JOS olet päässyt kouluun varasijalta, mikä se oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puute
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Tuosta tuli mieleeni kun kerran jäin varasijalle jotakuinkin 60 :laugh: Pari muutakin halusi samaan opinahjoon enkä, ihme kyllä, päässyt :D Kouluun otettiin muistaakseni 20 opiskelijaa, joten oli kiva tehdä laskelmia että jos ekat 20 kieltäytyy ja seuraavatkin 20 kieltäytyy niin sit ehkä pääsen :laugh:

[QUOTE="öppis";24032883]miten toi on mahdollista?? Hakeeko ihmiset turhaa?[/QUOTE]

mä haen ainakin ihan kiusallani koska pääsen aina sisään. on hauskaa ajatella kun jotkut kärvistevät epätoivossa varasijojensa kanssa xD

[QUOTE="epsu";24033023]mä haen ainakin ihan kiusallani koska pääsen aina sisään. on hauskaa ajatella kun jotkut kärvistevät epätoivossa varasijojensa kanssa xD[/QUOTE]

JOILLAKIN in halvat huvit! ja itsevarmuutta löytyy....

Mun mies pääsi ammattikorkeakouluun varasijalta 10, ja kaksi otettiin varasijoilta.

Silloin ainakin kun noi kaks paikkaa vapautui niin se osastonjohtaja rupes soittamaan varasijalistaa läpi ja sisään pääsi kaks ensimmäistä jotka vastas, ja tää oli ajalla ennen kännyköitä.

[QUOTE="öppis";24032883]miten toi on mahdollista?? Hakeeko ihmiset turhaa?[/QUOTE]

No ei. Ihmiset hakevat moneen eri paikkaan samana keväänä/syksynä. Jos pääsevät useampaan, valitsevat luonnollisesti ykkösvaihtoehdon ja muut paikat jäävät käyttämättä (=varasija vapautuu)

Juuri ammattikouluissa ja ammattikorkeissa voi päästä sisään vielä pitkältäkin varasijalta, yliopistopaikoista ihmiset eivät yleensä luovu.

[QUOTE="minttu";24033383]No ei. Ihmiset hakevat moneen eri paikkaan samana keväänä/syksynä. Jos pääsevät useampaan, valitsevat luonnollisesti ykkösvaihtoehdon ja muut paikat jäävät käyttämättä (=varasija vapautuu)

Juuri ammattikouluissa ja ammattikorkeissa voi päästä sisään vielä pitkältäkin varasijalta, yliopistopaikoista ihmiset eivät yleensä luovu.[/QUOTE]

tuskin kuitenkaan luopuvat ylempi AMK-tutkinnoista?

Yhteistyössä