jos omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää pois töistä, miten yövuoro lasketaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hoitsu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hoitsu"

Vieras
Mulla nousi perjantaina 39 asteen kuume kesken työpäivän ja lähdin kotiin kesken päivän sairastamaa . Eilisen aamuvuoron olin omalla ilmoituksella pois ja nyt pitäisi mennä yövuoroon. Vuorovastaava sanoi, että jos en tule, tarvin sairaslomatodistuksen, koska su voin olla vielä omalla innolla, mutta ma en enää. Yskä on kauhea ja kuume taas nousussa :-( en vain tahdo mihinkään päivystykseen jonottamaan 10h tämän takia, pienempi vaiva ottaa lääkettä ja mennä sairaana töihin.

Oliko vuorovastaava oikeassa?

[QUOTE="hoitsu";28067262]Mulla nousi perjantaina 39 asteen kuume kesken työpäivän ja lähdin kotiin kesken päivän sairastamaa . Eilisen aamuvuoron olin omalla ilmoituksella pois ja nyt pitäisi mennä yövuoroon. Vuorovastaava sanoi, että jos en tule, tarvin sairaslomatodistuksen, koska su voin olla vielä omalla innolla, mutta ma en enää. Yskä on kauhea ja kuume taas nousussa :-( en vain tahdo mihinkään päivystykseen jonottamaan 10h tämän takia, pienempi vaiva ottaa lääkettä ja mennä sairaana töihin.

Oliko vuorovastaava oikeassa?[/QUOTE]

Voitko käydä maanantaina tk:ssa, sen saikkulapunhan tarvii vasta maanantaipäiväksi +mahd jatko?

Meiltä saa tk:sta todella huonosti aikoja ja mulla olisi ma nukkumapäivä + ti&ke vapaat, to iltavuoroon... Taidan mennä töihin sinnitteleen, onneksi en ole syöpäosastolla töissä.

[QUOTE="hoitsu";28067301]Meiltä saa tk:sta todella huonosti aikoja ja mulla olisi ma nukkumapäivä + ti&ke vapaat, to iltavuoroon... Taidan mennä töihin sinnitteleen, onneksi en ole syöpäosastolla töissä.[/QUOTE]

Ei kyllä itsestäni tuntuisi kovin vastuuliselta eikä eettiseltä mennä kipeänä töihin ja altistaa jo ennestään sairaat potilaat myös flunssavirukselle. Ellet sitten työskentele esim. mielenterveyspuolella, jossa ei ole fyysisesti sairaita hoidettavana.

Sinun perjantai ei oo ollu kun osittain saikkupvä.
Ja minun mielestä ne kyllä lasketaan vuoroina, ei vuorokausina.
Eli sulla vaikka laskettaisiin perjantain vuoro sairaslomapväksi, niin la ja su on ne toinen ja kolmas.
Jos menee tuolla vuorovastaavan tyylillä, niin sinun yövuorohan alkaa sit vasta tasan klo 24:00.

Ja soita aamulla työterveyteen, teillä varmaan sellainen on ?

[QUOTE="vieras";28067349]Sinun perjantai ei oo ollu kun osittain saikkupvä.
Ja minun mielestä ne kyllä lasketaan vuoroina, ei vuorokausina.
Eli sulla vaikka laskettaisiin perjantain vuoro sairaslomapväksi, niin la ja su on ne toinen ja kolmas.
Jos menee tuolla vuorovastaavan tyylillä, niin sinun yövuorohan alkaa sit vasta tasan klo 24:00. [/QUOTE]

Näin minäkin asian ajattelisin.

on sairaslomapäivä, ja sitten la sekä sunnuntai. Tarvitset todistuksen maanantailta. Kipeänä ei saa töihin mennä. Eikö teillä ole työterveyshuoltoa? Sehän on ilmaista! Soita sinne aikaa.

Meillä tuo olis mennyt niin, että pe ei lasketa mukaan ollenkaan, la on 1. saikkupäivä, su 2. saikkupäivä, ma 3. saikkupäivä. Eli et joutuisi hakemaan vielä saikkulappua ollenkaan. Ja mun muistaakseni se menee niin, että jos yövuoro alkaa sunnuntai-iltana, se sunnuntai on se työpäivä ja maanantai periaatteessa jo vapaa (jos siis yöt ei jatku).

Toi on kaikkein älyttömintä lähteä töihin kauheassa röhässä ja kuume uudelleen nousemassa. Mietipä moneenko ehdit sen tartuttaa?!?!? Todellakin taivaan kiitos, ettet ole syöpäosastolla töissä, kun asenteesi on tällainen... Olis muutama ruumis heti valmis...

[QUOTE="viu";28067389]on sairaslomapäivä, ja sitten la sekä sunnuntai. Tarvitset todistuksen maanantailta. Kipeänä ei saa töihin mennä. Eikö teillä ole työterveyshuoltoa? Sehän on ilmaista! Soita sinne aikaa.[/QUOTE]

Meidän tessin mukaa kesken työpäivän sairastumista ei lasketa sairaspäiväksi, vaan laskenta alkaa vasta seuraavasta päivästä, eli tässä tapauksessa lauantaista.

päivien laskemisesta en tiedä, mutta kun kerran tarvitsi saikkulapun (joo kerran :D arvatkaa kuka sairastaa vapaapäivisin..) niin soitin tk ja ne sieltä kirjoitti kaks päivää ja lähetti sen postissa kotiin. Eli mun ei tarvinnut edes mennä sinne. Ei tuommoinen onnistuis sulla? Mulla oli silloin myös kuumetta.

Yhteistyössä