Jos teille läheinen ihminen tekisi teistä lastensuojeluun ilmotuksen niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suruisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suruisa

Vieras
antaisitteko lapsen hänelle silti hoitoon?

Meistä tehtiin ilmoitus ja tekijä itse kertoi mulle sen tehneensä. Ehkä aiemmin oli syytä ilmotukseen mutta enää ei ole. Mutta eipä tämä estänyt ilmottajaa. Sanoi samalla hakevansa apua mulle mutta tämä ei tuottanut mitään muuta kuin surua ja muuta henkistä kipua.

Nyt sitte mä uhkailen kun sanon että en anna enää lasta hänelle hoitoon. Olen kylmä äiti kun en anna lasta hoitoon ihmiselle josta lapsi pitää. Tiedän toki että lapsi tulee olemaan surullinen mutta pidän itseäni normaalina äitinä kun en anna lasta sellaiselle ihmiselle joka aiheuttaa meille tällästä surua.

Mun tekisi mieli koko ajan itkeä mutta lapsen vuoksi yritän pitää itseni kasassa.

Olisi vaikea antaa lapsi hoitoon ihmiselle, joka on "hakenut apua minulle" tuolla tavalla.
Ja itse asiassa vastaisin hänen olleen kovin kylmä ihminen näissä avunhankintatoimissaan.

Riippuu aivan asiasta, minkä vuoksi ilmoitti. Jos jätit heitteille, niin antaisin hoitoon, jos löit, antaisin hoitoon. Mutta jos on joku muu syy, voisin olla itsekäs ja kostava, enkä antaisi hoitoon. Toki se on väärin lastasi kohtaan kostaa hänen kauttaan tavallaan. Mutta miksi ihmeessä susta tehtiin ilmoitus??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi se sen teki????Oliko syytä?

No kuten totesin alotuksessa jo niin aiemmin ehkä oli joitakin syitä (en ala erittelemään ) mistä ilmotuksen olisi voinut tehdä, mutta olen nyt yrittänyt tsempata ja hoitaa meidän asiat paremmin. Tämä ihminen ei ole edes käynyt luonani pitkään aikaan, ei ole nähnyt mun ja lapsen arkea ja silti hän omasta mielestään tuntuu tietävän mitä tapahtuu.

En ole oikein varma, mutta jos huoli on ollut todella aito ja hän on ajatellut sen sekä sinun että lapsesi parhaaksi..Loukkaavalta tuntuu, mutta jos siihen on aihetta, niin silloin ylpeys on nieltävä. Ehkä hän todella todella välittää teistä ja halusi että saatte hyvän tuen ammattitaitoisilta perhetyöntekijöiltä? Esim. väsymykseen tämä voi olla todella hyväksi.

Mitä surua lapselle syntyi kun teki ilmotuksen jälkijunassa? Olispa omalle kohdalle sattunu vaikka kuinka myöhään niin olisi kokenut et joku ulkopuolinen huomio ja välittää.

Jos olisi ollut aihetta, enkä olisi itse suostunut hakemaan apua, ymmärtäisin ilmoittajaa täysin. En ymmärrä sinua, miten ilmoitus sinun elämääsi tuo surua - jos teillä on asiat kunnossa, sittenhän ei ole mitään huolta ja jos ei ole, nyt sinun on mahdollisuus apua vastaanottaa. Ja todella hölmö olet, jos rikot lapsen välit ilmoittajaan vain oman ylpeytesi tähden, kun kerta sanot itsekin että aiemmin on ollut aihetta tehdäkin ilmoitus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ikimaailmassa antaisi, luottamus ois kyllä menetetty lopullisesti. Hän olisi varmasti voinut saada sulle muutakin kautta apua jos se olisi tarpeen!

Minä olen yrittänyt auttaa erästä ystävääni kaikin tavoin, mutta hän ei tee tilanteelle mitään itse, vaikka lapsilla on paha olla. Lasten etu menee ystävyyden edelle ja jos ei asiat ala hoitumaan, teen myös ilmoituksen.
(En kommentoi apn tilanteeseen kun en sitä tunne.)

Alkuperäinen kirjoittaja öö:
En ole oikein varma, mutta jos huoli on ollut todella aito ja hän on ajatellut sen sekä sinun että lapsesi parhaaksi..Loukkaavalta tuntuu, mutta jos siihen on aihetta, niin silloin ylpeys on nieltävä. Ehkä hän todella todella välittää teistä ja halusi että saatte hyvän tuen ammattitaitoisilta perhetyöntekijöiltä? Esim. väsymykseen tämä voi olla todella hyväksi.

samaa mieltä mäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos olisi ollut aihetta, enkä olisi itse suostunut hakemaan apua, ymmärtäisin ilmoittajaa täysin. En ymmärrä sinua, miten ilmoitus sinun elämääsi tuo surua - jos teillä on asiat kunnossa, sittenhän ei ole mitään huolta ja jos ei ole, nyt sinun on mahdollisuus apua vastaanottaa. Ja todella hölmö olet, jos rikot lapsen välit ilmoittajaan vain oman ylpeytesi tähden, kun kerta sanot itsekin että aiemmin on ollut aihetta tehdäkin ilmoitus.

Ei ole kyse ylpeydestä vaan siitä että mua loukattiin tuolla tavoin. Olen todella surullinen ja tunnen menettäneeni tärkeän ihmisen. Olisi auttanut muuten eikä tälläsellä äärimmäisellä keinolla. Kun ei hän edes tiedä kunnolla mikä on nykytilanne.

Yhteistyössä