Jos olisit töissä synnärillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerä

Vieras
ja olisit flunssassa, niin mikä olisi "raja" milloin menet töihin ja milloin et? Siellä on kai aika tarkkaa ettei flunssaisia vieraitakaan päästetä katsomaan vauvoja.. Mutta jos nyt odottaa ettei nokka vuoda enää yhtään niin sitähän saattaa joutua odottaa monta viikkoa?

Oon ehkä miettinyt nyt liikaa kun en enää yhtään osaa arvioida :D Ite olen siis ollut nyt pari päviää pois flunssan takia (nenä vuotaa/on tukossa ja kurkku ollut vähän karhea) ja työharjoittelussa (lähihoitajana) olen...

Ylipäätään sairaalassa työskentelevät ei saa mennä pienimmässäkään flunssassa töihin! Nämä räkätaudit leviää kulovalkean tavoin työkavereihin ja potilaisiin. Ja varsinkin kun on pienistä potilaista kyse, niin täytyy odottaa kunnolla, että flunssa on varmasti poissa. Ja vaikka se poissaolo kestäisi sen viikon tai kaksi, niin potilaiden terveydellä ei tarvitse alkaa leikkimään. Eli lepäät kunnolla, niin että TÄYSIN oireettomia päiviä on ollut ainakin 3 ja sitten vasta soitat sinne työharjoittelupaikkaan ja kysyt voisiko jo tulla!

Tiedän, on ihan perseestä olla harjoittelussa ja sairastua, kun ne harjoittelupäivät sitten pitää korvata omalla ajalla :(

Ylipäätään sairaalassa työskentelevät ei saa mennä pienimmässäkään flunssassa töihin! Nämä räkätaudit leviää kulovalkean tavoin työkavereihin ja potilaisiin. Ja varsinkin kun on pienistä potilaista kyse, niin täytyy odottaa kunnolla, että flunssa on varmasti poissa. Ja vaikka se poissaolo kestäisi sen viikon tai kaksi, niin potilaiden terveydellä ei tarvitse alkaa leikkimään. Eli lepäät kunnolla, niin että TÄYSIN oireettomia päiviä on ollut ainakin 3 ja sitten vasta soitat sinne työharjoittelupaikkaan ja kysyt voisiko jo tulla!

Tiedän, on ihan perseestä olla harjoittelussa ja sairastua, kun ne harjoittelupäivät sitten pitää korvata omalla ajalla :(

Eihän sitä sais, mutta joskus on vaan pakko.

Esim opiskelijan on kerättävä tunnit täyteen tietyssä ajassa, jolloin sairaanakin on oltava paikalla. Pitää vaan osata esittää tervettä.

Ja samoin työssäolevilla paineet työyhteisön sisällä saattaa olla niin kovat, ettei pois uskalleta olla... Nimim, kokemusta on...

[QUOTE="niinpä";26009743]Pitää vaan osata esittää tervettä.[/QUOTE]

:O No eikä pidä! Eikä saa esittää tervettä. Jos on sairas niin on sairas. Sille ei kukaan mitään voi. Koulussa ja harjoittelussa se varmasti ymmärretään. Ja kyllä olen myös itsekkin ollut harjoittelun aikana sairaana ja korvannut sitten omalla ajallani poissaoloni. Ja joillekkin luokkakavereille kävi niin, että sairaslomia oli sen verran paljon, että oli mahdoton korvata ne tunnit ennen valmistumista. Tällöin sitten valmistuminen siirty parilla kuukaudella. Epäreilua joo, mutta ei sitä voi sairaanakaan töihin/harjoitteluun mennä. Oma paraneminen pitkittyy, tartutat muuta työkaverit ja vielä potilaatkin joille pienikin flunssa voi olla kohtalokas!

Kun olen harjoittelun ohjaajana ollut, niin minä ainakin passitan kaikki sairaat harjoittelijat takasin kotiin. Ihan tyhmää tulla muita sairastuttamaan! Järki käteen tässäkin asiassa.

Ja jos työpaikalla sairastuu niin tottakai silloin pitää olla pois töistä. Se on esimiehen tehtävä sitten etsiä ne sijaiset. Ja joka työpaikasta löytyy niitä v##tupäitä, jotka selän takana miettivät, että onkohan sekin nyt sitte oikeasti sairaana jne?? Mutta mitä sitten? Antaa muiden puhua. Minulle potilaiden ja työkavereiden lisäksi myös oma terveys on erittäin tärkeää. Jos olen sairas niin olen sairas. Elämä on ja näille flunssa-aalloille ei vaan voi mitään.

Kurjaa jos jossain on sellanen työpaikka josta ei uskalla (??) olla pois vaikka olisi kuinka sairas...

Itselläni on pieni lapsi kotona niin menee tosi hankalaksi jos joudun korvata päiviä, mutta toisaalta jos oon huomisen pois (3. päivä ja muistaakseni kolme päivää saa olla pois ilman että pitää korvata..) vielä niin sen jälkeen alkaa pääsiäisloma jonka aikana varmasti kerkeen suurimmaks osin parantua. Mietin tosiaan sitä että olenko "turhaan" pois jos ei ole kuumettakaan ja mitähän sielläkin ajatellaan tai mitä opettaja ajattelee, mutta kyllähän se fliunssa tarttuu vaikkei kuumetta olekaan. Niin ja olen itse raskaana myös nyt ja kun mietin että jos joku räkänenä hoitaisi mun vastasyntynyttä vauvaa niin.. joo ei kiitos :D Joten ihan silläkin mietin just että oiskohan parempi olla vielä tuo huominenkin pois..

jotkut sairastavat flunnsan jopa 4-6 kertaa kk .jos ovat joka kerta poissa sen ajan kun nenä vuotaa eli saattaa olla 3 päivästä jopa 2 kk j alaksetaan pois velä normi lopmat niin kuka työnantaja haluaa tällaisen duunarin?..ei vaan ole mahdollista..

Yhteistyössä