JOS ostaisit villasukat..

• Viestiketjun aloittaja Tossukka
  • Ensimmäinen viesti
Tossukka
.. Minkälaisista olisit valmis maksamaan ja minkä verran?

Yksiväriset, raidalliset? Kirjoneule tai pitsineulesukat? Minkä väriset? Ostaisitko itsellesi, miehelle, lapselle?

Vaikka sinulla olisikin mummo, kummi tai äiti joka tekee sukkia tai teet itse, KUVITTELE silti :) :)

Mä haluaisin mahdollisimman yksinkertaisia villasukkia...siis tyyliin mustia ja harmaita ilman mitään palmikkojuttuja tms. Jotkut sellaiset oikein pitkävartisetkin voisin haluta, ne vois sitten rypyttää :)

Hinta...jaa-a. Ei sitten niin mitään hajua. Ehkä 7?...tosin en tiedä saako sillä lankarullaakaan.

Tasalaatuset ja hyvänmuotoset, lapselle kirjavampaa ja itelle esim vähän raitaa tai sitte yksiväriset. Voin maksaa parikinkymppiä/pari jos on hyvää työtä. Äiti neuloo mutta jälki ei enää ole kovin hyvää
Ja haluan sukat kunnon villasukkina ilman koristeneuleita.

Värikkäät ehdottomasti. Ja jos anoppi ei niitä tekisi, niin tulisi ostettua koko perheelle eli itselle, miehelle ja lapselle.

Miehelle harmaat ja kirkkaan siniset, yksiväriset. Itselle ostaisin kirkkaan vihreät tai vaaleanpunaiset ja jotkin raidalliset, montaa eri väriä niihin. Ja pojalle myös jotain värikästä.

Jos tästä nyt on jotain apua :D

Muoks. Niin ja vitosen maksaisin minäkin sukista.

Tykkään...
Piktistä (polven alle) joustinneulevartisistaukista, aikuisille yksivärisiä ja lapsille iloisen kirjavaa raitaa, niin eivät mene tarhassa sekaisin. Toinen mistä tykkään on lyhyeöllä varrella Harmaat tai valkoiset sukat, joissa on palmikkoa koristeena :)

En oikein osaa hintoja arvioida, ehkä lasten sukat 10? ja aikuisten15?? Pitkävartisiin menee kuitenkin paljon lankaa ja palmikkojen vääntäminen on hidasta.

Näin minä ostan:
miehelle, tarpeeksi isot yksiväriset tai raidalliset. Jussi kuvio olisi IN.
aikuiselle naiselle, jossa pitsimäistä kuviota päällä, varpaista varteen.
Lapselle sellaiset "lapin kuosilla" olevat sukat +tumput. Kukahan tekis, ostaisin sellaiset heti 3vuotiaalle ensi talveksi?

Työnjäljestä riippuen olen valmis maksamaan sukista alk.5?, keskimäärin aikuisten sukat koosta, langoista, työnjäljestä, kuosista riippuen vaikkapa sen 15-20?

Puikot ei omissa käsissä luonnistu, joten turvaudun osaajiin ;)

vieras
Itselleni ostaisin pitsisukkia 10-12e ja kirjavia 8e, miehelle ja pojille perinteisiä harmaita 8-10e. Ja lanka 7-veljestä, koska se on ehdottomasti paras.
Sukkien tulisi olla pitkävartisia ja napakoita, koska ne pysyvät hyvin jalassa :)

Huumekoira
20 ? vaikkapa. Haluaisin mielellään raidalliset, joissa olisi kaikkia mahdollisia värejä, mutta sommiteltuna niin, että tulee kauniit. Napakat pitää olla, ei luttanat.

No jaa...en kyllä tiedä millaisa ostaisin, varmaan jotain kirjo juttuja? Lasten pitkävartinen kirjoneulesukka 15-20 euroa, naisten 20-25 ja miesten 30 euroa.
Langat aikuisten pitkävartiseen sukkaan maksaaa 10 euroa ja saa tosi tosissaan kutoa, jos aikoo saada ne päivässä valmiiksi.

mie
Lasten sukista maksaisin 5-10e, aikuisten sukista 10-20e, pitkävartisistä enemmänkin. Ja ihan kivan värikkäät perussukat ovat kaikkein parhaat. Langoista ovat hyvät 7veljestä ja nalle

Tosin, olen itse himoneuloja ja neulon sukat koko suvulle, joten ei ole tarvinnut pahemmin ostaa sukkia :D Mutta eniten on tilattu juurikin niitä perussukkia, usein raitallisia, ei kuvio/pitsineulesukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tykkään...:
Piktistä (polven alle) joustinneulevartisistaukista, aikuisille yksivärisiä ja lapsille iloisen kirjavaa raitaa, niin eivät mene tarhassa sekaisin. Toinen mistä tykkään on lyhyeöllä varrella Harmaat tai valkoiset sukat, joissa on palmikkoa koristeena :)

En oikein osaa hintoja arvioida, ehkä lasten sukat 10? ja aikuisten15?? Pitkävartisiin menee kuitenkin paljon lankaa ja palmikkojen vääntäminen on hidasta.
No eikä oo, jos ei tee koko ajan jotain ranskalaista palmikkoa. Siinä samalla vaivalla se tavallinen palmikko tulee.

Värikästä, riemukasta ja jotain muuta kuin yksinkertaista. Siis vaikka itsekin teen sukkia, niin ihan kaikkea en jaksa tehdä.

Vaikka monimutkaiset kirjoneulesukat, palmikkosukat, extrapitkät raitasukat aikuiselle naiselle.

Mä en edes katsoisi pöytää, jossa myydään harmaata, mustaa, ankeata, tavallista, jne... :D

Ei ne varmaan halvat olisi, 10-20e

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Tykkään...:

No eikä oo, jos ei tee koko ajan jotain ranskalaista palmikkoa. Siinä samalla vaivalla se tavallinen palmikko tulee.
No kyllä mulla menee paljon enemmän aikaa palmikoihin kuin joustinneuleen tekemiseen, siihen joutuu keskittymään aivan eri tavalla. Silloin kun teen palmikko sukkia teen kuitenkin palmikot ihan jokapaikkaan paitsi sukan pohjaan ja palmikoiden väliinkin teen vähintään helmineuletta, tai muita kuviointeja. Saa olla aika lahjakas kutomaan, jos tekee noita samaa vauhtia kuin tavallisia joustinvarrellisia sukkia.

"Käsityöläinen"
Siis hei haloo!Kuka ääliö maksaa 5€ pari sukista?Tajuuko porukka kuin paljon niissä silti on tekemistä.7-veljestä lanka maksaa jo 4€ kerä.Eli työstä sais 1€.Ei KUKAAN joka omaa työtään arvostaa,myis tuolla hinnalla.Sukkien teossa menee kumminki aikaa useampi tunti.Pitää kumminki ajatella,et tekijän aikaa on sukkien tekoon menny useampi tunti.Ja palmikkoa/pitsiä/kuvioneuletta sukissa ku on,niin niitä on todella hidas tehdä.Et arvostakaa hyvät ihmiset meidän käsityöläisten työtä.Vaik aika monelle se onki harrastus,niin siinä menee silti aikaa ku sukkia neuloo.Ite maksoin kuvioneulesukista 25€ menneellä viikolla,ja sanoin tekijälle,et hullu oot ku niin vähä pyydät.Ja kumminki oli laadukkaampi lankaki.Et HALOO ihmiset,miettikää viel kerran paljonko maksaisitte!

Myöskin käsityöläinen
[QUOTE="Käsityöläinen";22142413]Siis hei haloo!Kuka ääliö maksaa 5€ pari sukista?Tajuuko porukka kuin paljon niissä silti on tekemistä.7-veljestä lanka maksaa jo 4€ kerä.Eli työstä sais 1€.Ei KUKAAN joka omaa työtään arvostaa,myis tuolla hinnalla.Sukkien teossa menee kumminki aikaa useampi tunti.Pitää kumminki ajatella,et tekijän aikaa on sukkien tekoon menny useampi tunti.Ja palmikkoa/pitsiä/kuvioneuletta sukissa ku on,niin niitä on todella hidas tehdä.Et arvostakaa hyvät ihmiset meidän käsityöläisten työtä.Vaik aika monelle se onki harrastus,niin siinä menee silti aikaa ku sukkia neuloo.Ite maksoin kuvioneulesukista 25€ menneellä viikolla,ja sanoin tekijälle,et hullu oot ku niin vähä pyydät.Ja kumminki oli laadukkaampi lankaki.Et HALOO ihmiset,miettikää viel kerran paljonko maksaisitte![/QUOTE]

Älä nyt raivoa hyvä ihminen. Kaikki ei voi tietää että paljonko ne langat on maksanut. Ja esim. lasten sukkiin ei mene koko kerää joten...

Itseäni ärsyttää se kun tekee villasukkia että jokainen ystävä ja tuttava ja sukulainen on jatkuvasti vitsailemassa että sä kun teet niin hyvin ja nopeasti niin teeppä meidän perheellekkin. Ja mitään, ei edes langanhintoja tarjota maksuksi.

Itse olisin valmis maksamaan vauvojen sukista 2-3e, lasten 4-5e, naisten 6-10e, miesten 10-30e. Riippuu ihan tekotavasta, varren pituudesta ja miellyttääkö väri silmää. Mutta valitettavasti "sukatan" itse perheeni. :D

Yhteistyössä