jos sinulle sanoisi joku sukulainen että saat ostaa kaupasta mitä tykkään ruokaa yms...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
niin ostaisitko hänen tilin ihan tyhjäksi?

itse mietin tuota kun tilanne tuli niin en ilinnyt ostaa kun pakolliset. kummitäti ontoi sellaisen lahjan. hävetti ylipäätään ostaa. hitsi mikätilanne. jotain parikymppiä tuli vaan tekemään ostokset sekin miusta liikaa kun tiiän että hänellä sitä ei ole rahaa liikaa niinkun ei itellänikään.

mutta kietäytyäkkään ei ilinny. jotenkin tuli semmoinen elätti olo.

En nyt tiliä tyhjäksi mutta ihmisestä ja hänen taloustilanteesta sekä omasta tarpeestani riippuen. Tyylin jos omat vakavaraiset vanhempani tarjoaisivat minulle, pienituloiselle perheelliselle tuollaista tilaisuutta niin toki tekisin isommat oatokset. Taas jos kyseessä olisi pienieläkkeinen mummo joka haluaisi ilahduttaa niin sitten ostaisin jotain pientä.

Riippuisi siitä sukulaisesta. Mutta mä olen omalle tyttärelleni sanonut, että kun mä lupaudun maksamaan sen ruoakostokset, niin sitten kans ostaa kaaipit täyteen.

Jos olisi niin tiukkaa, etten ruokaa saisi itse ostettua, ottaisin tarjouksen vastaan, jos tietäisin, että ko. avuntarjoajan rahatilanne on sellainen, että kestää. Mutta silloinkin vain oikeasti tarpeellisia, enkä todellakaan tiliä panis tyhjäksi.

Me ostetaan aika usein miehen vanhempien tilille niiden lähiruokakaupasta, jos ne kehottaa. 50?, max80? on sellanen summa, minkä kehtaa ostaa eikä sit osteta mitään turhuuksia tai herkkuja..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En nyt tiliä tyhjäksi mutta ihmisestä ja hänen taloustilanteesta sekä omasta tarpeestani riippuen. Tyylin jos omat vakavaraiset vanhempani tarjoaisivat minulle, pienituloiselle perheelliselle tuollaista tilaisuutta niin toki tekisin isommat oatokset. Taas jos kyseessä olisi pienieläkkeinen mummo joka haluaisi ilahduttaa niin sitten ostaisin jotain pientä.

näin minäkin =) varmaan ennen joulua käyn äidin kanssa kaupassa kun suku tulee meille syömään, ja ostan kyllä ihan kaiken tarpeellisen =) en kyllä osaa kuvitella, että kukaan muu tarjoaisi mulle edes tuollaista mahdollisuutta :whistle: