Jos teille tulee toiseen osoitteeseen tarkoitettu kirje niin mitä teette sille?

  • Viestiketjun aloittaja asia vaivaa kovasti
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";22719193]Meillä kävi kanssa näin ja kirjotin oman luukun päällä postinjakajalle viestin, ettei jaa sen ja sen nimisiä posteja meidän luukusta, kun ei meillä asu eikä posti tee asialle mitään. Käytiin sitten kiivas sananvaihto kun hänen on pakko jakaa ja mä taas sanon, ettei saa jakaa.

Tuota väittelyä kesti varmaan puoli vuotta ja nyt juhlittiin meidän häitä viime kesänä :D[/QUOTE]

:D mutta postit tulee edelleen? ;)
 
asia vaivaa kovasti
Osaako joku sanoa mihin muualle posti voi ns. "kadota" kuin toisten postilaatikoihin? Voiko se vaan hävitä jonnekin mistä vois myöhemmin vaikka löytyäki??
 
laitan postilaatikkoon takaisin, merkin laatikon reunaan jakajalle, että siellä on lähtevää postia. ja lähetykseen kirjekuorenpäälle lapun jakajalle, että on jaettu väärään laatikkoon. kerran joku oli avannut meidän tiliotteen ja laittanut siitä lapsun, että oli vahingossa avannut sen omanaan ja oman nimensä alle.
 
Palautan postiin.

Paitsi yhdelle entiselle asukkaalle tulevia kirjeitä en enää palauttele, kun olen sen seitsemänsataa kertaa palautellut niitä & jopa soittanut lähettäneille firmoille ettei ko. tyyppi asu tässä osoitteessa, ja silti postia vaan tulee. Joskus on tullut kolmekin kertaa takaisin sama kirje, jonka olen jo vienyt postiin. Ne heitän suoraan roskikseen nykyään...jaksoin niitä pari vuotta palautella, mutta en enää. Paha, paha minä :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22718945:
Kirjoitan kuoreen päälle "ei asu osotteessa" ja kiikutan Itellan keltaiseen laatikkoon.
Naapureille tarkoitetut kirjeet toki laitan heille kuuluviin postilaatikoihin tai toimitan ovelle asti.
Mainospostit sen sijaan laitan paperinkeräykseen.
Näin minäkin.
 
Osaako joku sanoa mihin muualle posti voi ns. "kadota" kuin toisten postilaatikoihin? Voiko se vaan hävitä jonnekin mistä vois myöhemmin vaikka löytyäki??
Mä lähetin useita kymmeniä kutsuja kesällä, yhdelle kutsua ei postitse koskaan tullut.
Tän kuun alussa ystävättäreni lähetti muutaman kymmentä kutsua postitse ja mä en saanut sitä.

Eli kyllä niitä katoaa; en oo aiemmin tajunnut että noinkin paljon...?
 
Viimeksi muokattu:
Vedän osoitteen yli ja kirjoitan, EI ASU TÄSSÄ OSOITTEESSA. Ja silti minullekin on monta kertaa käynyt niin, että se sama kirje tulee takaisin, siis se, johon olen jo kirjoittanut. Vien varmaan vielä kerran postiin takaisin, sen jälkeen heitän pois. Kaikki mainoslehtiset heitän suoraan. Mielestäni on asukkaan itsensä velvollisuus muuttaa osoitetiedot Ellokseen, Anttilaan ym. postimyyntiyrityksiin. Jos tulisi joku todella tärkeän näköinen kirje, jostain oikeusministeröistä ym. vastaavasta niin sen veisin varmaan suoraan postiin tiskille ja ilmoittaisin, ettei asu tässä osoitteessa.
 
Ja jos on naapuri kyseessä niin hänelle vien postiluukkuun/laatikkoon itse. Kieltämättä välillä mieityttää miten paljon omia posteja on mennyt muualle. Tilasin kerran kaksi DVD:tä ja niitä ei kuulunut, sain kyllä uudet tilalle, mutta epäilen, että meni jollekin toiselle ne alkuperäiset ja pitivät omanaan.
 
[QUOTE="mä";22719193]Meillä kävi kanssa näin ja kirjotin oman luukun päällä postinjakajalle viestin, ettei jaa sen ja sen nimisiä posteja meidän luukusta, kun ei meillä asu eikä posti tee asialle mitään. Käytiin sitten kiivas sananvaihto kun hänen on pakko jakaa ja mä taas sanon, ettei saa jakaa.

Tuota väittelyä kesti varmaan puoli vuotta ja nyt juhlittiin meidän häitä viime kesänä :D[/QUOTE]

Oho :D Vau!
 
"Lissu"
[QUOTE="mä";22719193]Meillä kävi kanssa näin ja kirjotin oman luukun päällä postinjakajalle viestin, ettei jaa sen ja sen nimisiä posteja meidän luukusta, kun ei meillä asu eikä posti tee asialle mitään. Käytiin sitten kiivas sananvaihto kun hänen on pakko jakaa ja mä taas sanon, ettei saa jakaa.

Tuota väittelyä kesti varmaan puoli vuotta ja nyt juhlittiin meidän häitä viime kesänä :D[/QUOTE]

Ihana :D Vieläkö tuo ne postit teidän luukkuun? :D
 
"Lissu"
Ap, oletko sen verran väleissä naapurien kanssa että voisit mennä ovelle kysymään, olisko vahingossa tullut sinun postiasi heidän laatikkoonsa? Voivat toki kieltää asian, mutta jos eivät ole vaan viitsineet toimittaa kirjettä perille niin ehkä antaisivat sen sinulle.
 
"vieras"
Joskus on naapurin postia tullut ja oon laittanut oikeeseen laatikkoon. Muutettiin maalle joku aika sitten jo ja tuli yhden naapurin päivän lehti meille. Sitä en olis muuten vienyt, mut kun ajelin ohi, niin tiputin oikeeseen laatikkoon. Mainoskirjeet menis roskiin ja jos en tiedä missä asuu, niin postiin/keltaseen lootaan.

Viimeksi kun tehtiin muuttoa, niin tuli sähkölasku ja avasin sen ja ihmettelin sen pienuutta, meinasin jopa maksaa sen, kunnes huomasin et se olikin osotettu niille jotka olivat ostaneet meidän talon. Olivat tehneet osotteenmuutoksen jo ku me vielä siellä asuttiin :O Ja sitten suuttuivat kauheasti asiasta, kun olin sen epähuomiossa avannut. Kostoksi olivat heittäneet roskiin ajoneuvorekisterikeskuksesta tulleen laskun (mikä meni siis vanhaan osoitteeseen) roskiin ja sain maksuhuomautuksen myöhemmin. Kehtasivat jopa myöntää asian.
 
asia vaivaa kovasti
[QUOTE="Lissu";22720318]Ap, oletko sen verran väleissä naapurien kanssa että voisit mennä ovelle kysymään, olisko vahingossa tullut sinun postiasi heidän laatikkoonsa? Voivat toki kieltää asian, mutta jos eivät ole vaan viitsineet toimittaa kirjettä perille niin ehkä antaisivat sen sinulle.[/QUOTE]

No periaatteessa sen verran väleissä ollaan, ei koskaan kylläkään puhuta toisille mitään. Ja tiedän, että nuo ihmiset voivat ihan v*ttuillakseen jopa avata meille tarkoitetun kirjeen. Tuokin kirje on ollut vielä "mielenkiintoisen" näköinen, joten uskon että näin on tapahtunut. Ja tiedän, että jos kysyn - kieltävät he asian vaikka olisivatkin aukaisseet. Todella vastenmielistä porukkaa kaikinpuolin.
Jotenkin pistelee vihaksi tuo Postinkin toiminta.... miten niitä kirjeitä jaetaan viereiseen lootaan??
 
"vieras"
Riippuu postista. Jos kyse jostain mainoskirjeestä tai lehdestä heitä menemään. Mainoksia tuskin kukaan kaipaa ja lehden saa uuden kun soittaa toimitukseen ja sanoo ettei ole saanut omaansa, paljon pienempi vaiva ja nopeampaakin kuin että lähden viemään se lehden takaisin postiin. Tärkeämmät kirjeet vien postiin. Toki sellaiset postit, joiden vastaanottaja asuu samassa talossa, vien suoraan luukkuun. Kenenkään posteja en avaa, en edes mieheni, luki päällä sitten Nordea, Poliisi tai Pirkka.
peesi. Meille on tullu edellisen asukkaan postia, mutta se asuu tossa lähellä, niin viedään sen postilaatikkoon ne. Jos tulee jonku ventovieraan postia, joka ei asu tässä 30 m säteellä, niin viedään ihan postin postilaatikkoon
 
"mii"
Mä usein aion viedä postiin, mutta ne jää lojumaan, avaamattomina tietenkin, nurkkiini. Ainakin sellaset jotka ei vaikuta kovin tärkeiltä. Loppujen lopuksi saattaa päätyä paperinkeräykseen.
Just näin mullekkin usein käy! Ihan oikeasti hyväntahtoisesti ajattelen et vien postiin tai edes sinne keltaiseen laatikkoon, mut sitten ne hautautuu johonkin omien paperikasojen joukkoon ja unohtuvat :( Taidan tehdä uudenvuodenlupauksen että parannan tapani tässä asiassa..

Naapureiden postia jos tulee niin tiputan heidän laatikkoon.

Meillä kyllä mies on käynyt parikin kertaa postissa muiden ihmisten postien kanssa ja sanonut että meidän laatikkoon kiitos vain meidän nimellä tulevat postit, silti välillä tulee...
 

Yhteistyössä