Jos pyytäisitte lasten kaverit (2 kpl ) mukaan mökille yöksi mitä pitäisitte mukavana tuomisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Tuli just soitto saisko meidän lapset tulla mukaan, ja mietin että kun molemmat lähtee niin jotain on pistettävä mukaan. Muuta kuin niiden oma laktoositon maitojuoma.

Keksejä, leipää, mitä? Sipsejä, limsaa?

No kun minä aikoinani menin kutsuttuna mökille kylään viikoksi, niin kyllä äiti laittoi ihan kassillisen perusmökkiruokaa. UUsia perunoita, silliä, makkaraa yms. jotka ei heti huomenna ole pilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kun minä aikoinani menin kutsuttuna mökille kylään viikoksi, niin kyllä äiti laittoi ihan kassillisen perusmökkiruokaa. UUsia perunoita, silliä, makkaraa yms. jotka ei heti huomenna ole pilalla.

Mä luulen että ne vanhemmat jotka on lapset kylään kutsuneet on ostaneet jo ruoat etukäteen, eli jos viet sapuskaa ilman että ne tietää, voi olla että siellä on turhan monta makkarapakettia.

Just saunalimsaa, keksejä, sipsiä jotain herkkua siis mistä lapset ja koko perhe tykkää, ja kenties joku pieni peli jos löydät jonkun kivan alesta.

Ruokaa on mun mielestä tyhmää ostaa jos ei etukäteen sovi asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja mirus:
Joo vanhemmille kahvia, jos sitä juovat.. :) Ihanaa kun molemmat saavat mennä.. :)

Perheen poika on oman poikani paras kaveri ja samalla luokalla koulussa, pikkusiskot 10 ja 11 v. ovat sitten ystävystyneet samalla. Kaippa he katsoivat tämän olevan hyvä ratkaisu niin kummallakin on kaveri.

Meillä ei ole mökkiä (enää ) mutta kyllä minä ottaisin nuo kaksi yökylään meille milloin vaan jos haluavat. Mukavia lapsia, eivätkä turhan ujoja.

Minusta sinne voisi laittaa mukaan jonkun kivan pelin koko poppoolle. Tai ostaa esim. leijan ja frisbeen. Tai sit herkkukassin. Lisäksi vanhemmille kahvi- tai teepaketti sekä keksejä.

Mitään isoa en kuitenkaan veisi, koska se menee helposti siihen, että aina pitää olla viemässä tuliaisia (isompi ja isompia). Tai no se olisi toki eri asia, jos vierailut olisivat aina yksipuolisia. Mutta siis jos vierailevat lapset teilläkin, niin silloin herkkukassi ja/tai peli riittää. Kuitenkin kysyisin lisäksi, haluavatko he ruoka- tai bensarahaa.

Mä luulen että ne vanhemmat jotka on lapset kylään kutsuneet on ostaneet jo ruoat etukäteen, eli jos viet sapuskaa ilman että ne tietää, voi olla että siellä on turhan monta makkarapakettia.

Just saunalimsaa, keksejä, sipsiä jotain herkkua siis mistä lapset ja koko perhe tykkää, ja kenties joku pieni peli jos löydät jonkun kivan alesta.

Ruokaa on mun mielestä tyhmää ostaa jos ei etukäteen sovi asiasta.

Viikossa nyt käytiin moneen kertaan jo kaupassa, olipa yksi kauppareissu vähemmän.

Mun mielestä taas on kohteliasta laittaa ruokaa mukaan. Jotain pientä ja säilyvää. Limsat ja muut herkut on myös hyviä. Mun mielestä tökeröä lähettää lapset toisten mökille (vaikkakin kutsuttuna) ja ajatella, että kutsuva perhe kyllä juottaa syöttää ym kun kerran kutsuivat. Meillä oli joka kesä mun ja veljen kavereita mökillä ja meidän vanhemmat kustans ihan kaiken, eikä niillä kavereilla ollu ikinä mitään mukana eikä vanhemmiltakaan tainnu kiitostakaan herua. Jälkeenpäin olen miettinyt miten törppöjä vanhempia oli... vaikka ei meilläkään rahasta puutetta ollut. Eikä rahan kinuamisesta kyse ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja GOGS:
Mun mielestä taas on kohteliasta laittaa ruokaa mukaan. Jotain pientä ja säilyvää. Limsat ja muut herkut on myös hyviä. Mun mielestä tökeröä lähettää lapset toisten mökille (vaikkakin kutsuttuna) ja ajatella, että kutsuva perhe kyllä juottaa syöttää ym kun kerran kutsuivat. Meillä oli joka kesä mun ja veljen kavereita mökillä ja meidän vanhemmat kustans ihan kaiken, eikä niillä kavereilla ollu ikinä mitään mukana eikä vanhemmiltakaan tainnu kiitostakaan herua. Jälkeenpäin olen miettinyt miten törppöjä vanhempia oli... vaikka ei meilläkään rahasta puutetta ollut. Eikä rahan kinuamisesta kyse ollutkaan.

mä ennemmin antaisin 20? ruokarahaa ja laittaisin jotain herkkuja.. ei tule sit päällekkäisiä ostoksia

Mä en tykkäis jos lasten vanhemmat lähettäis ylenmäärin herkkuja. Ennemmin ottaisin just niitä uusia perunoita, herneitä, mansikoita, silliä, Keiju tms paketin, muutaman limun ja vaik pussillisen poppareita. Tai jos tiedät mökin niin osta sinne jotain, vaikka se peli, pöytäliina, kynnysmatto tms pysyvää.

Hmm, monenlaista mielipidettä.... Kiitos! Nyt pitäisi miettiä ja keksiä se oikea tie.

Kyse siis vain parista päivästä, ja lasten äidin tuntien niin hänellä on jo varmaan menu valmiina. Kaikki eivät sitäpaitsi syö silliä ja uusia perunoita..( meillä olis todella hyviä uusia perunoita omassa maassa, taatusti tuoretta ). Vois varmaan kysyä noista perunoista.

Taitaa mennä sipsi-, limsa-, keksi ja hedelmälinjalle.