Jos tietäisit että naapurin vauva nukkuu vaunuissa pensasaidan takana...

• Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta vaan
  • Ensimmäinen viesti
maailma pysähtykööt
Vauvani nukkuu maailma pysähtykööt.
Juu, en rajottaisi jos ei nyt kiljumalla kiljuisi.
Pihaa on myös oikeus muidenkin käyttää ja pakkoko se on juuri sinne ulos työntää nukkumaan,
nukuta sisällä tai mene vaunulenkille.
Meidänkin lapsemme on ollut totuttava muiden ääniin mikä poikkeus sinun vauvallasi on pysäyttää koko maailma ;)

Millipidetär
Jos huomaisin asian niin kehoittaisin tyttöäni hiljentämään ääntään vaunujen kohdalla. En kuitenkaan vahtisi koko ajan et onko vauva taas aidan takana. Ollaan koko kesä sirkkelöity terassia varten ja naapurissa vastasyntynyt. Mies pahoitteli naapurin emännälle et välillä uniaikaankin joutuu tekee remppaa. Voi olla että heitä harmittaa meen mekastus mutta aina kun on sopiva sää ja aikaa niin mies tekee terassii.

kohtelista, niin mikä?
Kyllä pyytäisin olemaan kiljumatta ja huutamatta. Ei ole mitään merkitystä onko vauva oma vai naapurin. Muutenkin meillä on tapana, että nukkuvalle annetaan nukkumisrauha, oli kyseessä lapsi tai aikuinen. Kuuluu mielestäni hyviin tapoihin.
Hyviin tapoihin kuuluu noudattaa hiljaisuutta kaupungin ja taloyhtiön järjestyssääntöjen mukaisesti klo 22.00 - 07.00 (joissakin klo 6.00). Joten muuna aikana normaalit elämisen äänet pitäen sisällään myös ulkona leikkimisen on sallittua.

Jos kyse on normaalit arjen äänet ylittävää meteliä, joka on toistuvaa ja tapahtuu useampana päivänä joka viikko voidaan siihen silloin puuttua.

Se, että lapset leikkivät pihalla ja eri paikoissa ei ole huonotapaista muita kohtaan. Jos lapset leikkiessään rikkovat paikkoja,aiheuttavat tahallaan ongelmia vanhempien siihen puuttumatta ja lapset ovat selkeästi rasite ympäristölleen voidaan lasten käytökseen puuttua naapurien yhteisellä päätöksellä tai valittaa taloyhtiön tai hallituksen kautta. Silloinkin ongelmaa sovitellaan, eikä lapsia lähdetä suoralta kädeltä häätämään pihapiiristä.

Nukkuva vauva pihapiirissä ei saa sen enempää rajoittaa muiden asukkaiden elämää kuin muutkaan asukkaat. Sopu sijan antaa ja silloin yksipuolinen ajatus siitä, että muiden pitää olla kohteliaita pelkästään minua kohtaan ei ole kohteliasta käytöstä.

asdasdad
Pihat tuskin on niin isoja, etteikö ääni kantautuisi leikkipaikoiltakin.

Yleisesti ottaen kiljumisesta sanon nytkin, omille tai naapureiden lapsille, koska siihen ei ole yleensä mitään perusteltua tarvetta. Riippumatta siitä, onko jonkun lapsi päiväunilla vai ei.

Miten ne vaunut sitten edes näkyy naapurille, jos kyse on niin korkeasta pensasaidasta, että vaunut jää varjoon? Miten naapuri voisi silloin edes huomata, että siellä aidan toisella puolella joku nukkuu? Vai ajattelitko, että juuri siinä kulkureitillä pitäisi olla aina hiljempaa? Eivät lapset leiki vain nimetyillä leikkipaikoilla.

"höh"
Kyllähän nyt on naurettavaa että muka vain naapurin rajalla on varjo. No huh!!!

Ap, tutkituta pääsi!!!

Toiset otetaan tottakai aina huomioon, ja minusta meteliä pitää aina pyrkiä rajoittamaan että naapureilla on inhimilliset olosuhteet.

Mutta on todella röyhkeää alkaa sanella, että kun naapuri on alussa ollut kohtelias ja rakentanut lapsilleen leikkipaikan oman talon viereen, eikä rajalle, niin nyt eivät saa enää tullakaan siihen. Mutta oma lapsi saa.

Jatkuva meteli on kotirauhan häirintää, riippumatta, onko vaunuja näköpiirissä. Minusta siitä pitäisi pyrkiä pois eikä laittaa lapsia ulos sillä mentaliteetillä että nyt menette riehumaan. Riehumispaikkoja ovat esim. metsät ja hoplopit ja huvipuistot, eivät pihat, joissa voi esim. olla naapureita jotka ovat eläkkeellä ja ovat toivoneet voivansa keskittyä pihan laittoon.

Joskus leikkipuistossa olen ohjannut omia lapsia menemään kauemmas leikkimään, jos vaunuissa on näyttänyt olevan vauva nukkumassa ja omistani on lähtenyt ääntä. Tavallaan ei näin tarvitsisi varmaan tehdä, mutta kun aikanaan itseä joskus harmitti että juuri kun olin saanut kuopuksen nukkumaan, jonkun toisen lapsi oli vaunujen vieressä kurkkimassa, leikkimässä ja huutamassa. Kun se leikkipuisto kuitenkin oli esikoiselle hyvä paikka päästää höyryjä ja minullekin siellä oli juttuseuraa, niin ehkä se jollekin toisellekin äidille on samanlainen paikka, enkä minä halua kenenkään vauvan heräävän.

Mutta oma piha... jaa-a. Jos näyttää siltä että minun mukulani tahalleen kiljuvat aidan vieressä tarkoituksena kokeilla, herääkö vauva niin se ei käy. Mutta muuten en ehkä puuttuisi. Vauvan voi viedä muuallekin nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtelista:
Nukkuva vauva pihapiirissä ei saa sen enempää rajoittaa muiden asukkaiden elämää kuin muutkaan asukkaat. Sopu sijan antaa ja silloin yksipuolinen ajatus siitä, että muiden pitää olla kohteliaita pelkästään minua kohtaan ei ole kohteliasta käytöstä.
Yksipuolinen ajatukseni on, että pyydän omia lapsiani olemaan hiljaa, jos naapurin vauva nukkuu. Jos oma vauva nukkuu, niin en vaadi naapureita olemaan hiljaa, ainoastaan omat lapset ovat tuolloin myös hiljaa. Sitähän aapee kysyi että pyytäisitkö lapsiasi olemaan kiljumatta.

Meidän perheen arvoihin kuuluu muiden ihmisten huomioiminen riippumatta kellonajasta. Ja riippumatta myös siitä, kuinka muut ihmiset toimivat. Vaikka naapurin lapset herättäisi kiljumisellaan joka päivä minun vauvani, niin pitäisin silti huolen, ettei minun lapseni herättäisi naapurin vauvaa. Tämän asian jos onnistun opettamaan lapsilleni, niin olen mielestäni onnistunut ainakin kohtuullisesti kasvatustehtävässäni.

"höh"
[QUOTE="höh";28920298]Kyllähän nyt on naurettavaa että muka vain naapurin rajalla on varjo. No huh!!!

Ap, tutkituta pääsi!!!

Toiset otetaan tottakai aina huomioon, ja minusta meteliä pitää aina pyrkiä rajoittamaan että naapureilla on inhimilliset olosuhteet.

Mutta on todella röyhkeää alkaa sanella, että kun naapuri on alussa ollut kohtelias ja rakentanut lapsilleen leikkipaikan oman talon viereen, eikä rajalle, niin nyt eivät saa enää tullakaan siihen. Mutta oma lapsi saa.

Jatkuva meteli on kotirauhan häirintää, riippumatta, onko vaunuja näköpiirissä. Minusta siitä pitäisi pyrkiä pois eikä laittaa lapsia ulos sillä mentaliteetillä että nyt menette riehumaan. Riehumispaikkoja ovat esim. metsät ja hoplopit ja huvipuistot, eivät pihat, joissa voi esim. olla naapureita jotka ovat eläkkeellä ja ovat toivoneet voivansa keskittyä pihan laittoon.[/QUOTE]

ja tällä pään tutkituttamisella tarkoitan, että miten on mahdollista, että esim. oma talo ei anna varjoa, vain raja-aita antaa....

Yhteistyössä