jos suklaata 3kk:lle

tapahtui eräänä päivänä.
istuimme kahvilla ja miehen veljenpoika toisen veljen sylissä. hän meinasi syöttää lapselle suklaata. siihen äiti vähän toppuuttelee. veli siis päätyy vain vähän makua antamaan huulille.

pakko sanoa, mut jos olisi ollut mun lapsi olisin varmaan tintannut tätä veljeä. ja sanoin miehellekin että meidän mahdollisille muksuille ei noin tehdä!

Noh..Taas näitä..
No ei suklaa nyt ehkä oo ihan paras ensimmäinen kiinteä ruoka, mitä kannattaa antaa..:D Mutta ei kai tommosesta makustelusta nyt kauheaa vaaraa oo (jos lapsi ei satu olemaan allerginen..). Mutta en ite kyllä antaisi omalle lapselleni antaa kuitenkaan..

tota allergia juttua juuri itsekin ajattelin. kaverin muksu on maidolle niin allerginen että jos lusikalla on koskettu maitoon, pyyhitty ja hän sen saa suuhunsa niin huulet turpoaa ja muuttuu punaiseksi.... ja isompi poika. mitens noin pieni?

siiri
No mistä lapseton mies voi tietää ettei vauvalle saa antaa. Minun veljeni oli aivan ihmeissään kun kuuli ettei kolmen kuukauden ikäinen syy mitään muuta kuin maitoa. Sisaruksista nuorin eikä asiasta ollu koskaan tullut puhetta. oli vain nähnyt että pilttiä annetaan toisille vauvoille.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
No mistä lapseton mies voi tietää ettei vauvalle saa antaa. Minun veljeni oli aivan ihmeissään kun kuuli ettei kolmen kuukauden ikäinen syy mitään muuta kuin maitoa. Sisaruksista nuorin eikä asiasta ollu koskaan tullut puhetta. oli vain nähnyt että pilttiä annetaan toisille vauvoille.
tällä veljellä on kaksi omaa lasta - kumpikin ylilihavia kuten hän itse ja vaimonsa....

siiri
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
tällä veljellä on kaksi omaa lasta - kumpikin ylilihavia kuten hän itse ja vaimonsa....
No sitten, jotenkin ymmärsin ettei ollut omia. Mutta tuskin tuosta nyt mitää vaaraa on jos sai murusen maistaa. En silti väkivaltaiseksi ryhtyis.

no joo. en nyt olisi oieasti ehkä häntä lyönyt. mut kun lapsen äiti oli että 'anna olla, ei se sitä tarvii' ja toinen vaan et kyl jo pitää vähän makua saada.

pelottaa vain kun maito ja suklaa on aika monelle allergiaa aiheuttavia. siinä voi käydä huonosti..

eli tässä oli pointtina se lihavuus ilmeisesti, ei niinkään se vauvan ikä... :/

mua ois kyllä kanssa ottanu raskaasti päähän... en nyt ois lyöny, mutta oisin varmaan ottanu vauvan omaan syliin siinä vaiheessa kun huomaan et rupee moista suunnittelemaan ja estäny tämmösen herkkuhetken.... oon itekkin ton ikästä joutunu miehen siskolta "suojelemaan" kun yritti kuivakakkua syöttää.... :whistle:
jokainen saa mun puolesta syöttää omia lapsiaan miten tahtoo, mut en halua et mun lasten ruokintaan puututaan, ainakaan noin :headwall:

ainakin oma mielipiteeni on et jos ei viel perunaa syö niin ei muutakaan tarvii. kyl sitä on aikaa seuraavat 80 vuotta mussuttaa niitä herkkuja naamaansa. ja jos äiti kieltää niin sitä pitäisi kuunnella.

no joo. en nyt olisi oieasti ehkä häntä lyönyt. mut kun lapsen äiti oli että 'anna olla, ei se sitä tarvii' ja toinen vaan et kyl jo pitää vähän makua saada.

pelottaa vain kun maito ja suklaa on aika monelle allergiaa aiheuttavia. siinä voi käydä huonosti..
mua kanssa suunnattomasti ärsyttää tää, kyllä se jo tarvii, ei mun tarvi lapsen äitiä kuunnella -asenne

Alkuperäinen kirjoittaja elmeri-meri:

eli tässä oli pointtina se lihavuus ilmeisesti, ei niinkään se vauvan ikä... :/
ei ollut. kunhan vain kommentoin heidän ulkomuotoaan kun on kuulemma isot luut. totuus on että ruokatavat opitaan kotoa jo pienenä.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Jaa.. Olen minäkin anatnu suklaatia, huulille ihan pinen murusen 3 kk ikäiselle vauvalleni. Nuoe kaks vanhempaa sai siinä iässä myös jäätelöä maistaa. :p
Miksi ihmeessä? Luuletko jotenkin, että 3kk ikäinen vauva ymmärtää niitä kaivata?

Yhteistyössä