Jos sinulla todettaisiin olevan suuri riski sairastua rintasyöpään poistattaisitko rintasi?

Tai jos sinulla olisi rintasyöpä niin haluaisitko rintaa säästävän leikkauksen (jossa siis kasvain poistetaan niin että osa rinnasta säästetään ) jos se olisi mahdollista vai haluaisitko rinnan poiston?

Näitähän ei tietenkään varmaksi voi sanoa jos ei ole siinä tilanteessa mutta miltä tuntuu nyt?
 
Joo pois vaan
Poistaisin jo huomattavan riskin takia ja kokonaan. Jos esim. sekä äiti että mummo sairastuneet samaan. Plastiikkakirurgia on keksitty just tätä varten. Henkikulta on tärkeempi.
 
Ehkä poistaisin, tämä on vaikea kysymys, katsoin sen dokkarinkin aiheesta tässä hetki sitten.

Itse kuulun siihen riskiryhmään, mummallani ja äidilläni on ollut rintasyöpä. Äiti oli alle 50v ja mumma tais olla siinä 80v paikkeilla.
Molemmilta rinta poistettiin, äidille rakennettiin uusi vatsanpeitteistä.
 
Siis mitkä rinnat? Tuskin vaivautuisin, sen verran vähän olisi poistettavaa.
Ja jos se syöpä todettaisiin, niin mä haluaisin tietää, miten mun "tisseistä" vois vielä leikkauksen jälkeen jotain jäädä :eek: :LOL:
 
No pelkän riskin vuoksi en poistaisi vana kävisin säännöllisesti tutkimuksista. Mutta jos rintasyöpä tulisi niin saisivat mun puolesta leikata vaikka kuopat tissien tilalle. Ihan sama onko tissejä, pääasia että on hengissä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Tai jos sinulla olisi rintasyöpä niin haluaisitko rintaa säästävän leikkauksen (jossa siis kasvain poistetaan niin että osa rinnasta säästetään ) jos se olisi mahdollista vai haluaisitko rinnan poiston?

Näitähän ei tietenkään varmaksi voi sanoa jos ei ole siinä tilanteessa mutta miltä tuntuu nyt?
En poistattaisi varmuuden vuoksi mutta kävisin useasti tutkimuksissa. Jos syöpä niin toki haluaisin säästävän leikkuun jos mahd.

 
Mari -76
Joo, jos en tarvitsisi niitä enää imettämiseen. Ja ottaisin ison tatskan koko rinnan alueelle ja lopettaisin bikinien yläosan käyttämisen kokonaan :D

No, tosta tatskasta en oo varma. Pitäis olla hieno. Mutta olisi kyllä hienoa jos ei enää tarvitsisi käyttää rintaliivejä eikä kaksiosaista uimapukua IKINÄ.
 

Yhteistyössä