Minulla tulee olemaan valmistuttuani työajat luultavasti 9-17 ja 12-20 väliltä suurin piirtein, eli vuoroja voi olla tuolla välillä (en tiedä miksi tätä kutsuisi, onko se vuorotyötä vaiko ei). Mieheni taas on ns. normaalitöissä, mutta hänen työnsä luonne ei todellakaan oikein sovi siihen, että hän lähtisi joka päivä 16.15 hakemaan lapsia päiväkodista (koska ylitöitä pitää tehdä usein, eikä oikein ole soveliasta itse lähteä aina tuohon aikaan, jos alaisia kuitenkin piiskaa ylitöihin).
Mites muissa perheissä, joissa toisella vanhemmista on tällaiset työvuorot kuin minulla? Hakeeko toinen aina? Mitään vuoropäiväkotipaikkaa tuskin saa näillä perustein. Päiväkodista taas pitää hakea viimeistään 17.30 mennessä (silloinkin ollaan päivystysajan puolella), ja jos mulla loppuu vuoro 17.00 (mikä on siis aikaisin loppumisvaihtoehto), niin ei ole mitenkään sanottua, että ehdin edes siihen mennessä päiväkotiin (riippuen siitä, miten läheltä kotia työpaikan saa).
Joten pitääkö mun nyt jäädä kotiäidiksi valmistuttuani
? Vai onkohan yleistä, että yrityksessä, jossa vuoroja tehdään tuolla aikavälillä, saa sovittua itselleen esim. lyhyemmän työajan ja sopivammat työajat? Tietenkin halvempi työntekijähän se työnantajalle on, mutta luulis että kaikki muutkin äidit haluaisi sitten just näitä työaikoja.
Mites muissa perheissä, joissa toisella vanhemmista on tällaiset työvuorot kuin minulla? Hakeeko toinen aina? Mitään vuoropäiväkotipaikkaa tuskin saa näillä perustein. Päiväkodista taas pitää hakea viimeistään 17.30 mennessä (silloinkin ollaan päivystysajan puolella), ja jos mulla loppuu vuoro 17.00 (mikä on siis aikaisin loppumisvaihtoehto), niin ei ole mitenkään sanottua, että ehdin edes siihen mennessä päiväkotiin (riippuen siitä, miten läheltä kotia työpaikan saa).
Joten pitääkö mun nyt jäädä kotiäidiksi valmistuttuani