni viimeiseksi haettavan lapsen hoitoaikaan. Jos tiedetään, että viimeinen lapsi haetaan klo 15.30 koko päiväkodista tai siitä ryhmästä niin miksi silloin hoitaja ei saisi lähteä aiemmin, jos muuta tytötä ei ole tekemättä? Monesti päiväkodissa tulee jatkuvasti ylityötä, kun vanhemmat hakevat miten sattuu ja jäävät juttelemaan vielä päiväkodin sulkeuduttua ja hoitajalla venähtää päivä. Milloin näitä tunteja sitten saisi ottaa pois?

Eikö noihin ole ihan selkeä sääntö, että tietyn aikaa oireiden loppumisesta ollaan kotona, esim. viimeisestä oksentamisesta/ripuloinnista tulee olla 24 h, ennen kuin päiväkotiin saa viedä? Mielestäni silloin olisi täysin asiallista käskeä vanhempia hakemaan lapsensa pois.

Ja tosiaan, eiköhän noita hoitoaikoja kysytä/ilmoiteta juuri siksi, että hoitajat voisivat suunnitella työaikansa? Eivät hoitajat tee 7-17 päivää vain siltä varalta, että viidentoista micomussucan vanhemmat päättävät yhtä aikaa sittenkin hengata töissä vähän pidempään. Noista poikkeaminen on hyväksyttyä pakon edessä, ja silloin ilmoittaen heti kun esteestä tietää ja pystyy. Jos hoitajamäärä mitoitettaisiin sen mukaan, että kaikilla "on oikeus" pitää nuppustaan hoidossa koko aukioloajan, päivähoitomaksut tai veroprosentit olisivat jotain muuta kuin nyt. Eri juttu, jos on tuon 7-17 ajan ilmoittanut, sitten voi hakea viideltä.

Kirjoitukseni oli esimerkki, kun aloituksessa viitattiin mielestäni viimeiseksi haettavan lapsen hoitoaikaan. Jos tiedetään, että viimeinen lapsi haetaan klo 15.30 koko päiväkodista tai siitä ryhmästä niin miksi silloin hoitaja ei saisi lähteä aiemmin, jos muuta tytötä ei ole tekemättä? Monesti päiväkodissa tulee jatkuvasti ylityötä, kun vanhemmat hakevat miten sattuu ja jäävät juttelemaan vielä päiväkodin sulkeuduttua ja hoitajalla venähtää päivä. Milloin näitä tunteja sitten saisi ottaa pois?

Minä en millään tavalla päiväkodin asiakkaana puutu henkilökunnan työaikoihin tai ylitöihin. Ei kuulu minulle mitenkään enkä ole sitä missään kommentoinutkaan.
Se simppeli kysymys oli että olisiko kaikki lähteneet klo 15.30 ja nyt piti, ainakin jonkun, jäädä pidempään kun sovitusta poiketen yksi lapsi haettiinkin myöhemmin. Ja toinen kysymys oli että oliko lapsi tavallisesta poiketen sovittu hakea juuri sinä päivänä klo 15.30.
En ilmeisestikään saa vastausta näihin kysymyksiin.

luulempa, että siihen 7-17 ajalle sopii muutakin kuin pelkkä työaika esim. kauppakäynnit ja kuntosalilla ahertaminen, ku ei siellä muulloinkaan voi käydä. Minä ymmärrän sua hyvin hoitaja ja aina pidän huolen, että tulee haettua ajoissa lapsi pois sovitusta ajasta,hävettäis pitää yliajalla sovitusta ajasta.

[QUOTE="mamma";27831982]Minä en millään tavalla päiväkodin asiakkaana puutu henkilökunnan työaikoihin tai ylitöihin. Ei kuulu minulle mitenkään enkä ole sitä missään kommentoinutkaan.
Se simppeli kysymys oli että olisiko kaikki lähteneet klo 15.30 ja nyt piti, ainakin jonkun, jäädä pidempään kun sovitusta poiketen yksi lapsi haettiinkin myöhemmin. Ja toinen kysymys oli että oliko lapsi tavallisesta poiketen sovittu hakea juuri sinä päivänä klo 15.30.
En ilmeisestikään saa vastausta näihin kysymyksiin.
[/QUOTE]

Itse ymmärsin, että tavallinen sovittu hoitoaika oli tonne 15.30 asti (ei siis mikään poikkeus) ja mielestäni ap tähän vastasikin jo.

Kyllä näitä ikävä kyllä on. Ei ole tällasia vanhempia kasvatettu aikoinaan kunnolla ja valitettavasti siirtävät välinpitämättömyytensä ja huonot tapansa lapsiinsakin.

luulempa, että siihen 7-17 ajalle sopii muutakin kuin pelkkä työaika esim. kauppakäynnit ja kuntosalilla ahertaminen, ku ei siellä muulloinkaan voi käydä. Minä ymmärrän sua hyvin hoitaja ja aina pidän huolen, että tulee haettua ajoissa lapsi pois sovitusta ajasta,hävettäis pitää yliajalla sovitusta ajasta.

Minä mainitsin tuon 7-17 ja kuten sanoin omassa tekstissäni lapsi ei ole koskaan ollut 10 tuntia hoidossa yhtenäkään päivänä. Mutta kuten päiväkodin työntekijälläkin, voi vanhemmankin työajat heitellä joten ilahdutan usein päiväkodin henkilökuntaa niin että haen lapsen paljon ennen klo 17. Isänsä vie aamulla ja useinkaan ei tarvii meidän lapsesta huolehtia jo klo 7 vaan helpommalla pääsee sen 30 ensimmäistä minuuttia työpaikallaan hoitaja. Luulisi tämän olevan henkilökunnannakannalta vaan hyvä asia, mutta ei. Tästäkin pitää väntää jotakin negatiivista ja haukkua vanhempia. Ja aivan turhaa kun se ei mihinkään johda. Päiväkoti toimii sen mukaan mitä vanhemmat ilmoittaa hoitoajaksi, näin se vaan menee. Jos vanhemmat ei pidä kiinni itse ilmoittamistaan hoitoajoista pitää keskustella uudet hoitoajat, eikö. Sehän on sitten henkilökunnasta itsestään kiinni että ottavat asian puheeksi. Eihän se vanhempi välttämättä tiedä että ongelma on henkilökunnalle niin suuri, varsinkin jos muitakin lapsia on aina päiväkodissa kun omansa tuo ja vie.

Itse ymmärsin, että tavallinen sovittu hoitoaika oli tonne 15.30 asti (ei siis mikään poikkeus) ja mielestäni ap tähän vastasikin jo.

Kyllä näitä ikävä kyllä on. Ei ole tällasia vanhempia kasvatettu aikoinaan kunnolla ja valitettavasti siirtävät välinpitämättömyytensä ja huonot tapansa lapsiinsakin.

No tokihan sovituista ajoista pitää pitää kiinni, molemmin puolin.
Itse olin kerran hakemassa lasta klo 16.50 ja täytyy myöntää että meinasi hiki tulla kun ajattelin että ulkona pitää olla klo 17 että saavat ovet lukkoon, en halunut yhtään henkilökunnan päivää pidentää.
En oiken meinaa ymmärtää sellaisia vanhempia jotka ilmoittavat liian tiukille vedettyä hoitoaikoja. Mikä siinä on ideana. Eikö se ole parempi että ilmoitetaan vähän väljemmin että ei tule niitä myöhästymisiä niin helposti?

tutulta kuulostaa, itrsekin olen päiväkodissa töissä. Ettekö soita perään ja käske hakemaan lasta pois jos selviää että oksennellut? kyllä meillä ainakin soitetaan rohkeasti perään ja sanotaan että oksennustaudissa ei hoitoon tulla.

Sori, olin lenkillä tuulettamassa hermojani, tulin vasta takasin :)
Siis kyllä soitettiin perään, mutta ei kenenkään täyspäisen perään pitäis joutua tällasista asioista soittamaan? Tää äiti olikin sit just sillä asenteella että ME henkilökunta pilattiin sen päivä kun meidän puhelun takia hän joutui kesken päivän hakemaan kipeän lapsensa ja ei se hänen mielestään kipeän oloinen aamulla ollut.. Siis miukumauku ja morjens jos toinen oksentaa yöllä! Ihan eri asia oksentaa vaikka yskän yhteydessä limaa, mutta että ihan oksensi ja muutamaankin kertaan.

Ja viimeiset kaksi viikkoa on ollut meilläpäin "erityisviikkoja" kun niin moni vielä ollut lomilla, että mun työaika oli laskettu siihen 15.45 asti kun tää 15.30 lapsi olis ollut viimeinen. Ja vaikka mun työaika olis ollu viiteen asti, niin meillä olis sit voinut välivuoro joutua venyttään päivää jos olis menny tän yhden takia lapsilukumäärä yli...
Tällä lapsella vaihtelee hoitoaika lähes päivittäin, ainakin viikoittain ja äiti ilmoittaa ne itse kaksi viikkoa kerrallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äide;27831770:
Minusta tuntuu, että jotkut vanhemmat vaan ajattelevat sairastelemisesta jotenkin ihan eri tavalla. Ehkä menevät itsekkin töihin oksenneltuaan yöllä ja luulevat sen olevan ihan ok.

Meille tuli kerran lapsen syntymäpäiville kaksi tarhakaveria (sisarukset). siinä sitten kakkupöydässä toinen kertoi kuinka sisko oksensi viime yönä varmaan kymmenen kertaa ja aamulla oli kuumettakin. Olin ihan järkyttynyt vaikka en sitä tietenkään lapsille sanonut. En tiedä kuinka moni vei niiltä synttäreiltä vatsataudin tuliaisiksi kotiin, meidän perhe sen sai ainakin. Kiitos vaan vanhemmille synttärilahjasta!

Tollasten idiootti vanhempien kuva pitäis pistää lehteen, tai nettiin kaikkien ihasteltavaksi, siis oksennustaudissa synttäreille huh huh:laugh:

Mielestäni täytyy lapsen täytyy saada riittävästi levätä kun on ollut kuumeessa tai oksutaudissa, mutta kertokaahan miten pitäisi menetellä kun:
Lapsi on ollut sunnuntaina kuumeessa. Seuraavana päivänä herää pirteänä, pikkuisen nokka tukossa kuten viimeiset pari viikkoa. Ilmoitus poissaolosta tarhaan ja sitten terveyskeskukseen jonottamaan sairaanhoitajalle (lääkärille ei tälläisessä tapauksessa pääse). sairaanhoitaja tutkii ja mittaa kuumee, ei kuumetta, pirteä ja leikkivä lapsi. Tulos, ei sairasloman tarvetta. Mitäs nyt, palkaton vapaa??
Itse pidin palkattoman, mutta työnantaja oli hiilenä ja tiukille veti taloudellisesti kun rahat muutenkin tiukilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin kävi kerran;27832451:
Mielestäni täytyy lapsen täytyy saada riittävästi levätä kun on ollut kuumeessa tai oksutaudissa, mutta kertokaahan miten pitäisi menetellä kun:
Lapsi on ollut sunnuntaina kuumeessa. Seuraavana päivänä herää pirteänä, pikkuisen nokka tukossa kuten viimeiset pari viikkoa. Ilmoitus poissaolosta tarhaan ja sitten terveyskeskukseen jonottamaan sairaanhoitajalle (lääkärille ei tälläisessä tapauksessa pääse). sairaanhoitaja tutkii ja mittaa kuumee, ei kuumetta, pirteä ja leikkivä lapsi. Tulos, ei sairasloman tarvetta. Mitäs nyt, palkaton vapaa??
Itse pidin palkattoman, mutta työnantaja oli hiilenä ja tiukille veti taloudellisesti kun rahat muutenkin tiukilla.

Teidän kohdalle on sattunut niuho sairaanhoitaja. Kyllähän tk:n sairaanhoitajan kuuluu tietää tämä "yksi kuumeeton päivä" -sääntö. Itse siis kirjoitan vastaavissa tapauksissa vanhemmalle hoitovapaalappusen.

minä sain saarnan kun lapsi meni päikkyyn (puolipäivänen kuntouttavat syyt) ja lapsi valitti aamulla kurkkukipuaan, kuumetta ei ollut. Kai me huomenna sitten ollaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin kävi kerran;27832451:

Itsellä kävi myös kerran niin että viikonloppu oksennettiin ja maanantaiaamuna oli aivan pirteä. En vienyt päiväkotiin.
Menimme lääkäriin (yksityiselle puolelle). Lääkäri haastatteli tosi tarkasti mitä oli tapahtunut ja mitä oireita lapsella oli milloinkin ollut. Totesi suuhun katsoessaan että vaikka pirteä nyt onkin niin taitaa olla vähän kuiva vielä. Kirjoitti sitten sairaslomalapun kun tarinan kaikki osaset täsmäsi vaikka ei siis sitä oksennusta nyt nähnytkään ja lapsi oli jo toipumaan päin.
Ei kai siinä nyt mitään niin ihmeellistä ole etteikö arvauskeskuksen sairaanhoitaja voisi saman todeta? Joko on ollut niuho tai sitten kokematon hoitaja, kannattaa pyytää esimies paikalle jos homma ei vörki. Kyllä sen lapsen pitää saada olla kotona lepäämässä ja siihen tarvitaa todistus, varmaan sh-todistus riittää.

[QUOTE="vieras";27831824]Joo... no joululoman jälkeen mun piti valmistella budjettikatsaus ensimmäiselle kvartaalille ja kerätä siihen tarvittavat tiedot maayhtiöiltä. Uuden kirjanpitäjän haastattelukierros alkoi ja myyjille piti laatia allkoitu myyntibudjetti. Tämän kaiken lisäksi meillä aloitti uusi aulapalveluhenkilö, jota olen briiffannut ja perehdyttänyt omalta osaltani. Kaiken tämän päälle normaalit rutiinityöt.
[/QUOTE]

Tuliko nyt tärkeä olo kaiken tuon avautumisesi jälkeen? Mahdat tuntea olevasi korvaamaton ja upea ihminen! Kruunu päähäsi laittakaamme...

Yhteistyössä