Jos tietäisit että naapurin vauva nukkuu vaunuissa pensasaidan takana...

• Viestiketjun aloittaja Mielenkiinnosta vaan
  • Ensimmäinen viesti
"mii"
No yletöntä kiljumista hiljennän muutenkin, mutta normaalit leikkien äänet saa olla. Ei mun lapsia hyssytellä tollasen takia. Olettaen siis että meidän lasten leikkipaikka on siinä kohdalla, jos siinä kohti ei ole pakko leikkiä niin sitten käsken muualle.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
kyllä mun lapset saa omassa pihassa leikkiä, ei tarvi olla hiljaa jos naapurin mukula on laitettu nukkumaan ihan aidan taakse. mutta mitään suoraa kiljuntaa en kyllä kuuntele muutenkaan

"vieras"
[QUOTE="vieras";28917986]mun lapset ja naapurin mukulat. perus palstameininkiä :D hitsi vieköön mikä älykkyysosamäärä[/QUOTE]

jos tää oli mulle tarkoitettu ni sanon kyllä omianikin välillä mukuloiksi joten älä nyt siihen tartu ;)

"Lissu"
Sanoisin varmaan että älkää ihan viereen menkö kiljumaan, mutta kyllä meilläkin piha on normaalisti juuri se paikka missä saa luvan kanssa, juosta, riehua ja kiljua. Voisihan se naapurikin vähän siirtää vaunujaan hiljaisempaan paikkaan.

"ehkä"
No saattaisin sanoa että vauva nukkuu tuossa aidan takana älkää huutako. Mutta en mä sitä mitenkään natsina vahtis, siirtäköön vauvansa nukkumaan kauemmas jos ei normaali äänissä osaa nukkua. En minäkään vaatinut naapureilta ja tuossa vieressä sijaitsevalta leikkipuistolta totaalihiljaisuutta kun mun tyttö vauvana nukku vaunuissaan.

"Vieras"
En anna lasten kiljua pihalla muutenkaan, mutta ihan normaalisti saavat leikkiä vaikka taloyhtiön leikkipiha on parvekkeiden alla. Jos lapsensa haluaa nukuttaa pihalle, pitää hyväksyä se että siellä on ääniä.

"vieras"
No jos olisi iso piha ja lapset voisivat mennä muualle leikkimään niin kyllä, mutta kyllä musta ulkona saa leikkiä ihan niin vapaasti kun haluaa ja lapset pitävät ääntä. Eri asia, jos oikeasti kiljuvat tai huutavat, mutta sellaista perus lasten leikkiä ,josta vähän kiljumisen ääntä tulee ja muuta, niin ei voi oikein rajoittaa.

Miksi naapuri ei laittaisi vauvaa sisälle nukkumaan, tai sellaiseen paikkaan, joka ei ole missään "heti aidan takana".

viisi lasta
Meillä oli naapuri käskenyt penkeillä istuskelevat aikuiset (ikäihmiset) ja ajanut koirat omistajineen pois, kun hänen lapsenlapsensa nukkuu rattaissa kerrostalon ensimmäisen kerroksen parvekkeella. Olin aina pitänyt ko naapuria ihan ok-tyyppinä, mutta nyt tuntuu, että taitaa mummous viirata vähän! mutta kysymykseen vastaus: en kiellä, ellei meka käy ihan tolkuttomaksi.

"vieras"
Jos naapuri on niin höpelö, että laittaa vauvan nukkumaan liian lähelle naapurin pihaa, niin miksi sen vauvan pitää siitä kärsiä? Minä komentaisin siis omat lapseni olemaan hiljaa, koska pitää vauvan saada nukkua.

"Aapee"
[QUOTE="vieras";28918150]No jos olisi iso piha ja lapset voisivat mennä muualle leikkimään niin kyllä, mutta kyllä musta ulkona saa leikkiä ihan niin vapaasti kun haluaa ja lapset pitävät ääntä. Eri asia, jos oikeasti kiljuvat tai huutavat, mutta sellaista perus lasten leikkiä ,josta vähän kiljumisen ääntä tulee ja muuta, niin ei voi oikein rajoittaa.

Miksi naapuri ei laittaisi vauvaa sisälle nukkumaan, tai sellaiseen paikkaan, joka ei ole missään "heti aidan takana".[/QUOTE]

Niin esimerkkitapauksessa pihan ainoa varjo on siinä aidan takana. Ja mitä naapurin pihaan tulee, niin kyseinen kohta on kulkuväylä, isot leikkipaikat ja trampat molemmin puolin pihaa. Silti vaan on tultava selvittämään mitä tahansa asiaa siihen kohtaan pihaa kiljumalla tai vähintään huutamalla. Olen itsekin sitä mieltä että lapset saa omalla pihallaan leikkiä kovaäänisestikin, mutta itse vanhempana huomioisin naapuria ainakin pyytämällä lapsia vaikka toiseen kohtaan pihaa huutamaan.

Yhteistyössä