Jos seksi parisuhteessa on huonoa ja epätyydyttävää, niin mitä te tekisitte??

  • Viestiketjun aloittaja gg
  • Ensimmäinen viesti
hei
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on kyllä sellainen mielikuva, että moni paremmasta seksistä haaveileva on itse aika onneton. Minunkin mieheni kuvittelee olevansa hyvä, kun on paljon kokemusta, mutta eihän se määrä korvaa laatua. Itse en ole orgasmeja tässä suhteessa saanut, eikä siksi paljon enää kiinnosta, mutta erotakaan ei viitsitä.
Minä olen edellisissä suhteissa aina saanut edes kohtalaista seksiä, joten aika vaikea siitä on olla haaveilemattakaan, kun nyt on vain omin-käson-onneen-seksiä, vaikka mies onkin mukana. Kuka tahansa on onneton, jos on vuosikymmen siitä kun viimeksi on saanut ihan oikean orgasmin yhdynnässä.
Mutta musta sulla on kyllä itselläsikin jonin sortin asenneongelma. Mikä vika siinä on, että autat itse itseäsi? Ja kyllä, tiedän minäkin asiasta jotain. Aiempi mieheni oli paljon parempi rakastaja kuin nykyiseni silloin suhteen alussa. Aluksi haikailinkin, että osaisipa tämäkin tehdä niin ja koskettaa minua siten ja täten. Kunnes tajusin, mitä mietin. Ja päätin olla tyytyväinen juuri tämän ihmisen tapaan koskettaa minua. Ja kas kummaa -kun luovuin omista vaatimuksistani (jotka olivat siis vain mielessäni) ja rentouduin, lähti seksi heti luistamaan eri lailla. Seksi on ennen kaikkea vuorovaikutusta, ei suoritus. Siinä kummankin tulee kuunnella toista ja antautua vietäväksi. Onnea matkaan...!
 
hei
Multa tais jäädä kokonaan vastaamatta tuohon alkuperäiseen kysymykseen, että mitä itse tekisin.

No: ottaisin aikaa suhteelle. En ehkä edes puhuisi siitä, että seksi on "huonoa". Vaan huolehtisin, että meillä on aikaa toisillemme ja järjestäisin jotain pientä kivaa. Jos seksi suorastaan ahdistaisi, pyytäisin ehkä suoraan, että voisimme olla vähän aikaa ilman itse yhdyntää ja hiroa ja helliä toisiamme muuten. Siihen on muuten btw olemassa sellaisia ohjelmiakin, joissa "opetellaan koskettelemaan". Ehkä jos asia ei vaan aukeaisi, tiedustelisin miehen halukkuutta mennä yhdessä seksuaaliterapeutille.

Mutta en haukkuisi miestä. Ennemminkin yrittäisin kehua niitä hetkiä, kun hän tekee jotain, mistä tykkään. Ja jos haluaisin esittää hänelle toiveita, sanoisin ne sellaisina neutraaleina hetkinä, kun seksi ei ole muuten esillä...
 

Yhteistyössä