jos ripset nyppii pois niin kasvaako ne takaisin?

  • Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti
äläitkebaby
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Kasvaa tietysti :D Jatkuvastihan ripsiä irtoaa, ei taitais olla kellään enää parin vuoden iässä yhtäkään jäljellä jos eivät uusiutuisi :whistle:
ei kasva.itse nypityt eivät kasva takaisin kuten ne jotka itsestään irtoavat.se on oikeasti totta!
 
"Leena"
Kasvaa, paitsi siinä tapauksessa, että on nyppinyt ripsiä jo vuosikaudet.

Trikotillomania taitaa olla sen sairauden nimi, joka saa ihmiset nyppimään karvojaan (ripsiä, hiuksia yms.)
 
Pinkkimurmeli99
Oon nyppiny jo vuosia hermoilun takia (tosin vain pienen määrän kerrallaan ja pitäny taukoa kun stressi on ollut poissa) ja aina on kasvanu takas. Nyt oon melkee päässy nyppimisestä eroon tosin toisessa silmässä on pieni alue ilman ripsiä mutta siihenkin on kasvamassa ripsiä. En suosittele enkä aio nyppiä enää kun nuo on kasvanu täyteen mittaansa.
 
Yhteen aikaan oli joku villitys 'harventaa ripsiä'. Joillekin ahkerasti ripsiään harventaneille kyllä kasvoi ripset takaisin, mutta ne alkoivat kasvaa sisäänpäin, eli taipuivat kohti silmää ja altistivat silmän jatkuvalle ärsytykselle ja tulehduksille. Kuulema, itse en villitykseen koskaan lähtenyt mukaan. Ihan hullua touhua.
 
vierailija
Oon kohta 12 ja oon nyppiny mun ripsiä melkeen 5 vuotta (vähän kerrallaan) ja en vaan voi lopettaa sitä. Äiti on uhkailu että ei kasva takaisin ja mennään jutteleen kohta jonku kanssa asiasta kun ei kerta lopu. No aina on kasvanu mutta hitaasti ja silmää kohti,niin että ne kutittaa silmää. Yritin aina peittää sitä eyelinerillä ja ripsivärillä mutta en ikinä onnistunu. Koulussa kaverit kysy ja kotona perhe. Nyt oon onnistunu nyppiin vähemmän mutta silti joudun nyppimään.Jotku viestit oli tullu tänne ku olin ykkösellä koulussa niin en tiiä et onko täällä enään ketään mulle vastaamassa. Toivottavasti tulisi vastaus.
 
vierailija
Oon ite nyt 14v ja oon nyppinyt ripsiä jo aika kauan tressin ja ahdistuksen takia. Oon saanu vähennettyy paljon nyppimistä mut jos tulee joku tressi tilanne nii sit en oo voinu lopettaa, mut oon päättänyt et tää on vika kerta ja keksin jonkun muun asian mihin purkaa tressiä. Tällä hetkellä molemmat ripset on ripsettömiä, et kulmissa on vähän, mutta muuten ei yhtään. On aina kasvanut takasin mut se vie aina vähän aikaa. Käytän risiiniöljyä ja se ainakin toimii mulla. Ja sillon ku oon nyppiny enemmän nii oon si käyttänyt tekoripsiä. Kaverit on joskus kysyny ja sit on tullu sellanen tosi inhottava olo ja alan häpee itteeni et miks oon tehny jotain tällästä mut nyt oon päätääny et en enää tee mitää nii tyhmää kun nypi omia ripsiä. Oon kans nyppinyt kulmia mut niitä vähenmim vaikkakin joskus on tullu nypittyä nii et ei niissäkään oo ollu mitään mut kulmia en po nyppinyt nii paljoo et enäemmän se on aina ollu ripset.
 
vierailija
Kaikki karvat ei kasva takaisin. (viiksikarvat todellakin kasvaa. Mulla ainakin paksunevat vaan.)

Mutta mulla kasvoi kulmakarvojen välissä karvoja. Nypin ne ihan muutaman kerran pois ja ei oo monen vuoteen enää siihen tullut yhtään karvaa.

Äitini nyppi kulmakarvojaan kapeiksi Nyt ei enää oo kapeet muotia, mutt ei kasva takaisin kuin muutama karva.

Silmäripisitä en tiedä, mutta täm tekstini kertoo siitä, että kaikki karvat eivät välttämättä kasva takaisin.

Lopeta nyppiminen.
 

Yhteistyössä