Jos rv 6 tulee keskenmeno niin pitääkö mennä johonkin tarkistukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HippuTAR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos tuhertavaa vuotoa on vähän niin ei välttämättä ole merkki keskenmenosta. Mulla about vuosi sitten Km ja vuoto oli tosi runsasta ja just siin viikoilla RV6. Ei tarvinnut mennä lääkäriin. Jos ei suurempia kipuja tule tai kuume nouse tms. Mulla ainakin oli samanlaiset "oireet" kuin olisi menkat olleet. Toivotaan nyt ettei sinulla ole Km vaan jotain harmitonta tuhruttelua. :)

Mulle tuli rv 7+5 keskenmeno ja menin tarkastuksiin terkkariin ja sieltä naistentautien poliklinikalle ultraan. Katsottiin, ettei ollu kohdunulkopuolinen ja seurattiin, että hcg laskee normaalisti.

niin,ei sulla välttämättä ole keskenmeno,ruskea vuotokin voi olla normaalia,mutta ehkä mä soittaisin neuvolaan,jos se vuoto jatkuis päiviä,täällä ne laittais heti ultraan ja tarkistettais tilanne.

Ei siitä välttämättä tarvitse mennä, mutta jos keskenmenoja tuleekin useita, niin alkavat vasta kolmen jälkeen tutkia missä on vika. Ei silloin riitä, että itse sanoo keskenmenoja olleen. Itse olen käynyt yksityisellä ultrassa, jää jotain dokumenttia tapahtuneesta.

Kannattaa mennä tarkastukseen, ei sitä itse voi tietää onko keskenmeno vai ei.
Omat kokemukset: Niukkaa vuotoa, ei kipuja - keskeytynyt keskenmeno, vaati kaavinnan, ja seuraava raskaus runsasta vuotoa, kipuja, hyytymiä ja silti raskaus jatkui ja vauva syntyi täysaikaisena

Ei sulla välttämättä ole edes keskenmenoa. Pienet menkkamaiset kipuilut kuuluvat alkuraskauden oireisiin ja ruskea tuhrukin on normaalia. Itselläni oli just rv 6-8 ruskeaa tuhrua vuotoa ja raskaus jatkui normaalisti. Jos tulee kipuja ja runsasta punaista (tuoretta) verta niin se on monesti sit keskenmeno

Taidan huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä kattooko ne tilannetta mitenkään. Ja tiedän ettei näillä oireilla välttämättä oo km mutta vahvasti vaan on sellanen tunne. Sais vaan sit alkaa kunnon vuoto kun niin kauan kun vaan tihkuu niin kuitenkin toivoo et ois jotain muuta.

Kannattaa se käydä näytillä, itsellä eka raskaus: rv 10+ alkoi ruskea tuhruvuoto, jatkui viikon, ultrassa todettiin tuulimuna joka ei itsekseen tullut pois.

Toka raskaus: rv 7 alkoi vuoto, rusehtava taas ja välillä vähän kirkkaampi ja runsaampi, ultrassa todettiin että kaikki kunnossa. Vuoto jatkui yhteensä 2vk mutta raskaus sujui hyvin.

Yhteistyössä