Jos saisit viikon lapsivapaata aikaa..

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"sari"
Oih! Nauttisin!
Siivoaisin, söisin ruokani rauhassa silloin kun itse haluan, nukkuisin yöt ilman herätyksiä, kävisin kaupassa kaikessa rauhassa ja vain olisin ja nauttisin hiljaisuudesta :)
Vaikka varmasti ikävä alkaisi vaivata hyvinkin pian. Viimeistään ekana iltana, kun jää paitsi hyvän yön pusuista :)

Mä nukkuisin, siivoisin ja viettäisin ainakin kaksi iltaa sohvalla löhöillen ja leffoja katsellen.

Ikävöisin kyllä, mutta jos lapset olisivat vaikka isänsä kanssa sukuloimassa, niin kyllä mä kestäisin. Ja nauttisin :D

"vieras"
Kyllä se ois jonkun ulkomaanreissun paikka, jos viikon lapsivapaa jostain napsahtaisi :)

Varmasti kaipaisin lapsiani mutta osaisin kyllä nauttia siitä että pääsen reissuun.

"xXx"
Ikävöisin varmasti ja varsinkin jälleennäkeminen olisi tunteikas.

Mutta takuulla nauttisin ja keksisin kyllä tekemistä, parasta olisi viettää tuo viikko täysin yksin (siis niin että mieskin olisi pois). Katsoisin kaikki rästiin jääneet leffat, en todellakaan laittaisi ruokaa vaan kävisin ulkona syömässä tai tilaisin kotiin. Todennäköisesti siivoaisin yhtenä päivänä koko asunnon vaatekaappeja myöten.Tapaisin ystäviä, lähtisin baariin jne. Oi, jatkas tässä haaveilua..

"shihtzu"
No ei ainakaan menisi ikävöidessä koko viikkoa. Helmikuussa kävin Tallinnassa parin päivän matkalla ja nautin siitä koko matkasta ilman lapsia. Nyt mulla on parin viikon puolivapaa, elikkä toinen lapsista on isällään ja toinen minun luona ja en minä varsinaisesti ikävöi, tarkoitus olisi tehdä kaikenlaisia rästitöitä.

hellsbells
Varmaan sekä että. Ikävöisin ja nauttisin :) Löhöisin, söisin pelkkää nouto/valmisruokaa eli EN tuhlais aikaani keittiössä, kahtelisin aivottomia leffoja ja söisin itteni ähkyyn herkuista. Joo, noita nyt ensimmäiseks. Miehen kanssa tietty,
meidän lapsi kun on semmoi perskärpänen, ettei mitään noista saa koskaan tehdä rauhassa ja hyvä että halata saa miestä, ilman että yks mustis änkee väliin.

"vieras"
Kyllä mä ikävöisin, mutta olisi ihanaakin. Käytäisiin miehen kanssa syömässä ravintoloissa, teatterissa, leffassa :D On meillä parin päivän lapsivapaita ollutkin. Tekee ihan hyvää välillä :)

"aapee"
Itselläni siis nyt tämä tilanne, muu perhe lomailee mutta itse olen sidottuna kotiin töiden vuoksi. Mutta jäähän sitä vapaa-aikaa töiden ohessa ihan ruhtinaallisesti varsinkin kun on vielä ylimääräisiä vapaita pääsiäisen vuoksi. Mitähän sitä tässä vielä keksii..;D Taloudellinen tilanne on valitettavasti todella tiukka, joten Tallinnaan ei ole varaa eikä oikein edes baareihin tms mutta eiköhän sitä keksi vaikka mitä ilmaista kivaa..:D

"aapee"
Ööö, toi edellinen kommentti nyt ei varmaan ollut kritiikiksi tarkoitettu mutta pakko silti sanoa että en ehkä hae lapsia kotiin kesken lomamatkan (jolla ovat isänsä kanssa) varsinkaan kun olen itse menossa töihin..:D

kyllä
varmiasti ainakin pari päivää nauttisin ja punkaisin ja siivoisin, katsoisin rästileffoja jne, kaupassa kävisin ulkona syömässä jne. ystäviä tapaisin. Veikkaisin, et tulisi ikävä muutaman päivän jälkeen kuitenkin.

Mut ens pe - su ilta on vapaata kun menen siskon kanssa Varsovaan. Sitä kyl odotan. Itse olen ollut just influenssassa ja tänään alkoi pojalla kuume..............yli viikko reilusti tulee sit mökkihöperökökkimistä ihana vaihtaa maisemiaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Silja.S
Minulla on tällä hetkellä menossa 6 päivän lapsivapaa. Kolme päivää menee töihin (vielä yksi lapsivapaan aikaisista työpäivistä jäljellä), yksi päivä siivoamiseen ja pyykkäämiseen. Yksi asia, mitä olen tänä aikana tehnyt poikkeuksellisen paljon on lenkkeily. Teen kaksi 8-13km:n lenkkiä joka päivä, koska lasten kanssa lenkit jäävät aina maksimissaan kuuteen kilometriin ellen saa hoitajaa lenkin ajaksi. Nautin rauhasta ja hiljaisuudesta.

Ei vielä varsinaisesti ole ikävä, mutta sellainen huoli on päällä koko ajan. Tiedän, että menevät tänään mummolan väen kanssa pilkille ja pelkään kuollakseni, että saan soiton hukkuneista pojistani (että me naiset osataankin olla stressikimppuja!). Ajavat enonsa kyydissä maastoautolla pitkin metsiä ja pelkään, että auto kaatuu ja musertuvat alle. Pelkään, ettei esikoinen saa tarpeeksi huomiota, kun isovanhemmat hössöttävät kuopuksen ympärillä. Pelkään, että pakottavat pukemaan liian paljon vaatetta päälle eivätkä suojele silmiä shampoolta, kun peseytyvät, eivät saa poikia kuriin ja hermostuvat, eivät muista kertoa jokapäiväisiä terveisiäni, eivät kerro, että äiti pyysi soittamaan (ovat koko ajan menossa eikä esikoinen pidä puhelinta mukana)...

Mutta kyllä minä oikeasti nautin tästä lapsivapaasta.

"AleXAN"
No mulla ei oo samanlainen tilanne, ollaan onnellisesti naimisissa joten meillä lapset olis sen viikon varmaanki mummolla. Joten aattelin sen niin kun kysyit että jos saisin viikon lapsivapaata, en saa kun en halua :D

"vieras"
laittaisin ainakin erilaista ruokaa, mausteita ja aineita joita lapset ei kertakaikkiaan syö. kävisin leffoissa, kaupoissa ja nauttisin siitä että ei tarvi tehdä ellei halua

Yhteistyössä