Jos sulla on alkanut synnytys selkäkivuilla niin kerrohan

13.12.2010
126
0
16
onko se kipu ollut heti tosi kovaa? Vai salakavalaa?

Ihmettelen vaan, kun mun supistus tuntui selässä, sellaisena epämukavana pienenä kipuna muttei MITÄÄN verrattuna aiempiin mahalla tuntuneisiin synnytyssuppareihin. Mutta jännästi veti niskaan saakka, eli kyllä sen erotti kuitenkin.

Toiveajattelua, tiedän tiedän :saint: :saint:

Salakavalaa. Vasta synnytystä edeltäneenä viikkona supistukset alkoi tuntua selässäkin, vaikka eniten ottivatkin mahaan se reisiin niin selkäkivun tuleminen mukaan (menkkamaiseen tapaan) oli sitten lisämerkkinä synnytyksen käynnistyessäkin tiheämmille ja vahvemmilla supistuksilla.

No mulla alko supistukset oikeestaan sellasella "vatsa sekaisin nipistyksillä" siis ihan kuin ilma kiertäisi pahasti. Sitten voimistui ja loppuun asti tuntui enemmän selän puolella kuin mahalla. Mahan puoli ei siis tuntunut kunnolla supistuvan ollenkaan (tätä synnärilläkin ihmettelivät koska sisätutkimuksessa tuntui kuitenkin vahvoina supistukset).

Mulla ne selkäkivut kyllä keskittyi selkeästi alaselälle, eivät siis nousseet ylös ollenkaan.

Keskimmäisen synnytyssupistuksista kipu oli koko ajan vain alaselässä. Tämä oli helpoin ja kivuttomin synnytys (en tarvinnut kivunlievitystä lainkaan) ja selvästi vähempikipuinen kuin kaksi muuta synnytystä, joissa kipua oli myös vatsan puolella (kivunlievitysten kanssa). Kyllä ne selässä tuntuvatkin supistuksen niin napakoilta tuntuivat, että tiesin hyvin mistä on kyse..

Nuo mitkä on suppareilla alkanut, on alkanut juuri ala- ja ristiselän kivuilla ja suppareilla siellä. Alkuun eivät ole olleet mitenkään pahoja, ovat sitten siirtyneet mahankin puolelle ja on ruvennut tuntumaan pahemmin. Kakkosesta heräsin aamulla kuuden jälkeen juuri noihin selkäkipuihin, syntyi yhden maissa päivällä. Kolmosessa taas alkoivat puoli kahdeksan maissa ja kymmenen tienoissa syntyi, tuli vähän kiirus sairaalaan.

Esikoisen synnytys (päätyi tosin sektioon) alkoi selässä tuntuvilla supistuksilla. Muutaman tunnin seurailin oloa kotona, mutta kun pahentuivat huomattavasti, lähdettiin sairaalaan. Taksissa (Forssa-Hämeenlinna) siirtyi sitten mahan puolelle.

Kahdelta lapseltani olen yöllä herännyt selkäkipuun, olivat alkumetrien supistuksia. Eivät olleet kovia ja ensin en edes ymmärtänyt sen olevan merkki synnytyksen alkamisesta, luulin vain selkäni olevan kipeä huonosta nukkumisasennosta. Kovenivat sitten vähitellen ja säännöllistyivät. Noin 6 h päästä heräämisestä lapset ovat sitten syntyneet.

Yhteistyössä