Jos palkkaa tulee 15. päivä niin vaikuttaako se seuraavan kuun toimeentulotukeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anki"

Vieras
Kun jos palkka tulee vaikkapa elokuun lopussa niin se totta kai vaikuttaa syyskuun toimeentulotukeen.

Jos palkka tulee vaikkapa elokuun 15. päivä tai ennen sitä, niin se vaikuttaa elokuun tukeen. Mutta kuinka jos hakee seuraavalle kuulle tukea?

Kyse pienestä palkasta eikä siis kokonaisen kuun palkasta.

Kahden edllisen kuun tulot voidaan ottaa huomioon toimeentulotukea laskettaessa, jos olet saanut esim. lomarahoja tms. ylimääräistä.

Ja "pieni palkka" on kovin suhteellinen käsite, toimeentulotukipäätöksessä huomioidaan monta muutakin asiaa.

No mulla ainakin katsotaan kuukausi kerrallaan koska olen jo jonkun aikaa ollut toimeentulotukiasiakas. En mä nyt yhtäkkiä ala sinne viemään parin kolmen kuukauden takaisia tulotietoja kun ne siellä jo on.

Pieni palkka on sitä, että sain juuri palkkaa vähän yli 150€.

no ainakin meidän kunnassa kaikki ennen 25. päivää saatavat tulot vaikuttavat kuluvaan kuukauteen. Näin ollen 15.8.10 maksettu palkka tulisi huomioida elokuussa, 15.9.10 maksettu palkka syyskuuhun jne. Mikäli olet saanut palkkaa tänään ja syyskuun toimeentulotuki on ratkaistu jo aiemmin, huomioidaan palkka seuraavan kuukauden laskelmaan kun haet tukea.

Yhteistyössä