Jos olette yökylässä,

• Viestiketjun aloittaja aaaapeeee
  • Ensimmäinen viesti
"annika"
no en, paitsi lasten isovanhempien luona, jossa isovanhemmat mielellään katsovat lapsia kun me nukumme. en sielläkään silti puolelle päiville nuku, mutta ehkä puol kymmeneen.

mulla on yks kaveri, joka kylässä käydessään nimenomaan nukkuu koko aamupäivän, aivan tosi ärsyttävää hissutella sitten lasten kanssa, ja ootella josko hää suvaitsee herätä. sitte ku herää ja ois aika lähteä vaikka johonki liikkeelle ni lapset meneeki päiväunille..(onneks ne sentään nukkuu vielä rattaissa)

"..."
Jos ollaan vanhemmilla tai siskolla kylässä, niin kyllä. Mutta jos muualla, niin heräillään suurin piirtein samoihin aikoihin kuin muutkin. No jaa, kyläillään kyllä useimmiten niin hyvien ystävien luona, että kaikki nukkuvat niin pitkään kun nukkuvat. Meillä myös saa nukkua niin pitkään, kun tahtovat silloin kun ovat meillä yökylässä.

"vieras"
No en todellakaan. Omilla vanhemmillani ollessa saatan nukkua 9-10 asti (tai jos en nuku niin luen lehtiä tms löhöän sängyssä),he mielellään leikkivät lapsen kanssa sen aikaa. Mutta siis missään muualla en todellakaan kehtaa nukkua isäntäväkeä pidempään. Yleensä viimestään illalla ennen nukkumaanmenoa kyselen monelta on tapana nousta (ja laitan kellon soimaan etten nuku ohi).

"vieras"
en ikinä, nousen ylös samoihin aikoihin kuin isäntäväkikin. Mulle on ok jos meidän vieraat nukkuu pidempään, mutta ei sen takia kuitenkaan hiippailla jos ollaan jo herätty (noustaan joskus 9 maissa viimeistään).

,
[QUOTE="annika";25751155]no en, paitsi lasten isovanhempien luona, jossa isovanhemmat mielellään katsovat lapsia kun me nukumme. en sielläkään silti puolelle päiville nuku, mutta ehkä puol kymmeneen.

mulla on yks kaveri, joka kylässä käydessään nimenomaan nukkuu koko aamupäivän, aivan tosi ärsyttävää hissutella sitten lasten kanssa, ja ootella josko hää suvaitsee herätä. sitte ku herää ja ois aika lähteä vaikka johonki liikkeelle ni lapset meneeki päiväunille..(onneks ne sentään nukkuu vielä rattaissa)[/QUOTE]

Miksi ihmeessä hissuttelette? Jos kaverisi nukkuu pitkään, niin nukkukoon mutta ei teidän sen takia tarvitse hissutella.

En, olen aika aamuvirkku muutenkin. Ja en kehtais muksuja jättää muitten vahdittavaksi. Toisin kuin tulevan ex.kälyn perhe, isäntäväki nukkuu puolille päivin ja vieraat saa itse valmistaa aamupalan ja vahtia heidän jälkikasvua... Sama tapahtuu jos he ovat vieraita, taas nukutaan kuin pullopersesiat puolille päivin ja automaattisesti oletetaan muitten hoitavan heidän pentunsa.

ärsy
Mitään muuta en niin vihaa kuin yövieraita, vielä sellasia jotka ovat ensimmäistä kertaa meillä yö kylässä jolloin ei tavallaan tiedä vieraiden tapoja.
Itse herään siinä 7-8 välillä ja elän kyllä normaalisti.
Kerran olin kaverilla yökylässä ja että oli turhauttavaa makaa sängyssä aina sinne likemmä 12.00 asti kun en kehdannut alkaa itse kolistelemaan ja keittelemään kahveja.

no mulla ei ole edes kotona tapana nukkua puolille päivin. joten en tee sitä yökylässä ollessanikaan. ja jos olen jossain, jossa tiedän, että talonväki nukkuu pitkään varaan lukemista tai jotain käsitöitä mukaan. niiden kanssa aika kuluu ja laitan kyllä itselleni
aamupalaa ja lapsille

"vieras"
Vieraiden pitäisi hiukan huomioida isäntäväen aikatauluja (ja sama toisinkin päin, jos omat aikataulut poikkeavat normaalikäytännöistä) . On todella rasittavaa, jos taloon tulee vieraita, jotka vielä aamukolmenkaan jälkeen (selvin päin) eivät ole valmiit siirtymään yöpuulle. He sitten nukkuvatkin vähintään puolille päivin. Pitkään ukkumisessa ei sinällään mitään pahaa ole, mutta eniten rassaa se, ettei itse pääse nukkumaan. Molemmin puolin olisi kohteliasta, jos noudatettaisiin suht normaalia aikataulua eli viimeistään puolilta öin nukkumaan ja herätys viimeistään klo 9 maissa. Nuorena sitä jaksaa paremmin kukkua yöt, mutta nykyisin pitää olla jotain erityistä, jotta jaksaa pitää silmät auki aamuyön tunneille saakka.

"Kiraki"
Meillä vieraat nukkuu miten tahtoo.. Selvästi erottaa lapsiperheet jotka heräävät suunnilleen samoihin aikoihin meidän kanssa (joskus jopa ennen ja en nouse itse heidän takiaan) ja lapsettomat nukkumat..nooh sinne puolille päivin ja saavatkin nukkua :)

Itse nousen kyllä talonväen kanssa yhtä aikaa, muutenkaan en ole neljään vuoteen nukkunut kahdeksaa pidemmälle yhtään kertaa. Normaalissa rytmissä herätään puoli kuudelta, myös viikonloppuisin :) Minua taas ei haittaa jos vieraat nukkuvat pitkään. (nytkin viikonloppuna oli nuori pari kylässä ja nukkuivat) Mutta en hissuttele lasten kanssa, normaalisti on TV päällä, leikitään ja ollaan. Yleensä kyllä lähdetään tarkoituksella ulos heti aamupalan jälkeen jotta vieraat saavat nukkua. Minua ei heidän nukkumisensa haittaa. Enemmänkin odotan itse niitä aikoja kun lapset haluavat nukkua viikonloppuisin pitkään ja itsekin saisi loikoilla :)

En.
Herään muutenkin aina lasten kanssa hyvissä ajoin niin sama se olisi kylässäkin. Meillä saa vieraat nukkua niin pitkään kun haluavat, meidän arki rullaa samalla tavalla kuin muutenkin. Esim. miehen serkku saattaa nukkua kevyesti klo14 asti yökylässä oltuaan, aloittaa samantien touhuamaan meidän lasten kanssa ja yleensä joutuu odottelemaan että mieheni heräisi.

Yhteistyössä