Jos tiedät jonkun ajavan katsastamattomalla autolla, niin ilmoitatko asiasta jonnekin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:
Pitäis varmasti kai ilmoittaa, mutta itse en ilmoita. Enkä myöskään oo ilmottanu vaikka pari tuttuani ajaa ilman korttia.. :whistle:

:headwall:

:D :D Noh, sanotaanko näin et siinä vaiheessa saattasinki ilmottaa kortitta ajosta jos ei henkilö ois autokoulua käyny. Näissä tapauksissa vaan kortti menny vanhaks eli autokoulu kuiteskin käytynä. :kieh:

Pitäis varmasti kai ilmoittaa, mutta itse en ilmoita. Enkä myöskään oo ilmottanu vaikka pari tuttuani ajaa ilman korttia.. :whistle:

siinähän sitte ne kaveris onkii ku sattuu ajaa lapsen tai ihan kenen vaan yli... :/ mä en tajuu miksi pitää ajella ilman kortteja...tai vielä pahempaa kännissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
En ilmoita,kertoiskos joku miksi pitäis ilmoittaa?

Katsastushan on pakollinen ja se tehdään siksi, että liikenteessä olisi vain turvallisia ajopelejä. Entäs jos jostain romusta pettää jarrut ja joku kuolee sen vuoksi tms??

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä:

siinähän sitte ne kaveris onkii ku sattuu ajaa lapsen tai ihan kenen vaan yli... :/ mä en tajuu miksi pitää ajella ilman kortteja...tai vielä pahempaa kännissä.

Lisäyksen tein vastaukseeni ylempänä.

ok :) eli kyllä ne ajaa siis osaa :) mutta silti en itse ajais ilman korttia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
En ilmoita,kertoiskos joku miksi pitäis ilmoittaa?

Katsastushan on pakollinen ja se tehdään siksi, että liikenteessä olisi vain turvallisia ajopelejä. Entäs jos jostain romusta pettää jarrut ja joku kuolee sen vuoksi tms??

Auton ajokunto ja katsastuskunto on aivan eri asiat.tämä todettiin viime viikolla kun käytiin jälkikatsastamassa meidän kakkosauto..Hitsattiin siitä joku kotelo johon oli tullut reikä...
Autossa oli kuitenkin vikaa jarruissa (jotka korjattiin eilen)mutta niistä katsastusmies ei mitään maininnut,eli siis ei edes huomannut

:x
Mua ei liikuta kenenkään katsastukset niistä jokainen vastaa itse...
Ja kärsii seuraukset jos jotakin sattuu...

Aivan, osaavat ajaa. Ja en kyllä ikipäivänä istuis auton rattiin itse jos ei olis korttia. Ja toinen tärkeä, en osaa istua autossa ilman turvavyötä
:D

no en ilmoita jollei auto ole todella vaaraksi liikenteelle.. itsekkin joskus tilanteen pakosta joutunut ajamaan katsastamattomalla autolla.. autossa kun oli vero rästissä ja töissä oli pakko käydä että saisi rahaa maksaa ne ja katsastettua eli siis ei mitään turvallisuuteen vaikuttavaa vikaa...
Tekisi muuten monelle hyvää ajella vähän aikaa katsastamattomalla autolla... sitä kun ennakoi tilanteet paljon aikasemmin ja varoo visusti ettei riko pienintäkään liikennesääntöä, ajelee just nopeusrajoitusten mukaan poliisin pelossa ja ajelee muutenkin varovaisemmin :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
No en ilmoita mitään, vittu mitä kyyliä.

Entäs kun sattuu onnettomuuksia, kun ajetaan katsastamattomilla autoilla, niin miten suu sitten pannaan?? Ei kai tuo katsastus ole mikään muodollisuus vaan??

Mä en voi vaikuttaa niihin mitenkään. En myöskään avaa rattijuopon pulloa. Elämässä on niin paljon muutakin, että en kyttää, onko joidenkin auto katsastettu vai ei. Ei ole mun ongelma. Vihat vaan saa päällensä, jos muiden asioihin puuttuu.

Aivan, osaavat ajaa. Ja en kyllä ikipäivänä istuis auton rattiin itse jos ei olis korttia. Ja toinen tärkeä, en osaa istua autossa ilman turvavyötä
:D

niin, en minäkään. :) parempi tietysti ilman korttia kun osaavat ajaa, kun se että kännissä ajavat. itse vihaan rattijuoppoja :/ vastakin oli meinan ajaa rattijuoppo päin vaunuja, onneksi isä oli kerinny vetästä vaunut pois suojatieltä. oli senteistä kiinni.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä