jos olisit pessyt hiuksesi viimeksi lauantaina ja olisit huomenna menossa työhaastatteluun

  • Viestiketjun aloittaja "minää"
  • Ensimmäinen viesti
Blue
[QUOTE="vieras";25035408]Et kai ollut tosissasi siitä, että peset hiuksiasi n. joka kolmas päivä? Kai nyt sentään joka toinen päivä käyt edes suihkussa?

Joo, riippuu siitä haluaako sitä työtä eli onko työkkärin pakottama vai oikeasti mielenkiintoinen työ[/QUOTE]

Mä pesen hiukseni joka kolmas päivä. Mulla on piiiitkät hiukset jotka yleensä ovat kiinni nutturalla tms. ilman mitään muotoilutuotteita. Teen töitä kotona ja en katso tarpeelliseksi käyttää muotoilutuotteita kotioloissa. Täten hiukset pysyvät puhtaampina kuten myös siksi että ovat kiinni ja kaksi kertaa päivässä vain harjaan ne ilman turhia lääppimisiä. Kun en pese kovin usein niin hiukset pysyvät terveempinä (kuin se että rasittaisin pitkää hiusta jatkuvasti pesuilla) joten pitkätkin hiukset ovat elinvoimaiset, hyvännäköiset ja loistavat. Ja sitten kun niitä laitan niin voin pestä ne sen ylimääräisen kerran, laittaa mitä tahansa muotoilutuotetta ja pitää niitä auki tai millä tahansa kampauksella miettimättä näkyykö kaksihaaraiset tai onko tukka elottoman näköinen.

Suihkussa käyn joka päivä, pidänhän hygieniastani huolta.
 
Tämä asia nyt todellakin riippuu ihan siitä kuinka nopeasti hiukset rasvoittuu ja käyttääkö muotoiluaineita.

Itse en käytä muotoiluaineista ja pesen hiukseni kerran viikossa. Edes silloin ne eivät näytä likaisilta, ainoastaan eivät enää tuoksu puhtaalta. Eivät siis kuitenkaan vielä haise pahalta.
 
[QUOTE="poikia3";25035625]Minäkin käytän muotoilutuotteita vain poikkeustilanteissa, sillä tukka näyttää hyvältä ilmankin, kun siinä on hyvä leikkaus.[/QUOTE]

Mä käytän vaan juhlissa. En myöskään käytä hiustenkuivaajaa ikinä. Hiukset on pian alaselkään asti ja tosi hyvässä kunnossa...latvat leikkaan kaksi kertaa vuodessa ja se riittää.
 
"gen"
Mä pesen hiukset pari kertaa viikossa. Jos 4 päivää pesemättä niin on ohimoilta hieman rasvottunu. Joka päivä kyllä käyn suihkussa, mutta ei mitään järkeä pestä hiuksia joka päivä. Viime viikolla pesin joka päivä ku saunottiin niin usein, niin hiukset meni heti kuiviksi hampuiksi... :(
 
"mamaa"
No jos jostain ihmeellisestä syystä en haluaisi työpaikkaa, en pesisi. Lähinnä itsetuntosyistä, ei munkaan hiukset rasvoitu kolmessa päivässä. Käyn kyllä suihkussa päivittäin.
 
[QUOTE="gen";25036122]Mä pesen hiukset pari kertaa viikossa. Jos 4 päivää pesemättä niin on ohimoilta hieman rasvottunu. Joka päivä kyllä käyn suihkussa, mutta ei mitään järkeä pestä hiuksia joka päivä. Viime viikolla pesin joka päivä ku saunottiin niin usein, niin hiukset meni heti kuiviksi hampuiksi... :([/QUOTE]

Mulla ei oo hamput eikä muutenkaan huonokuntoiset, mut olis niitä kyllä kiva pestä harvemmin. En vaan jaksa sitä rasvoittumista.
 
"vieras"
Vaikkei ne hiukset rasvoittuisi, niin ne pölyyntyy ja likaantuu.

Jos olisin ollut noin kauan pesemättä hiuksia, niin siihen olisi syy ja sama syy varmaan estäisi menemästä haastatteluun.
 
"vieras"
Te, jotka pesette harvemmin hiuksenne, eikö hiukset rasvoitu? Vai oletteko "kärsineet" ensin rasvaisista hiuksista, kunnes ne on tottunu pitkiin pesuväleihin? :D
Mulla ei raskaana ollessa ja imettäessä rasvoittunut hiukset oikestaan ollenkaan, ja normaalisti hiukset alkaa rasvoittua sitä enemmän mitä useammin niitä pesen. Mulle nykyään hiusten rasvoittumisen kannalta paras väli olisi joka kolmas päivä, mutta usein tulee pestyä tiheämmin muista syistä, lähinnä sen mukaan määräytyy hiustenpesu että olenko käynyt navetassa vai en :D
 
Pesisin.

Mun pitää normaalisti pestä hiukset joka toinen päivä (jopa joka päivä)mutta jostain syystä raskausaikana hiukset ei rasvoitu juuri ollenkaan :O Sen puolen vois mennä kevyesti varmaan lähes viikon pesemättä mutta en ite ilkeä olla niin kauan pesemättä joten ehdottomasti vähintään joka kolmas päivä. Jännä juttu muuten, ettei myöskään säärikarvat kasva raskausaikana :LOL: Sheivasin viimeks melkeen 2vkoa sitte eikä vieläkään sänki tunnu :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
"hmmm"
Mä käytän vaan juhlissa. En myöskään käytä hiustenkuivaajaa ikinä. Hiukset on pian alaselkään asti ja tosi hyvässä kunnossa...latvat leikkaan kaksi kertaa vuodessa ja se riittää.
Pesetkö hiukset illalla vai aamulla? Ihmettelen, jos et joudu käyttämään hiustenkuivaajaa. Mulla on vielä jonkin verran paksummat hiukset kuin sulla, mutta lyhyemmät, vain lapaluihin, ja jos pesen hiukset illalla kello 8, ne ovat seuraavana päivänä vielä puolenpäivän aikaan kosteat ilman hiustenkuivaajaa. Samoin jos pesen aamulla enkä kuivaa niitä, ne ovat vielä iltapäivällä märät, ja jos laitan nutturalle ne eivät kuivu ikinä, alkaisivat varmaan homehtua...

Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa, esim. viimeksi pesin sunnuntai-iltana, joten ajattelin pestä ne tänä iltana tai huomenaamulla.
 
"poikia3"
Mä käytän vaan juhlissa. En myöskään käytä hiustenkuivaajaa ikinä. Hiukset on pian alaselkään asti ja tosi hyvässä kunnossa...latvat leikkaan kaksi kertaa vuodessa ja se riittää.
Sama juttu, en käytä myöskään hiustenkuivaajaa, paitsi kun olen lähdössä juhliin ja käytän myös niitä muotoilutuotteita.

Mutta kampaajalla käyn kyllä n. 6 viikon välein. Mun tukkani on leikattu kerroksittain, se olisi liian raskaan näköinen, jos sitä ei muotoiltaisi ja kevennettäisi myös päältä.

Tukan rasvoittumiseen vaikuttaa ilmeisesti myös hormonitasapaino. Olen pessyt ennen tukkani joka toinen päivä, nykyään väli voisi olla paljonkin pidempi, mutta uin kolmesti viikossa ja se kyllä vaikuttaa siihen, koska tukka on pestävä.
 
"hmmm"
Oisi muuten kiva tietää, että minkä pituisia ja paksuisia hiuksia joka päivä pesijöillä on. Ja onko millainen hiuslaatu. Mulla on kuivat hiukset, jotka ei pituuksiltaan rasvoitu kuin vasta yli viikon pesemättä jättämisen jälkeen (joo, on tullut kokeiltua). Toki silloin on päänahka jo siinä neljännen päivän maissa rasvoittunut jonkin verran.
 
[QUOTE="hmmm";25036853]Pesetkö hiukset illalla vai aamulla? Ihmettelen, jos et joudu käyttämään hiustenkuivaajaa. Mulla on vielä jonkin verran paksummat hiukset kuin sulla, mutta lyhyemmät, vain lapaluihin, ja jos pesen hiukset illalla kello 8, ne ovat seuraavana päivänä vielä puolenpäivän aikaan kosteat ilman hiustenkuivaajaa. Samoin jos pesen aamulla enkä kuivaa niitä, ne ovat vielä iltapäivällä märät, ja jos laitan nutturalle ne eivät kuivu ikinä, alkaisivat varmaan homehtua...

Pesen hiukset kaksi kertaa viikossa, esim. viimeksi pesin sunnuntai-iltana, joten ajattelin pestä ne tänä iltana tai huomenaamulla.[/QUOTE]

En ole koskaan joutunut käyttämään. Pesen aina iltaisin ja kyllä ne aamulla on jo yleensä kuivat tai korkeintaan hiukan kosteat.
 

Yhteistyössä