Jos teille tulee toiseen osoitteeseen tarkoitettu kirje niin mitä teette sille?

  • Viestiketjun aloittaja asia vaivaa kovasti
  • Ensimmäinen viesti
asia vaivaa kovasti
Vastatkaa ihan rehellisesti.

Palautatteko postiin, laitatteko paperinkeräykseen vai avaatteko uteliaisuuttanne?

Kysyn siksi, koska itse olen odottanut yhtä HYVIN tärkeää kirjettä, jonka olisi pitänyt saapua jo viikko sitten. Ei vaan ole näkynyt! Tämä asia vaivaa KOVASTI mieltäni.. Luulen, että kirje on pudotettu vahingossa naapurien postilaatikkoon. Asumme paritalossa, emmekä ole oikein "väleissä" naapureiden kanssa. Uskon, että he ovat ilkeyttään avanneet kirjeen, ja tuntuu että tämä asia on tuottanut itselleni hirveän stressin!
Ja tämä ei olisi ensimmäinen kerta kun postia on väärässä laatikossa, meille on tullut toisten postia useamman kerran, mutta aina olemme vieneet kirjeet takaisin postiin tai pudottaneet naapureiden laatikkoon. Asumme isolla asuinalueella, jossa vierekkäin paljon rivi- ja paritaloasuntoja ja postia tuntuu olevan milloin kenenkin väärässä laatikossa.
 
Mä vien postiin tai jos se kelle posti kuuluu asuu meidän rapussa niin sitten sen postiluukkuun.
Mä en lue toisten posteja koska mua ei yksinkertasesti kiinnosta..Ja eikös se oo jonkun sortin rikoskin.
 
vv
Riippuu postista. Jos kyse jostain mainoskirjeestä tai lehdestä heitä menemään. Mainoksia tuskin kukaan kaipaa ja lehden saa uuden kun soittaa toimitukseen ja sanoo ettei ole saanut omaansa, paljon pienempi vaiva ja nopeampaakin kuin että lähden viemään se lehden takaisin postiin. Tärkeämmät kirjeet vien postiin. Toki sellaiset postit, joiden vastaanottaja asuu samassa talossa, vien suoraan luukkuun. Kenenkään posteja en avaa, en edes mieheni, luki päällä sitten Nordea, Poliisi tai Pirkka.
 
"vieras"
Jos posti on naapurin, pudotan sen naapurin luukusta sisään. Jos jossain kauempana asuvan, vien postiin, jos sinne on itsellä asiaa, jos ei, pudotan sen postin keltaiseen laatikkoon.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";22718924]Jos posti on naapurin, pudotan sen naapurin luukusta sisään. Jos jossain kauempana asuvan, vien postiin, jos sinne on itsellä asiaa, jos ei, pudotan sen postin keltaiseen laatikkoon.[/QUOTE]

Näin.
 
Huom harmaana
[QUOTE="vieras";22718924]Jos posti on naapurin, pudotan sen naapurin luukusta sisään. Jos jossain kauempana asuvan, vien postiin, jos sinne on itsellä asiaa, jos ei, pudotan sen postin keltaiseen laatikkoon.[/QUOTE]

Näin.
Ei tulisi mieleenkään avata muiden posteja.
 
Kirjoitan kuoreen päälle "ei asu osotteessa" ja kiikutan Itellan keltaiseen laatikkoon.
Naapureille tarkoitetut kirjeet toki laitan heille kuuluviin postilaatikoihin tai toimitan ovelle asti.
Mainospostit sen sijaan laitan paperinkeräykseen.
 
"qwer"
[QUOTE="vieras";22718924]Jos posti on naapurin, pudotan sen naapurin luukusta sisään. Jos jossain kauempana asuvan, vien postiin, jos sinne on itsellä asiaa, jos ei, pudotan sen postin keltaiseen laatikkoon.[/QUOTE]

Näin. Ja jos osoite on minun, mutta nimi jonkun muun, vedän rastit osoitteen yli ja kirjoitan viereen että ei asu tässä osoitteessa.
 
"poppis"
Vien postiin ja annan palautetta huonosti suoritetusta jakelusta. Meille tulee lähes viikottain väärinjaettuja kirjeitä ja tilauslehtiä. Mietityttää paljon omaa postia on menny väärään paikkaan, välillä iltasin ilmestyykin laatikkoon postia, ilmeisesti väärin jaettua jota asiakkaat sitten jakavat oikein.
 
"vieras"
Joskus laitan oikeaan paikkaan, joskus kirjoitan kuoreen päälle, että jaettu väärään osoitteeseen ja pistän postin oranssiin lootaan.

Täytyy sanoa, että jonkin kerran on tullut muidenkin postia avattua, joka on meidän luukusta tiputettu alas. Olen katsonut vaan, että se ja se lasku näköjään on kuoren perusteella ja olen vetänyt sitten kuoret auki sarjassa. Vasta itse laskua lukiessa olen huomannut, että hei tämähän on naapurin lasku. Silloin olen vaan sen naapurin luukusta tiputtanut alas.
 
"vieras"
Naapurin postin vien naapurin laatikkoon, muut vien postilaatikkoon.

Kerran opiskeluaikana meille tuli sähkölaitokselta punainen lappu, jossa isolla luki, että sähköt katkaistaan maksamattomien laskujen takia. Harmi vaan, että osoite ei ollut lähelläkään meitä (eikä nimikään) :) Soitin sähkölaitokselle ja sanoin, ettei ko. henkilö pääse maksamaan laskujaan, kun huomautus tuli meille ja vein samalla lapun postilaatikkoon. Sen verran asian vierestä, että kai tuollaiset asiat pitäisi tiedottaa suljetuissa kirjeissä eikä vain lapuilla?!? Sitä ihmettelin jo silloin.
 
hp
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22718945:
Kirjoitan kuoreen päälle "ei asu osotteessa" ja kiikutan Itellan keltaiseen laatikkoon.
Naapureille tarkoitetut kirjeet toki laitan heille kuuluviin postilaatikoihin tai toimitan ovelle asti.
Mainospostit sen sijaan laitan paperinkeräykseen.
Näin minäkin teen. Ja toivon muittenkin tekevän!
 
"vieras"
on rikos avata toisten posteja!
mutta pakko myöntää että olen heittänyt viime aikoina joitain kortteja roskiin kun edellisille asukkaille tulee jatkuvasti postia tänne vaikka olen heikke kahdesti ilmoittanut asiasta.
Sille ei voi mitään, että sukulaiset eivät saa niitä osoitekirjojaan päivitettyä. Puhumattakaan postissa voimassa olevasta osoitteenmuutoksesta, mistä huolimatta niitä menee aina väliin väärään osoitteeseen.

Vedä ruksi osoitteen yli ja kirjoita, että ei asu tässä osoitteessa ja työnnä postin laatikkoon, niin olet tehtäväsi hoitanut. Samaten kannattaa tehdä mainospostille, niin lähettäjä saa tiedon, ettei turhaan lähettele uusia väärään osoitteeseen, niin niistä helpoiten pääsee eroon.

Meillä on ainakin pari kirjettä kadonnut, tuli karhu laskusta, jota ei koskaan ollut tullut ja toisessa kirjeessä piti olla tieto eräästä asiasta, jota sitten jouduin puhelimitse selvittelemään. Olivat kuulema postittaneet, mutta eipä sitä meille koskaan tullut. Sitä mietin paljonko on mennyt muuta postia hukkaan, mistä ei ole mitään tietoa muuten.
 
asia vaivaa kovasti
Ihana kun täällä tuntuu olevan niin paljon rehellisiä ihmisiä! Naapurit ovat sellaista ns. "hunsvottisakkia" jotka varmaan vähät välittävät siitä että avaavatko toisten postia vai eivät, olen siitä jotenkin niin varma.
Mutta eihän tätä asiaa mitenkään todistaa voi, tuskin he myöntäisivät jos kysyisin ;) Kirje olisi vaan ollut niin tärkeä ja "arvokaskin". Tämä harmittaa siinä määrin, että vie pitkän ajan päivästä kun mietin tätä.
Ja tuosta postinjakelusta - on suorastaan ihme miten paljon postia menee vääriin laatikkoihin. Meille tuli vasta erään lähellä asuvan perheen neljä kirjettä samana päivänä, kaikki Nordeasta, koko perheen tiliotteet varmaan siis. Vietiin heille ne ihan ovelle asti, ja uksittiin siinä sitten yhdessä miten järkyttävää tuollainen on. Vähänkään ajattelemattomat vois katsoa toisten tilitietoja, mikä on mun mielestä todella törkeää.

Enpä minä tälle asialle mitään tietenkään voi, ajattelin vain kysyä mitä ihmiset tekevät ja purkaa omaa todella pahaa mieltäni :(
 
"vieras"
olen kanssa joskus avannut vahingossa jonkun kirjeen (laskun) omien laskujeni ohessa. Olen soittanut ko. firmaan ja sanonut asian ja pyytänyt heitä lähettämään uuden kenelle lasku kuuluikin. Olisi ollut noloa antaa jo aukaistu lasku.

Kerran laatikkoomme oli laitettu nimismieheltä kirje ja helkkari että pelästyin. Mietin pitkään että mikä voi olla asia, kunnes huomasin että kirje olikin naapurille. Kiikutin pian takaisin oikeaan laatikkoon. Minua hävetti asia, että tiedän mistä heille tulee kirjeitä. En halua tietää mitä postia naapureille menee.
 
[QUOTE="vieras";22719006]Sille ei voi mitään, että sukulaiset eivät saa niitä osoitekirjojaan päivitettyä. Puhumattakaan postissa voimassa olevasta osoitteenmuutoksesta, mistä huolimatta niitä menee aina väliin väärään osoitteeseen.

Vedä ruksi osoitteen yli ja kirjoita, että ei asu tässä osoitteessa ja työnnä postin laatikkoon, niin olet tehtäväsi hoitanut. Samaten kannattaa tehdä mainospostille, niin lähettäjä saa tiedon, ettei turhaan lähettele uusia väärään osoitteeseen, niin niistä helpoiten pääsee eroon.

Meillä on ainakin pari kirjettä kadonnut, tuli karhu laskusta, jota ei koskaan ollut tullut ja toisessa kirjeessä piti olla tieto eräästä asiasta, jota sitten jouduin puhelimitse selvittelemään. Olivat kuulema postittaneet, mutta eipä sitä meille koskaan tullut. Sitä mietin paljonko on mennyt muuta postia hukkaan, mistä ei ole mitään tietoa muuten.[/QUOTE]


Kuule on vedetty ruksia, soiteltu kirjeiden lähettäjille ja entiselle asukkaalle. Ollaan toimitettu monta kymmentä kirjettä postiin mutta enää ei jakseta. Saavat itse tehdä postin käännön täältä uuteen osoitteeseensa jos haluavat kun tietävät että tänne on tullut kymmeniä jos ei satoja heidän postejaan.

Meille on monesti käynyt niin että kirjeet joihin on vedetty ruksi ja kirjoitettu ettei enää asu tässä osoitteessa niin se onkin tullut takas meidän postilaatikkoon. tosi fiksua itellalta!
 
ruksi
Kuule on vedetty ruksia, soiteltu kirjeiden lähettäjille ja entiselle asukkaalle. Ollaan toimitettu monta kymmentä kirjettä postiin mutta enää ei jakseta. Saavat itse tehdä postin käännön täältä uuteen osoitteeseensa jos haluavat kun tietävät että tänne on tullut kymmeniä jos ei satoja heidän postejaan.

Meille on monesti käynyt niin että kirjeet joihin on vedetty ruksi ja kirjoitettu ettei enää asu tässä osoitteessa niin se onkin tullut takas meidän postilaatikkoon. tosi fiksua itellalta!
Sama täällä. Ärsyttävintä on että tulee takaisin vaikka ois laittanut ruksit.
 
tiimarinvihko harmaana
Mä usein aion viedä postiin, mutta ne jää lojumaan, avaamattomina tietenkin, nurkkiini. Ainakin sellaset jotka ei vaikuta kovin tärkeiltä. Loppujen lopuksi saattaa päätyä paperinkeräykseen.

Eilen vein Viron sisäministeriön kirjeen tai vastaavan postilaatikkoon. Kirjotin päälle, että henkilö ei asu tässä osoitteessa.
 
Joo meillekki on ny tullu vuoden verran tullu jonku randomin ukkelin postia.... Ei auta soitot postiin, maistraattiin whatever. Ja jos sitä ruksia laittaa, nii eikö se sitten palaa heti takaisin :kieh:
Kaikkein hauskintahan on vielä, että nyt meille tulee kolmen ERI ihmisen postia, kaikki vanhalla osoitteella (kadunnimi on muutettu pari vuotta sitten) eikä loppua näy missää :O Pari kertaa kun oon ilmottanu nii on postin tulo lakannu kuuks tai puolekstoiks, mut on sit taas alkanu. Perkl
 
"mä"
Joo meillekki on ny tullu vuoden verran tullu jonku randomin ukkelin postia.... Ei auta soitot postiin, maistraattiin whatever. Ja jos sitä ruksia laittaa, nii eikö se sitten palaa heti takaisin :kieh:
Kaikkein hauskintahan on vielä, että nyt meille tulee kolmen ERI ihmisen postia, kaikki vanhalla osoitteella (kadunnimi on muutettu pari vuotta sitten) eikä loppua näy missää :O Pari kertaa kun oon ilmottanu nii on postin tulo lakannu kuuks tai puolekstoiks, mut on sit taas alkanu. Perkl
Meillä kävi kanssa näin ja kirjotin oman luukun päällä postinjakajalle viestin, ettei jaa sen ja sen nimisiä posteja meidän luukusta, kun ei meillä asu eikä posti tee asialle mitään. Käytiin sitten kiivas sananvaihto kun hänen on pakko jakaa ja mä taas sanon, ettei saa jakaa.

Tuota väittelyä kesti varmaan puoli vuotta ja nyt juhlittiin meidän häitä viime kesänä :D
 

Yhteistyössä