jos saa toimeentulotukea, onko perhe silloin lastensuojelun asiakkaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
mitä tämä tarkoittaa:

Asiakkuus on voinut alkaa esimerkiksi toimeentulotuen hakemisen yhteydessä ilman, että siitä on ilmoitettu lapselle ja perheelle itselleen.

just. eli jos ei ole riittävästi toimeentuloa ja hakee toimeentulotukea tulee lastensuojelun asiakkaaksi?

Ei tule jos ei ole joka kuukausi toimeentulotukiasiakkaana,silloin helposti tulee lastensuojelukin mukaan.Tokihan ne seuraa tiiviimmin perheitä jotka elää sossun rahoilla.

Minä olen ollut kohta vuoden tt-tulotukiasiakas, ja tulen olemaan vielä pitkään, ja olen vielä yh. Ei ole lastensuojeluasiakkuutta, eikä lasta ole otettu koskaan edes mitenkään puheeksi.

[QUOTE="akka";23936830]Kyllä vaikuttaa,se on vaan paikkakuntakohtaista,ihan niinkuin sekin että esimerkiksi meidän paikkakunnalla jos on joka kuukausi toimeentulotukiasiakas,sossusta tullaan kerran vuodessa tekemään kotikäynti.[/QUOTE]

Mikä niiden kotikäyntien tarkoitus sitten on?

[QUOTE="vieras";23936850]Mikä niiden kotikäyntien tarkoitus sitten on?[/QUOTE]

Siinä luodaan silmäys huusholliin noin yleisesti että miltä siellä näyttää ja onko kaikki päällisinpuolin ok.

[QUOTE="vieras";23936850]Mikä niiden kotikäyntien tarkoitus sitten on?[/QUOTE]

Jos henkilön elämänhallinta on niin retuperällä, että tarvitsee toimeentulotukea, niin minusta on varsin hyvä tarkistaa lapsen olot eikä vaan sokeasti maksaa tukia miettimättä laajempaa kuvaa lainkaan. Elämänhallintaongelmat yhdellä alueella kun korreloivat vahvasti muiden elämänhallintaongelmien kanssa. Tilapäisesti tt-tukea saavalla voi olla monia syitä siihen, mutta pitkiä aikoja sitä nostavalla on todennäköisesti jotain suurempia ongelmia taustalla.

Lastensuojelu ei (ainakaan teoriassa) ole olemassa pelkkiä huostaanottoja varten, vaan perhe voisi sieltä saada tukea jos näyttää siltä, että tarvitsevat sitä.

ai siis lastensuojelusta perhe saa rahallista tukea? Jos sitä siis tarvitsevat? Tässähän oli kyse vaan rahasta eli tt asiakkaista ovatko automaattisesti lastensuojelun asiakkaita. Ei käsitelty sitä ovatko hyviä vanhempina.

[QUOTE="inari";23936899]Jos henkilön elämänhallinta on niin retuperällä, että tarvitsee toimeentulotukea, niin minusta on varsin hyvä tarkistaa lapsen olot eikä vaan sokeasti maksaa tukia miettimättä laajempaa kuvaa lainkaan. Elämänhallintaongelmat yhdellä alueella kun korreloivat vahvasti muiden elämänhallintaongelmien kanssa. Tilapäisesti tt-tukea saavalla voi olla monia syitä siihen, mutta pitkiä aikoja sitä nostavalla on todennäköisesti jotain suurempia ongelmia taustalla.

Lastensuojelu ei (ainakaan teoriassa) ole olemassa pelkkiä huostaanottoja varten, vaan perhe voisi sieltä saada tukea jos näyttää siltä, että tarvitsevat sitä.[/QUOTE]

Juuri näin,olen ihan samaa mieltä.Se on minusta vaan positiivinen asia että tekevät kotikäyntejä toimeentulotukiasiakkaille.

[QUOTE="inari";23936899]Jos henkilön elämänhallinta on niin retuperällä, että tarvitsee toimeentulotukea, niin minusta on varsin hyvä tarkistaa lapsen olot eikä vaan sokeasti maksaa tukia miettimättä laajempaa kuvaa lainkaan. Elämänhallintaongelmat yhdellä alueella kun korreloivat vahvasti muiden elämänhallintaongelmien kanssa. Tilapäisesti tt-tukea saavalla voi olla monia syitä siihen, mutta pitkiä aikoja sitä nostavalla on todennäköisesti jotain suurempia ongelmia taustalla.

Lastensuojelu ei (ainakaan teoriassa) ole olemassa pelkkiä huostaanottoja varten, vaan perhe voisi sieltä saada tukea jos näyttää siltä, että tarvitsevat sitä.[/QUOTE]

Huh huh. Jaa vai sitten minunkin elämäni retuperällä, kun saan kotihoidon tukea ja haen joka kk toim.tulotukea, koska laskelman mukaan tuloni kk jäävät tulorajan alle! Ja aion olla kotiäiti kunnes lapsi 3v, kuten olin ekaltakin ja tietääkseni silloinkaan ei ollu ongelmia elämässä vaikka hain silloinkin ttt. Kun vaan ei as.tuki, elari, kht, lapsilisä perhettämme elättänyt....

[QUOTE="akka";23936982]Juuri näin,olen ihan samaa mieltä.Se on minusta vaan positiivinen asia että tekevät kotikäyntejä toimeentulotukiasiakkaille.[/QUOTE]

minun mielestäni voisivat kanssa käydä ainkin joisskain pereissä tarkistamasa että ne rahat mitä heille on myönnettyovat oikeasti emnneet niihinmitä ovat saaneet esim jos ovat saaneet polkupyörin avustusta että ne pyörät myös on, eikä niitä ole myyty rahapulassa jne.

Yhteistyössä