Jos tästä nyt ero tulee, niin millä me eletään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yx vaan

Vieras
Talolaina yhteinen, autolaina yhteinen, mutta auto miehen nimissä. 2 lasta, jotka jäisi mulle. Paljonko yh-korotus on lapsilisässä? Mitä muita etuuksia olisi haettavissa? Äitiyslomalla olen, mutta vakituinen työpaikka odottaa, ja sen alan homma on, että jos muutettais paikkakuntaa, niin saisin melko varmasti töitä muualtakin.

Jos joku ihan faktoja luettelis vaan...

Yh-lisä lapsilisässä on jotain 30?/lapsi, itse saan kahdesta lapsesta siis n.300? lapsilisiä. Avioerossahan tietenkin sekä omaisuus että lainat menee puoliksi. Asumistukea voi saada, riippuen tuloista, ja tietenkin saat elatusavun mieheltäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Riippuuko elatustuen suuruus miehen tuloista? Siis ts. onko ansiosidonnainen...?

Kyllä, mitä paremmat tulot sen suuremmat elatusmaksut,minimi on se noin 130e, jonka maksaa kela jos mies ei pysty.

Asumistukea voit myös saada, todennäköisesti.

Jos kumpikaan ei halua tai pysty taloa lunastamaan (=maksamaan toiselle hänen puolikastaan/ottamaan kaikkea lainaa itse) menee talo myyntiin. Velat ensin ja loppu puoliksi.

Meidän erossa talo myytiin, velka pois (voitot puoliksi). Huonekalut ym jakoon. Luovuin autosta, säästöä. Muut tuet ja elarit, luulen et pärjäilet. Kysele rohkeesti kelalta ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän erossa talo myytiin, velka pois (voitot puoliksi). Huonekalut ym jakoon. Luovuin autosta, säästöä. Muut tuet ja elarit, luulen et pärjäilet. Kysele rohkeesti kelalta ym.

Voi kamala, tämä kyllä rohkasee oikeesti miettimään asiaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Miitu:
Riippuuko elatustuen suuruus miehen tuloista? Siis ts. onko ansiosidonnainen...?

Kyllä, mitä paremmat tulot sen suuremmat elatusmaksut,minimi on se noin 130e, jonka maksaa kela jos mies ei pysty.

Siis 130 e ei tod ole minimi. Minimi on 0 e ja elari riippuu MOLEMEMPIEN tuloista sekä LUONAPIDON MÄÄRÄSTÄ. Toki myös elatustarpeestakin.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedoksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Miitu:

Siis 130 e ei tod ole minimi. Minimi on 0 e ja elari riippuu MOLEMEMPIEN tuloista sekä LUONAPIDON MÄÄRÄSTÄ. Toki myös elatustarpeestakin.

Mut mä olen äitiyspäivärahalla, ts. aika pienet on tulot... Niin munkin tulot vaikuttaa siihen, miten paljin mies maksais, niinkö?

Yhteistyössä