Jos teillä on monta sisarusta, niin kuinka pidätte niihin kaikkiin yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äh

Vieras
Miten usein soittelette tai tapaatte? Onko välit kaikkiin suht samanlaiset?

Itsestäni tuntuu että etäännyn kaikista mitä enemmän vuosia tulee.. Yhtä olen nähnyt viimeksi pari vuotta sitten. Muita näen ainakin kerran vuodessa, osaa enemmän mutta osaa vähemmän. En oikein osaa soitella suurimmalle osalle jos ei oikeasti ole jotain kunnon asiaa.. monesti silloinkin tulee vaivaannuttavia hiljaisia hetkiä.

Harmittaa ihan hirveästi että näin tämä menee. Facebookiakaan eivät muut käytä, sitä kautta tiedän kavereistanikin enemmän kuin sisaruksistani.

Mulla on pikkuveli ja -sisko. Veljen kanssa ollaan oltu aina läheisiä, meillä on ikäeroa vain 1 vuosi. Pikkusiskon kanssa tilanne on ollut erilainen: kummallakin omat kuviot/kaveripiirit, koska hän on mua 8v nuorempi... mutta nyt aikuisiällä ollaan tultu tosi läheisiksi.
Molempien sisarusten kanssa olen viikottain yhteydessä :heart:

Isosiskoon olen aika usein yhteydessä ja käyn kylässä silloin tällöin, aina ollut hyvät välit ja ollaan pidetty yhtä hyvissä ja huonoissa hetkissä elämässä, häneen voi aina luottaa kun paska osuu seinään.

Kaks veljee. Toisen kanssa varsin vilkasta vuorovaikutusta, toisen kanssa muodollista "nähdään juhlissa ja vähän jutellaan" -meininkiä. Mutta näin on ollut aina: jo lapsesta asti välit läheisemmät tämän toisen kanssa.

10 sisarusta. Veljiin en ole oikeastaan ollenkaan yhteyksissä. Nähdään ehkä kerran tai kaksi vuodessa, joskus mesessä saatetaan sanoa sana tai kaksi. Siskoista yhden kanssa olen läheinen, kaksi muuta on niin nuoria, että eipä sillälailla kaveruustasolla synkkaa.

Mutta aina kun nähdään, niin ollaan kyllä automaattisesti samoilla aaltopituuksilla. Siis 7/10 kanssa, jotka ovat aikuisia.

Sisko asuu toisella puolen Suomea. Hyvä jos kerran kuussa soitellaan. Ollaan oltu aina todella erilaisia. Eli ei juurikaan mitään yhteistä.
Toinen veljistä asuu samalla paikkakunnalla ja toinen naapurikunnassa. Heidän kanssa sitte kausittain enemmän ja vähemmän tekemisissä. Heidän kanssaan vaan enempi ikäeroa joten ei niin lähesiä sitte.
Välistä kyllä tuntuu että oon jostain ihan eri perheestä kun kuuntelee omia sisaruksia tai vanhempiaan.. Arvot on vaan jotenki ihan erilaiset.

Fb:n/mesen/skypen kautta pidän siskoon yhteyttä,aina kun satutaan olemaan koneella yhtäaikaa..Soitetaan välillä. Sisko asuu astraliassa.
Veljen kanssa tulee joskus soiteltua,mut kun se tuppaa olemaan aina kännissä niin ei sen juttuja jaksa kuunnella.

Kyllä meilläkin tietyllä tavalla sitten synkkaa kun nähdään.. Mutta joka kerta siinä on vaan enemmän ja enemmän välissä niitä asioita joita ei toisista tiedä, kyllä se vähän vaikuttaa. En välttämättä edes tiedä jos joku on vaihtanut työpaikkaa jne. Kuitenkin aika isoja muutoksiakin osa. Vanhemmilta sitten pääasiassa kuulee muiden kuulumisia.

Meillä ei ikäerokaan välttämättä ole se erottava tekijä. Nuorimman siskon kanssa olen suht läheisissä väleissä, vaikka muutin pois kotoa samaan aikaan kun hän vasta syntyi. Mutta ei kyllä siltikään nähdä kuin max. kerran kuussa jos sitäkään.

Yhdestä siskosta oikein huokuu se ettei sitä kiinnosta pitää minkäänlaisia välejä, mutta en tiedä mistä tämä muiden kanssa johtuu. Ilmeisesti kaikilla on vaan niin kiire.. tai olisi tosi työlästä pitää yhteyttä kaikkiin vaikka soittamalla, joka viikko muutama puhelu jos haluaisi vaikka soittaa kaikille edes kerran kuussa (meitä on monta :D ) Tuntuu niin harmilliselta kun ei meidän lapsetkaan tule ikinä serkkujaan tuntemaan..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En välttämättä edes tiedä jos joku on vaihtanut työpaikkaa jne. Kuitenkin aika isoja muutoksiakin osa. Vanhemmilta sitten pääasiassa kuulee muiden kuulumisia.

Mulla kävi kerran niin, että olin käymässä Suomessa (asun ulkomailla), soitin veli kakkoselle, että oon nyt junaa odottamassa ja oon siellä Tampereella silloin ja silloin. Veli vähän hämmentyneenä: "Ai, asutaan kyllä nykyään Espoossa."
Puoli vuotta sitten olivat muuttaneet, mutta eipä ollut tieto mulle asti kulkenut.

Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En välttämättä edes tiedä jos joku on vaihtanut työpaikkaa jne. Kuitenkin aika isoja muutoksiakin osa. Vanhemmilta sitten pääasiassa kuulee muiden kuulumisia.

Mulla kävi kerran niin, että olin käymässä Suomessa (asun ulkomailla), soitin veli kakkoselle, että oon nyt junaa odottamassa ja oon siellä Tampereella silloin ja silloin. Veli vähän hämmentyneenä: "Ai, asutaan kyllä nykyään Espoossa."
Puoli vuotta sitten olivat muuttaneet, mutta eipä ollut tieto mulle asti kulkenut.

Aika paha :D Tällä hetkellä luulen tietäväni kyllä missä kaikki asuu, mutta tosiaan paljon on asioita mitä en tiedä..

Eipä edes pidetä yhteyttä. Tavataan lähinnä silloin kun satutaan vanhempien luo yhtä aikaa, tai jos sieltä tulevat käymään porukalla. Facebookissa joskus jotain pientä kommenttia... Koskaan ei muuten vaan soitella.

Minulla on 2 siskoa ja 2 veljeä. Ikä eroa nuorimpaan on melkein 30 v =) Kaikkiin on todella hyvät ja läheiset välit, olemme erottamattomia. Tietysti näen täällä lähellä asuvia enemmän kuin tuolla Helsingissä asuvaa, mutta olemme kuitenkin päivittäin tekemisissä naamakirjassa, mesessä tai puhelimessa. En osaisi kuvitella elämää ilman heitä :heart: Olemme kaikki hyvin erilaisia persoonia, mutta elämä on kuitenkin hitsannut meidät yhteen.
Ikävä on kova jos jostain syytä emme näe vähään aikaan(esim. viikkoon).

Isosiskoon välit poikki :/
2 nuorempaa jo aikuista siskoa on niin eri elämän vaiheessa ettei heitä paljoa isosisko kiinnosta. Yrittänyt pitää heihin yhteyttä mutta aika yksipuoleiseksi jää.
Nuorin sisko ja veli asuu vielä kotona, harvoin puhelimen välityksellä yhteyksissä mutta nähdään kuitenkin usein.

Ei kai niitä välejä ole ellei niitä ylläpidä!

Itselläni on kaksi sisarusta, itse olen keskimmäinen ja minulla on pikkusisareen ikäeroa 12 vuotta ja isosiskoon 14 vuotta. Molempien kanssa erittäin läheisissä väleissä. Pikkusiskon kanssa olen aina osannut olla ihan kaverimielessäkin vaikka on niin paljon nuorempi, menee vain sen toisen mukaan, lapsena leikin sen kanssa leikkejä ja olin tukeva isosisko, nyt sitten mitä vanhemmaksi tyttö tulee voi jutella jo vaikka miten monista muistakin asioista.

Isosisko taas on matkustellut paljon ja tätä näin kasvaessani aika vähän mutta sittemmin läheiset välit, vieraillaan toistemme luona usein ja jutellaan.

Yhteistyössä