Jos saisitte palkkaa 870€ niin uskaltaisitteko maksaa siitä n.600 euron lomamatkan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkalle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkalle?

Vieras
Tuo raha tulee siis ens viikon torstaina. Kelasta tulee elatusmaksu yhdestä lapsesta 8.7 ja tuo summa on jotakin 140€. Seuraavan kerran palkkaa tulee 15.7.

Matkaan menisi siis rahaa n.600€. Heinäkuun lopussa tulee palkkaa sen verran enemmän, että saa käyttörahat lomareissulle.

Ruokaan ei meillä kamalan paljon mene kun mä syön ilmaiseksi töissä ja lapsi syö hoidossa. Osaan myös tehdä halvalla ruokaa. Mitään ihmeellisiä menoja ei muuten ole tiedossa.

En missään nimessä. En myöskään lähtisi matkalle tuolla budjetilla. Haluan aina, että jonkin verran säästössä varmuuden vuoksi. Onko sinulla säästöjä yllättävien tilanteiden varalle?

Tiedän, että noinkin voi elää, ja ihan vielä ongelmitta. :)

Juuri ylimääräisen yhtiövastikkeen ja yllättävän lääkärilaskun saaneena
kättelin itseäni hyvän taloudenhoidon johdosta.

Mutta vastaus siis on, että laita vaan menemään, jos uskallusta riittää!

[QUOTE="Alissa";24029556]Jonkinlainen hätäapurahasto on kyllä hyvä olla. Ottaen huomioon tulosi, matka on aika kallis. =)[/QUOTE]

Ensimmäinen palkka on noin pieni sen takia, että olen ollut vasta vähän aikaa töissä. Seuraavat palkat onkin sitten n.1900euroa kuukaudessa.

[QUOTE="mammaa";24029510]Onko sulla yhtään rahaa säästössä? Aika pieneltä kuulostaa tuo summa kun nyt on juhannuskin tulosssa..[/QUOTE]

Ei juhannus vie meillä rahaa enempää kuin normaali viikonloppu.

[QUOTE="milla";24032283]jos kaikki isot laskut on maksettu ja ei ole tulossa isoja laskuja, niin joo. Siinä kuussa ei sitten vaan tee mitään muuta oikein.[/QUOTE]

Vuokra, sähkö, vesi ja netti tulee maksuun. Samoin lainanlyhennys. Mitään muita isoja asioita ei ole nyt tiedossa. Pesutupa on joten ei tarvitse miettiä pesukoneen hajoamista. Autoa ei ole joten ei tarvitse sitä miettiä. Töissä kuljen pyörällä ja jos pyörä hajoaa niin pääsen kyllä kävellenkin. Emme pahemmin sairastele, mutta eihän siihen toki voi tuudittautua. Saan kuitenkin lainattua rahaa jos sellainen tilanne tulisi.

Hhhmmm mitähän vielä...

[QUOTE="a p";24032409]No totta kai teen! Tarkoitin vain, että tuossa kohtaa säästän ruokaostoksissa.[/QUOTE]

Vähän epäilen.Aika heikkoa ruokaa tulee olemaan.Tuosta laskut yms pois...Jäitä hattuun.

[QUOTE="a p";24032365]Vuokra, sähkö, vesi ja netti tulee maksuun. Samoin lainanlyhennys. Mitään muita isoja asioita ei ole nyt tiedossa. Pesutupa on joten ei tarvitse miettiä pesukoneen hajoamista. Autoa ei ole joten ei tarvitse sitä miettiä. Töissä kuljen pyörällä ja jos pyörä hajoaa niin pääsen kyllä kävellenkin. Emme pahemmin sairastele, mutta eihän siihen toki voi tuudittautua. Saan kuitenkin lainattua rahaa jos sellainen tilanne tulisi.

Hhhmmm mitähän vielä...[/QUOTE]

Jso pystyt maksamaan nuo kaikki laskut ja sinulle jää vielä AINAKIN 100e rahaa ruokaa niin voisi harkita, mutta mielummin 200e ruokaan.

Vähän epäilen.Aika heikkoa ruokaa tulee olemaan.Tuosta laskut yms pois...Jäitä hattuun.

Siis eihän mulla tarvitse 270e riittää kuukaudeksi kuten te jotkut nyt ilmeisesti luulette! Saan elarit jo 8.7 ja muistin, että samana päivänä tulee s-bonukset. Palkan lisät tulee 15.7 ja peruspalkka kuukaudelta tulee 29.7. Yhteensä saan palkkaa käteen kuukaudessa n. 1900. Heinäkuussa tulee lapsilisä aivan kuten tulee tälläkin viikolla.

[QUOTE="Zarppa";24032568]Carpe Diem - Tartu hetkeen, kun olet näin asiat miettinyt, niin minä en ainakaan toivota muuta kuin Hyvää matkaa ![/QUOTE]
Samoin! Et kadu vuoden päästä ja ole vinkumassa kun elämä on tylsää, sua masentaa ja ainut sisältö on valitta palstalla. Mä olisin jo menossa :)

[QUOTE="vieras";24032594]Mulle jäi vähän epäselväksi, että mille ajalle tuon 270e pitää sitte riittää ja mitä kaikkea siitä pitää maksaa[/QUOTE]

No ei sen tarvitse riittää kuin 8.7 asti kun tulee lisää rahaa. Siitä menee yksi 30 euron lasku, muuten sitten rahat jää ruokaan. Tältä kuulta on maksettu kaikki vuokra yms.

Joo uskaltaisin jos olisin varma, että saan loput rahat riittämään ruokaan ja muihin menoihin. Itse asiassa just ostin sohvakaluston vähän samalla periaatteella =)

Yhteistyössä