Jos saisit jouluna herkkukorin, mitä haluaisit sen sisältävän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs laittaisin koriin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs laittaisin koriin

Vieras
Isovanhemmille pitäis taas jotain lahjaa keksiä lasten nimissä ja pää lyö tyhjää. Kaikkea tavaraa heillä on jo riittävästi. Mietin nyt vaihtoehtona herkkukoria, mutta mitä sinne sisälle. Konserttilippuja tms on turha edes harkita, eivät ole kulttuuri-ihmisiä ja mihinkään kalliiseen (esim. kylpylälahjakortti) meillä ei ole varaa.

niin ja lasten iästä riippuen hehän voisivat vaikka avustaa esim. keksien tekemisessä, tai vaikka koristella pipareita sokerikuorrutteella. etenkin jos kori ois 'heidän nimissään' :)

No jos kysytään suoraan mitä minä haluaisin sen sisältävän niin vastaan kysymykseen nyt sitten omasta näkökulmastani enkä niinkää mitä isovanhemmat vois haluta. Omaan "herkku"koriini haluaisin: vihreitä kuulia, pistaasipähkinöitä, tuoksukynttiöitä, vanilijantuoksuista kylpyvaahtoa, muumilimpsaa, vesimelonia, ananasta, mustapippurijuustoa.

keksejä, kahvia, juustoja (ei liikaa!), viiniä, suklaata, marmeladia (tai muuta jouluista karkkia), kynttilä...

Lasten tekemät piparit tai muu leipomus voisi lämmittää vanhemman ihmisen mieltä (tai kenen tahansa...)

Alkuperäinen kirjoittaja hmmI:
niin ja lasten iästä riippuen hehän voisivat vaikka avustaa esim. keksien tekemisessä, tai vaikka koristella pipareita sokerikuorrutteella. etenkin jos kori ois 'heidän nimissään' :)

toihan voiskin olla hyvä idea eli lapset mukaan leipomaan. Pienistä on kyse eli 3- ja 4-v.

Mä ilahtuisin kaikesta sellaisesta, mitä ei itse tule koskaan ostettua. Eli kaikki oudot hillot, marmeladit ja juustot tekisivät kauppansa, samoin maustekastikkeet ja erikoiset raksut kuten wasabipähkinät. Hyvä punkku tietty on ehdoton.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos kysytään suoraan mitä minä haluaisin sen sisältävän niin vastaan kysymykseen nyt sitten omasta näkökulmastani enkä niinkää mitä isovanhemmat vois haluta. Omaan "herkku"koriini haluaisin: vihreitä kuulia, pistaasipähkinöitä, tuoksukynttiöitä, vanilijantuoksuista kylpyvaahtoa, muumilimpsaa, vesimelonia, ananasta, mustapippurijuustoa.

Siis juuri näin eli halusin erilaisia vaihtoehtoja. Eihän kukaan teistä voi tietää, mitä juuri meidän lasten isovanhemmat syö mielellään :D Otan näistä vastauksista vinkkejä, kun itselle ei välttämättä tule mieleen kaikkia juttuja.

Herkkukoreista tulee monesti tosi kalliita.. olen ostanut lapsen kummeille sellaisia jouluna ja on ollut mieluisia, mutta hintavia.

Olen laittanut pari pitkää kynttilää, mansetit, viinipullon, juustoja, itsetehdyt villasukat/lapaset, itsetehtyjä pipareita, itsetehtyä pikkelsiä, erikoiskahvia, suklaakonvehteja..

pähkinä-rusinasekoitusta, marlin glögiä, saksalaisia konvehteja rasia, viinirypäleitä, jotain hyvää vahvaa juustoa, suolakeksejä.

Jos vaikka vielä joku hyvä leffa olisi korissa niin kelpaisi herkutella lasten mentyä nukkumaan :D

Lapset askartelemaan hiletuikkukipot pilttipurkeista,ja lisäksi heiltä itse koristeltuja keksejä/tai pipareita.

Muuten sitten hyvää suklaata,pähkinöitä,ehkä itse tehtyä sinappia?

Juustoja ja niihin sopivia hilloja, pipareita, pähkinöitä, glögiviiniä, jotain erikoisempaa suklaata, tuoksukynttilöitä...
Kivat säilykkeetkin on kivoja, sellaset joita ei ite niin usein tule ostettua, kuten vaikka dolmadekset. Öljyt ja viinietikat tulis käyttöön. Marinoidut valkosipulinkynnet, oliivit ja pepperonet ois kans ihania. :D

Ja tämä siis ihan mun mielestä, isovanhempien mieleisiä asioita en tiedä :)

Itselleni toivoisin koriin oliiveja, sitruunacurdia, jotain erikoissuklaata, pähkinöitä, juustoja, aurinkokuivattuja tomaatteja, parempilaatuista balsamicoa jne.

Kun pakkaan herkkukoreja mietin mitä saaja haluaa. Esimerkiksi yhteen koriin pakkaan vuosi toisensa jälkeen purkillisen kuivattuja tatteja, purkillisen suppilovahverohilloa ja toisen purkillisen chilillä maustettua puolukkahilloa. Tänä vuonna herkkukorien erikoisuus on makean kirpeät vihreistä tomaateista ja sipulista tehdyt pikkelssit. Useana vuonna mukana on ollut myös luumuilla täytetty rommiruukku tai itse tekemäni vadelmalikööri.

mun korissa olis brunbergin tryffeleitä ainakin 5 pakettia, punkkuglögiä jota voin sitten helmikuussa juoda.. :kieh:
ihan vaan alkotonta glögiä, geishoja, fazerinoja, fazerin sinistä, raffaelloja, maustettuja riisikakkuja, taffelin cheese ballseja, juustoja, paprika tucceja, chilipähkinöitä... :D
pohjalla olisi iso kasa satasen seteileitä pehmusteena. :D