Jos ruokailusta n. puoli tuntia ja verensokeri on 6.6 niin onko hyvä vai huono?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
ellei jopamatala sillä vähintään tuti syönnin jälkeen pitäisi mitata,jolloin se raja on n7.8 minkä ei saisi ylittyä (ainakin raskausaikana,raskausdiabeteksessä )
Mitä jos verensokeri on liian matala? Mitä haittaa siitä on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
ellei jopamatala sillä vähintään tuti syönnin jälkeen pitäisi mitata,jolloin se raja on n7.8 minkä ei saisi ylittyä (ainakin raskausaikana,raskausdiabeteksessä )
Mitä jos verensokeri on liian matala? Mitä haittaa siitä on?
en mä tiä,mut jos on raskausdiabetes ja pistää vaikka insuliinia,niin jossokeri menee liian matalaksi niin silloin insuliinin annostusta pitää vähentää...en tiedä mitä haittoja siitäon ja onko edes (siis vauvalle ) mutta äidille voi tulla oksettva olo ja pyöryttää ja sitärataa...
 
öööö
Sairaalassa kun olin vuorokauden seurannassa, niin siellä mitattiin verensokeri 1,5-2h syönnin jälkeen. Sinun mittauksesi on ehkä vähän liian pian syönnin jälkeen, että ei vielä kerro totuutta.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja dimelo:
ellei jopamatala sillä vähintään tuti syönnin jälkeen pitäisi mitata,jolloin se raja on n7.8 minkä ei saisi ylittyä (ainakin raskausaikana,raskausdiabeteksessä )
Mitä jos verensokeri on liian matala? Mitä haittaa siitä on?
en mä tiä,mut jos on raskausdiabetes ja pistää vaikka insuliinia,niin jossokeri menee liian matalaksi niin silloin insuliinin annostusta pitää vähentää...en tiedä mitä haittoja siitäon ja onko edes (siis vauvalle ) mutta äidille voi tulla oksettva olo ja pyöryttää ja sitärataa...
Siis en mä ole raskaana!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Sairaalassa kun olin vuorokauden seurannassa, niin siellä mitattiin verensokeri 1,5-2h syönnin jälkeen. Sinun mittauksesi on ehkä vähän liian pian syönnin jälkeen, että ei vielä kerro totuutta.
Mä mittaan puolen tunnin päästä uudestaan.
 
hoizu
4-7 on ok PAASTOarvo, ruokailun jälkeen olevaksi arvoksi tuo on erittäinkin normaali siis, etenkin sormenpäämittarilla. Plasmasta otettuna viitearvot ovat hieman erilaiset.
Koulussa kun joskus mittailtiin toisiltamme niin itselläni oli puoli tuntia hiilaripitoisen lounaan jälkeen VS 4.6 ja se oli opettajan mielestä jo kummallisen alhainen. mutta eipä siitä mataluudesta ainakaan mitään haittaa ole jos ei olossa tunnu.
 

Yhteistyössä