Jos paljastuisi että odottaisit siamilaisia kaksosia, tekisitkö abortin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli tuosta 4D-dokkarista mieleen. Olen aina ajatellut että tekisin ehdottomasti abortin, mutta nyt en olekaan enää niin varma. Onko elämä sittenkin arvokas vaikka se olisikin todella rajoitettua?

En ole kuullut että Suomessa olisi elossa yksiäkään siamilaisia kaksosia. Abortoidaanko kaikki lääkärien suosituksesta?

Todennäköisesti teettäisin abortin.
Tämä kysymys on erittäin vaikea, oli kyseessä sitten tuo "siamilaisuus" tai vaikka mikä muu sairaus tahansa.
Menetin oman, ainoan, poikani. Hänellä oli synnynnäinen sydänvika joka havaittiin vasta kolmen päivän ikäisenä.
Muistan hyvin kun ultraäänikuvauksessa hoitaja oikein kiinnitti huomiotani että tuossa on lapsen sydän. Tosin kuvaustekniikka ei ollut silloin niin hyvä kuin nykyisin.
Aborttikysymys on vaikea, en ole milloinkaan teettänyt aborttia.

Mutta lapsen menettäminen aiheutti ainakin minulle ikuisen tuskan. Vaikka tästä on jo 26 vuotta, silti vieläkin itken silloin tällöin.

Olen yhden keskeytyksen tehnyt, rv 18, tosin syy oli trisomia, ei siamilaisuus. Oli elämäni hirvein kokemus enkä koskaan täysin toivu siitä, mutta kuten joku sanoi, riippuu mistä kohtaa ovat kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Tein. Ei oikein ollut muutakaan vaihtoehtoa, olisivat menehtyneet todennäköisesti jo raskausaikana, viimeistään synnyttyään.

Meinasin justiin kysyä miten semmonen asia huomataan? Kun tavallisista kaksosistakaan ei oikein täysin varmaksi osata sanoa ovatko esim. identtiset vai eivät.

Yhteistyössä