jos ootte porukalla jossain, meettekö vaan porukan mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Siis jos meette vaikka ystäväporukan kanssa rannalle ja porukka päättää asettua rantaviivan tuntumaan lasten kanssa, että mukelot saavat vapaasti jousta uimaan ikäskaala 1-3, varjoa ei ole, vaan rasvaa läträtään ja biitsillä ollaan melkein kolme tuntia putkeen.. Ja leikitään, että omat periaatteesi sanoisivat, että noin pienten kanssa mennään vähän varjompaan ja uimaankin kipastaan vanhemman kanssa ja noin pikkaset tuskin nauttii tuntikaupalla rannalla virumisesta, vaikka onkin loma, niin uskaltaisitko jäädä sinne kauemmas ja sanoa, että meidän perheessä on tapana tehdä näin, vaikka riskinä on, että porukka siitä vetäis herneet nenukkaan ja vetäsis kunnon kasvatusriidat?!

Onko se pakko porukallakaan mennä yhdessä kuin iilimadot ja jonkun pakko koittaa sitten vetää ohjelmavastaavan virkaa ja koittaa pitää perheet kasassa. Miksi ei voi olla yhdessä, mutta kuitenkin vastata vain omista lapsistaan?

Loppupeleissä, kun mukana on iso joukko taaperoita, niin sellanen kaikki vahtii kaikkia meininki ei toimi, ennenpitkään joku mukelo karkaa, jos kukaan ei pidä omistaan huolta. Tottakai yhteisvastuulliuutta pitää ola, et jos jonkun muksu vaikka meinaa hukkua tai löytää lasinpalan niin puututaan, mutta en mä ainakaan tykkää, että minun oletetaan rannalla pyytämättäkin katsovan kaikkien porukan lasten perään. Ja sitten porukkaan mahtuu niitä luistaji, jotka ei kato omien eikä muiden lasten perään ja kaaos on valmis. Muksuja etitään hysteerisesti ja ilonpito on kaukana, kaikki tiuskii kaikille.

Nim. erittäin "rentouttavasta" rantapäivästä nauttinut. Aargh.

Mä asettuisin varjoon, tekmättä siitä sen isompaa numeroa. Enkä tykkää iilimato tyylisestä yhdessäolostakaan, se oli eri asia olla kun paita ja perse 13 vuotiaana bestiksen kansa. ;)

Jokainen pitää pääsäänöisesti huolen omistaan, vaan tietystihän sitä kattoo kykynsä mukaan muidenkin perään (varsinkin rannalla). Mutta en alkaisi yksin olemaan lapsenvahtina koko lapsilaumalle.

Ja mä kun olen sen verran munapää, että mun mielestä vuosikastakin esim. kuuluu vahtia koko ajan, eikä kaksi tai kolmivuotiaatkaan kauheen fiksuja päätöksiä vielä tee. Varsinkin kun ollaan rannalla. En mä antas muksujen juosta munasillaan pöristelemässä hiekkaa muiden ihmisten päälle ihan holtittomasti. Saati vuosikkaan juosta yksin veteen, vaikka kuin olis matalaa, niin kerkiää se vetää vettä keuhkoon, jos vaan kellahtaa, niinkuin sen ikäset nyt usein kellahtaa. Tämmönen neuroottinen täti saa vakavia rytmihäiriöitä moisesta kaaoksesta. Ja kun yleisen lapsenpiian rooliin on kerran joutunut, siitä ei ihan hevillä pyristellä irti.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Mä asettuisin varjoon, tekmättä siitä sen isompaa numeroa. Enkä tykkää iilimato tyylisestä yhdessäolostakaan, se oli eri asia olla kun paita ja perse 13 vuotiaana bestiksen kansa. ;)

Jokainen pitää pääsäänöisesti huolen omistaan, vaan tietystihän sitä kattoo kykynsä mukaan muidenkin perään (varsinkin rannalla). Mutta en alkaisi yksin olemaan lapsenvahtina koko lapsilaumalle.

Iso peesi tähän :wave: :wave:

Yhteistyössä