Jos teille tulee toiseen osoitteeseen tarkoitettu kirje niin mitä teette sille?

  • Viestiketjun aloittaja asia vaivaa kovasti
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22718924]Jos posti on naapurin, pudotan sen naapurin luukusta sisään. Jos jossain kauempana asuvan, vien postiin, jos sinne on itsellä asiaa, jos ei, pudotan sen postin keltaiseen laatikkoon.[/QUOTE]

Näin minäkin teen.
 
"heh"
Aikanaan kun SATOn talossa asuimme niin meille tuli useinkin jonkun miehen nimissä posti joka ei edes ollut asunut siinä osoitteessa ties milloin. Edellisetkin asukkaat oli vieneet tuon ihmisen posteja takaisin postiin ja ennen heitäkään tuo mies ei ollut siinä asunut ?
Minäkin vein postiin aikani kaikki mainosposteista lähtien vaan aina tuli tuon posti meille, meillääkin jopa niin että vein ne postiin posti ruksaa ettei kyseinen henkilö asu siinä osoitteessa ja taas jakaja jakaa sen meille :(
Kerran sitten kysyin postista että miksi ne jakajat jakaa ja miksi se on aina vaan takasin meile leitettu vaikka minä toin sen pois, vaan osoitetietojen mukaan kuulemma tuo ihminen asuin meillä??
Tiedä sitten kuinka mielenkiintoiseksi olisi tilanne mennyt jos olisimme tarvinneet vaikkapa yhteiskunnallata tukea asumiseen tai toimeentuloon jos kerran joku täysin tuntematon ja näkymätön tyyppi muka asui meillä :D
No emme tosiaan asuneet tuossa asunnossa kuin 2 vuotta kunnes saimme oman kodin valmiiksi, toki kerroin seuraavalle vuokralaiselle että kannattaa varautua tappelemaan postin tai itellan kanssa :D
 
"vieras"
Jos on naapurin, laitan hänen laatikkoon. Jos on joku tuntematon nimi, tai edellisen asukkaan postit, pistän roskikseen. Ei ole mun velvollisuus toimia posteljoonina, tänne kun säännöllisesti tulee toisten postia.

Luusili että ihminen tajuaa itsekin ihmetellä jos postit ei tule omaan osoitteeseen, heittäytyykö he sitten sille linjalle, että "Mitäpä tässä muutososoitetta oikaisemaan, kun kirjeet kerta ei tule, niin en maksa mitään laskujakaan" Oikaiskoon jokainen oman postiosoitteensa.
 
"minä"
Meille tulee lähes päivittäin reilun kilometrin päässä asuvan saman etunimen omistavan naisen postia. Mitään muuta yhteistä ei osoitteessa tai nimessä ole kuin minun ja toisen etunimi. Olen käynyt kymmeniä, jos en jopa satoja, kertoja postissa valittamassa niin ei se auta. Postinjakaja on pyydetty paikalle ja hän vain sanoo, ettei mahda mitään. Varmaan menee sitten meidänkin postia muualle, eivätkä kaikki palauta, kun ei kerta postinjakaja osaa lukea... tai edes välitä. :(
 
Vien posti. SE että vetää ruksin päälle ja laittaa postinlaatikkoon ei hyödytä. Postiin kun vie hlö kohtaisesti niin he tietävät laittaa päälle vaaleanpunaisen lapun jossa on ruksi vaihtoehto...
Eli turha sitä on ihmetellä jos sama kirje tulee takaisin.

Postiin on ihan turha mennä valittamaan jos posti jaetaan väärin. Posti ei ole kytköksissä postinjakoon. Kysymässä voi käydä mihin voin soittaa jne.
Se on niin hienoa kun mennään postiin "huutamaan" postin jakelusta vaikka se ei edes heille kuulu.
 
[QUOTE="minä";22720685]Meille tulee lähes päivittäin reilun kilometrin päässä asuvan saman etunimen omistavan naisen postia. Mitään muuta yhteistä ei osoitteessa tai nimessä ole kuin minun ja toisen etunimi. Olen käynyt kymmeniä, jos en jopa satoja, kertoja postissa valittamassa niin ei se auta. Postinjakaja on pyydetty paikalle ja hän vain sanoo, ettei mahda mitään. Varmaan menee sitten meidänkin postia muualle, eivätkä kaikki palauta, kun ei kerta postinjakaja osaa lukea... tai edes välitä. :([/QUOTE]

Pyydä pstia antaamaan postin jakajien päällikön numero johkan voit soittaa ja kertoa asiasta. Veikkaan että muutos tapahtuu.
Ihme ettei postissa ole tätä neuvoa annettu. Kuten aikaisemmin jo kirjoitin posti ei jakajien asioihin voi puuttua muulla tavalla.
 
"milli"
Jos naapurin kirje tulee meille, niin käyn tiputtamassa naapurin laatikkoon. Jos esim. edellisen asukkaan kirjeitä tulee (nytkin tullut pari joulukorttia), niin kirjoitan, että väärä osoite ja vien postilaatikkoon, kun seuraavan kerran laatikon ohi kävelen.

Ei tulisi mieleenkään katsoa toisten posteja sen tarkemmin, mutta kai niitäkin tähän maailmaan mahtuu. Justiinsa oli meidänkin yksi joulukortti selvästi avattu osittain. Kuori kun näytti ja tuntui siltä, että siellä olisi seteleitä, että senköhän vuoksi joku kuorta vähän tarkemmin tutkinut..
 
"darling"
Meille tuli alussa kun muutettiin paljon kirjeitä toisen nimellä.. se oli rasittavaa ja meni roskikseen..
Kerran tuli naapurin miehen kirje meille - sen tiputin heidän laatikkoon.. totta kai ovat ystäviämme..
nyt joulun alla tuli meidän osoitteeseen joku kirje (jollekkin joka ei tässä asu) siinä oli posti tarra että palautettava postiin jos kys. henkilö ei asu tässä osoitteessa ja sen vein postiin..

Joskus tuli joku lasku.. jollekkin yritykselle.. meidän osoitteeseen, oli pakko avata se että näin kunnolla yrityksen nimen.. meni puoliksi piiloon kirjeen sisään; harmi että kys. yrityksestä ei löytynyt kun puhelin numero joka ei ollut käytössä googlesta.. meni sitten roskiin..
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22718945:
Kirjoitan kuoreen päälle "ei asu osotteessa" ja kiikutan Itellan keltaiseen laatikkoon.
Naapureille tarkoitetut kirjeet toki laitan heille kuuluviin postilaatikoihin tai toimitan ovelle asti.
Mainospostit sen sijaan laitan paperinkeräykseen.
TUO on väärin tehty. Jos kirje on väärään laatikkoon jätetty, niin mistä ihmeestä SINÄ tiedät asuuko ko. henkilö siinä osoitteessa mitä kirjeessä lukee?
Ilmankos niitä kirjeitä katoaa kun täällä on sun kaltaisia jotka kirjoittaa "ei asu osoitteessa" ja siten kirje jää ikuisiksi ajoiksi postiin seisomaan kun uutta osoitetta ei ole.
 
"vieras"
[QUOTE="milli";22720738]
Ei tulisi mieleenkään katsoa toisten posteja sen tarkemmin, mutta kai niitäkin tähän maailmaan mahtuu. Justiinsa oli meidänkin yksi joulukortti selvästi avattu osittain. Kuori kun näytti ja tuntui siltä, että siellä olisi seteleitä, että senköhän vuoksi joku kuorta vähän tarkemmin tutkinut..[/QUOTE]

Tuo on yleistä, toissavuonna löyty tuosta kaupungin laidalta pitkäti toista sataa avattua kirjettä, joulukuoria jne.
Postinjakaja oli etsinyt niistä rahat ja heittänyt mäkeen lopulta. Eikä se ollut eka kerta, tuollaisia avattuja kirjeitä on löytynyt ennemminkin ja tulee varmasti jatkossakin löytymään, niin kauan kuin ihmiset tyhmyyksissään lähettää kirjeessä rahaa tai muuta arvokasta
 

Yhteistyössä