Jos sinun ja miehesi nimet olisivat ns. samaa sarjaa, niin jatkaisitko lasten nimiä samalla tyylillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jos. esim. sinä olisit Sari ja miehesi Kari, niin antaisitteko lasten nimiksi vaikka Mari ja Ari?
Tai jos olisit Sanna ja miehesi Sami, niin alkaisivatko lastennekin nimet Sa... Esim. Sara ja Sanelma?

Vai onko teistä ihan ok, jos perheessä on vaikkapa Minna, Mikko ja Iida-Emilia?

Ei. Meillä me vanhemmat ollaan melko samaa sarjaa ja lapset keskenään on melko samaa sarjaa äänneasultamme. Kaikilla on 2-tavuiset perusnimet, mutta mulla ja miehellä perinteisemmät ja lapsillamme modernimmat. Mulla ja miehellä reippaammat ja lapsillamme pehmeämmät.

Meillä olisi sitten Paustoffer ja Chrisliina :heart: ehe ehe
Juu siis en jatkaisi, ei lastenkaan nimien ole meillä tarkoitus rimmata, vaikka toisen nimeksi tulisi varmaan a:lla alkava kuten esikoinen, mutta ei siksi että sopii vaan koska pidämme a:lla alkavista nimistä. Mun mielestä saisi olla vaikka Andreas ja Topi jos Topista pitäisimme. :D

En! Kunhan sopisi meidän perheen nimiin. Ei esim Tarja ja Jari ja sitten lapsi joku tyyliin Charlotta :)

Aika useinhan lasten nimet sointuvat jollain tavalla vanhempien nimiin. Mutta ei Sari ja Kari tyyliin. Eikä esim kaikki ala samalla kirjaimella. Ei ikinä. Mutta kukin tavallaan.

Mun tutut on soinnuttaneet lastensa nimet niin, että tyttöjen nimet sopii äidin nimeen ja poikien nimet isän nimeen. Aika hupaisaa toisaalta.

Kun ovat melkein näin: Äiti Marita ja lapset Maria, Mariina ja Marie. Isä Kai ja poika Kaius.

Meillä ei ole noin.

Meinasin tulla vastaamaan, että ei missään nimessä. Aloin ajattelemaan meidän nimiä ja tajusin (ensimmäinen kerta 12 vuoteen), että mun ja lapsen nimien kolme viimeistä kirjainta ovat samat (5 kirjaimiset nimet). On kuitenkin niin erityyliset muuten, etten ollut koskaan tullut tuota ajatelleeksi :D

Meillä jatkuu vaan niin et 2 ekaa lasta päätyy A kirjaimeen ja kaks viimeistä I kirjaimeen. vanhemmista toinen päätyy I ja toinen A kirjaimeen, mutta muuten nimet ei jatka mitään suuntaa.
Esim äiti on jonna ja isä on pentti lapset iida ja mika ja elsi ja ilari

Jos nyt haluaa antaa lapsellensa sellaisen nimen, jota ei lapsen ikäluokassa kovin monella ole, pitäisi todellakin antaa näin kari, mari, ari, sari, jari -nimiä :) Mutta niinhän se menee, etten minäkään antaisi lapselleni oman ikäluokkani nimiä ja olen sortunut isovanhempien ajan nimiin...

Tiedän perheen (sorry jos luet tätä) jossa äiti on Marjo ja isä Marko. Lapset sit on Mira, Mari ja Miro

EI ikinä ite. Meillä olis lapset pitäny olla tyyliin Pekka Hannu Henna jne.
Meillä jo vanhemmat ja nuoremmat lapset on nimeltään erityylisiä.

Yhteistyössä