Jos tarjoat perjantaina voileipäkakun, milloin aloitat tekemään sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nipsukka

Aktiivinen jäsen
29.04.2005
6 356
0
36
Lupasin työkaverille tehdä perjantaiksi voileipäkakun ja mietin kuinka aikaisin sen uskallan täyttää? Onko liian aikaista jos tänä iltana aloittelen?Huomenna iltavuoroon meno ja aamupäivä vetää tiukille, mutta kyllä periaatteessa siinäkin ehdin.Kyseessä kinkkukakku ja periaatteesahan ainekset ei pitäis mennä huonoksi.Päällystäisin vasta perjantai aamuna ennen iltavuoroon menoa, jolloin vien sen hänelle samalla

Alkuperäinen kirjoittaja Tirlittan1968:
Torstaina teen kakun muuten paitsi koristelun ja annan imeytyä yönyli jääkaapissa leivinpaperikääreessä

Eli ehtisi myös silloin....Inhoan kuivaa voileipäkakkua yli kaiken, jota hankala leikata.Olen torstaina aamuvuorossa ja kakun täyttäminen alkaisi vasta töiden jälkeen ja menee illan puolelle eli mietin vaan, että tuleeko hyvä kuitenkaan noin nopeasti

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Torstaina teen kakun muuten paitsi koristelun ja annan imeytyä yönyli jääkaapissa leivinpaperikääreessä

Eli ehtisi myös silloin....Inhoan kuivaa voileipäkakkua yli kaiken, jota hankala leikata.Olen torstaina aamuvuorossa ja kakun täyttäminen alkaisi vasta töiden jälkeen ja menee illan puolelle eli mietin vaan, että tuleeko hyvä kuitenkaan noin nopeasti

Tulee hyvää. Kostuta leipä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:

ei se kakku kostu sen enempää jos sitä pitää vaikka 4päivää jääkaapissa. se kosteus mikä pannaan kakkuun vain tasaantuu! kannattaa kostuttaa reilusti, ja kokeilla kädellä-kyllä sen tuntee milloin se leipä on hyvä.

Yhteistyössä