Jos sikapiikki aiheutti narkolepsiaa lapsille, mitäköhän aiheutti sikiöille kenen äidit rokotettiin?

  • Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti
***
Tätäpä mietin ja pohdin. Moni ystävä otti piikin raskaana ollessaan.
Meillä ei ottanut kukaan, olenkin erittäin tyytyväinen päätökseemme, odotin itse kaksosia tuolloin.

Hurjaa, tuntuu pahalta että tuosta oikeasti voi vielä paljastua vaikka mitä, nythän mm. Who:n "asiantuntijoita" epäillään ottaneen lahjuksia lääkeyhtiöiltä. No ei yllätä ainakaan minua.

 
Alkuperäinen kirjoittaja joo :
jooo uskokaa nyt kaikkia mitä juorulehdissä lukee.Meille ainakin syntyi terve lapsi
Voihan se olla näin tällä hetkellä, mut joku sairaus voi "kyteä" siellä ja puhjeta sen piikin ansiosta myöhemmin.

Esimerkiksi just toi narkolepsia tai joku muu. Tai ehkä se aiheuttaa vain jonkun pienemmän asian kuten puheen tai liikkumisen viivästymisen tai vastaavan.
 
Arwen
Meillä taas vähän erilaisia kokemuksia... Otin rokotuksen raskaana, olisinko ollut jotain rv 30+ ja 1,5v tytölle otettiin myös. Olin viimeiseen asti kovasti vastaan mutta suostuin lopulta.

Sen jälkeen ollaan sairastettu TOSI paljon, kaikki flunssat iskee meihin ja tytöillä menee joka kerta korviin. Lisäksi kuopus on 'kaikelle' allerginen, pian 8kk ja syö vain peruna-porkkanaa ja apteekin maitoa.

Tiedä sitten onko rokote vaikuttanut mihinkään mutta onhan sekin mahdollisuus.
 
sondersson
no eiköhän tollaset aivoihin lähinnä vaikuta, jos vaikuttavat. Tiedä sitten johtuuko jostain rokotteen ainesosasta vai itse viruksesta. Äidin saama virushan voi vaikuttaa sikiöön, ja samaten korkea kuume. Olikohan se keuhkokuume minkä on tutkittu aiheuttavan skitsofreniaa näin.
 
sondersson
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ne on aikuisina hedelmättömiä.
sekin on mahdollista :(
Vaikken nyt haluais mitenkään et vanhempien tarviis olla huolissaan, mut pakko sanoo, et eihän ne vaikutukset tosiaankaan välttämättä heti näy. Niitä voi tulla leikki-iässä, teini-iässä, aikusena... Mut sillepä ei nyt mitään voi. Mut toivottavasti porukka ei menis enää ottamaan sitä.

Mä en ymmärrä miksei sitä jo kielletä. Tekeekö sellaset päätökset thl? Pekka Puskan pitäisi erota.
 
Mutta
eihän ne mahdolliset haittavaikutukset näy heti tai 8kk päästä syntymästä.
Olen ollut aiemmin ihan hiljaa palstoilla, mutta nyt kiukuttaa kun tuntuu että ihmiset ovat unohtaneet omilla aivoillaan ajattelemisen kokonaan. Joo, on siskollakin terve vauva, 7kk ikäinen. Mutta miten käy kun hän tuosta kasvaa?

Olen myös huolissani. Meillä ei annettu kenellekään rokotetta, koulun suunasta tuli kovaa painostusta, meidän tyttö oli luokan ainoa kuka ei ottanut. Turha sanoa että suurimmalle osalle tuli jotain flunssaa ja muita tauteja pitkin kevättä ja kesää, meidän likka porskuttaa terveenä. Nyt nämä narkolepsia-epäilyt jne, voi kauheeta.
 
mami
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
eihän ne mahdolliset haittavaikutukset näy heti tai 8kk päästä syntymästä.
Olen ollut aiemmin ihan hiljaa palstoilla, mutta nyt kiukuttaa kun tuntuu että ihmiset ovat unohtaneet omilla aivoillaan ajattelemisen kokonaan. Joo, on siskollakin terve vauva, 7kk ikäinen. Mutta miten käy kun hän tuosta kasvaa?

Olen myös huolissani. Meillä ei annettu kenellekään rokotetta, koulun suunasta tuli kovaa painostusta, meidän tyttö oli luokan ainoa kuka ei ottanut. Turha sanoa että suurimmalle osalle tuli jotain flunssaa ja muita tauteja pitkin kevättä ja kesää, meidän likka porskuttaa terveenä. Nyt nämä narkolepsia-epäilyt jne, voi kauheeta.
Mä taidan kuulla, kuinka sä nyt siellä kiillotat sädekehääsi. Hieno juttu, että osasit tämän kaiken ennakoida. Me ei osattu. Siltikään en asiasta leukojani louskuttanut. En talvella piikitysaikana, enkä aio tehdä sitä tämän enempää nytkään. Tehty mikä tehty ja virallisten ohjeiden mukaisesti.
 
vieras
Kilpi muistuttaa, että rokotteen lisäksi narkolepsiatapausten yleisyys voi myös johtua jostain aivan muusta. Hän huomauttaa, että pandemiarokotteita on jaettu sikainfluenssaepidemiaan maailmanlaajuisesti. Narkolepsiatapausten lisääntymistä ei ole raportoitu mistään muualta kuin Suomesta ja Ruotsista.

- Jos ei mistään muualta maailmassa tällaista merkkiä havaita, niin silloin oikeastaan johtopäätöksen täytyy olla se, että on jokin kolmas tekijä, joka on vaikuttanut vain Ruotsissa ja Suomessa, Kilpi sanoo.

Euroopassa ainakin noin 30 miljoonaa ihmistä on saanut Pandemrix-rokotteen. Suomalaisista noin puolet on rokotettu sikainfluenssaa vastaan.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/08/h1n1-rokotteen_ja_narkolepsian_yhteydesta_kerataan_pikavauhtia_tietoa_1923175.html
 
joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
eihän ne mahdolliset haittavaikutukset näy heti tai 8kk päästä syntymästä.
Olen ollut aiemmin ihan hiljaa palstoilla, mutta nyt kiukuttaa kun tuntuu että ihmiset ovat unohtaneet omilla aivoillaan ajattelemisen kokonaan. Joo, on siskollakin terve vauva, 7kk ikäinen. Mutta miten käy kun hän tuosta kasvaa?

Olen myös huolissani. Meillä ei annettu kenellekään rokotetta, koulun suunasta tuli kovaa painostusta, meidän tyttö oli luokan ainoa kuka ei ottanut. Turha sanoa että suurimmalle osalle tuli jotain flunssaa ja muita tauteja pitkin kevättä ja kesää, meidän likka porskuttaa terveenä. Nyt nämä narkolepsia-epäilyt jne, voi kauheeta.
Porskuttakaa te terveenä, niin olemme olleet minä ja lapseni myös, vaikka otimme rokotteen. Ollaan oltu oikein harvinaisen terveitä, mutta en pistä sitä rokotteen piikkiin vaan sattuman. Ärsyttää kun ihmiset ovat niin puusilmiä, että tulkitsevat kaikki asiat rokottamattommuuden tai rokottamisen kautta. Tunnen monia raskaana olevia, jotka ottivat rokotteen ja kenelläkään ei mennyt kesken. Sitten kun jollain sattuu menemään kesken ja tuttavapiirissä on yksikin toinen tapaus, niin sitten se on tietysti sikapiikin vika. Järki lähtee teidän kanssanne!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
eihän ne mahdolliset haittavaikutukset näy heti tai 8kk päästä syntymästä.
Olen ollut aiemmin ihan hiljaa palstoilla, mutta nyt kiukuttaa kun tuntuu että ihmiset ovat unohtaneet omilla aivoillaan ajattelemisen kokonaan. Joo, on siskollakin terve vauva, 7kk ikäinen. Mutta miten käy kun hän tuosta kasvaa?

Olen myös huolissani. Meillä ei annettu kenellekään rokotetta, koulun suunasta tuli kovaa painostusta, meidän tyttö oli luokan ainoa kuka ei ottanut. Turha sanoa että suurimmalle osalle tuli jotain flunssaa ja muita tauteja pitkin kevättä ja kesää, meidän likka porskuttaa terveenä. Nyt nämä narkolepsia-epäilyt jne, voi kauheeta.
No koetannyt ymmärtää että ne on ottaneet sen piikin, minäkään en ole että lienen ainut joka on sun kanssa samaa mieltä!
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ne on aikuisina hedelmättömiä.
sekin on mahdollista :(
Vaikken nyt haluais mitenkään et vanhempien tarviis olla huolissaan, mut pakko sanoo, et eihän ne vaikutukset tosiaankaan välttämättä heti näy. Niitä voi tulla leikki-iässä, teini-iässä, aikusena... Mut sillepä ei nyt mitään voi. Mut toivottavasti porukka ei menis enää ottamaan sitä.

Mä en ymmärrä miksei sitä jo kielletä. Tekeekö sellaset päätökset thl? Pekka Puskan pitäisi erota.
Tänään katsoin ihmeissäni uutisia, sikapiikkejä vaan laiteltiin edelleen.. täytyy ihmetellä miksi ihmiset vielä käy ottamassa sen vaikka koko juttu paljastui farssiksi.

No, meitä on moneen junaan.. ja asemallekin on jääty.. :D
 

Yhteistyössä