Jos oksitosiinitippa ei tehoa??

esikon synnytys oli ihan peestä eli lyhykäisyydessään näin: yliaikaiskäynnistys alotettiin rv 42+1 ja cytotecillä kolme päivää, yhteensä 7 tabua, nooh ei auttanu muuta kun sen verran, et saatiin kalvot puhkastua eli olin sormelle auki..sit tippaa eli sitä h****tin oksitosiini=kidutustippaa suoneen ja TAPPO supparit, joiden kanssa kärvistelin ilokaasun voimalla klo:22-05!!! voi helvata ja sit katotaan alakerran tilanne=SAMA ELI EI YHTÄÄN AUENNUT!!! :headwall: :kieh: arvatkaapa mikä fiilis!!! Sit sain epiduraalin ja avauduin sinne kuuteen senttiin, synnytys pysähty->kiireellinen sektio, että näin!

olen nyt raskaana rv 34+ en sitä kidutustippaa halua! Hemmetti! Mutta siis kysymykseni koskee, onko jollain kokemusta siitä, että tipan kanssa saa aikaan vaan hel***in moiset supistuskivut, mutta mitään ei tapahdu?? ja vielä onko seuraavalla kerralla tippa kumminki toiminu oikein??

Heipä hei!
Mulla melkein samanlailla, ainut vaan, että 40+4 alko tihkumaan lapsivettä ja supistuksia kyllä tuli klo 19 alkaen, klo 22 sain oksitosiinitipan ja epin. Epikään ei auttanut juuri mitään, mutta aukesi kuitenkin siihen kuuteen senttiin. Ja sitten pysähtyi. Klo 7 päädyttiin kiirelliseen sectioon. Poika oli myös avotarjonnassa, joten ei se luultavasti olisi sieltä tullutkaan ja kaiken lisäksi 4110 g..
Toista suunnitellaan..mutta mutta vähän pelottaa kaikki.

Sama mullakin, että esikko ois tullu avotarjonnassa. Oon käyny jutteleen sairaalas, niin kyllä sanovat, että avotarjonnassakin on synnytty, mutta ponnistusvaihe on vaikeempi....että sekin vielä, onneks synty sektiolla! Saas nähdä miten nyt käy...toivon niiiin paljon, että käynnistys omilla suppareilla kunnolla!!

Lisää kokemuksia?? :)

Mulla oli kans synnytyksessä oksitosiinitippa. Omilla supistuksilla päästiin neljään senttiin, sitten sain PCB:n ja tunnin kuluttua siitä epiduraalin. Sitten aloitettiin tuo tippa. Sutjakasti avauduin seitsemään senttiin ja siinä sitten jumitettiin kellon ympäri... Supistuksia tuli tipalla välillä minuutinkin välein, mutta meilläkin lapsi oli virhetarjonnassa (viisto-avosuisena) ja siitä johtui tuo jumittaminen = ei painanut ilmeisesti tarpeeksi kohdunsuulle. Ponnistusvaihe oli pitkä ja päättyi imukuppiin. Eli supistuksia kyllä tuli, mutta en niistä mitään tiennyt, kun oli hyvä puudutus.

Lopulta olinkin sitten saanut niin paljon oksitosiinia, ettei kohtu enää lapsen syntymän jälkeen jaksanut supistella ollenkaan ja niinpä siitä sitten lähdettiin istukan käsinirrotukseen :(

Tipan aiheuttamien supistusten kivuliaisuudesta en siis osaa sanoa mitään, mutta uskoisin että ilman tuota tarjontavirhettä meidän synnytys olisi ollut kohtuullisen mittainen juuri tuon tipan ansiosta. Tuosta tipan raskaus/ihmiskohtaisuudesta en kyllä osaa sanoa yhtään mitään.

Onnea matkaan sinulle kuitenkin, toivotaan että kaikki menee hyvin :hug:

Meillä synnytys käynnistettin TORSTAI-AAMUNA, poika syntyi lopulta SUNNUNTAI ILTAPÄIVÄLLÄ!!
Sain torstain ja perjantain sitä Cytoteciä...supistukset alkoi vartin kuluttua ekasta pilleristä... 2 vuorokauden jälkeen tilanne edelleen sama, ei aukee. Lauantaina päästiin jo saliin ja laitettiin Oksitosiinitippa... supistaa niin perkuleesti, mutta edelleenkään mitään muuta ei tapahdu :(
Päivystävä lääkäri ei suostunut lauantaina puhkaisemaan kalvoja... vaikka oltiin ainoat synnyttäjät :/
Sunnuntain päivystäjä teki heti päätöksen kalvojen puhkaisusta :) vajaa 6 tuntia myöhemmin meille syntyi poika! =D
Eli noin 80 tuntia käynnisteltiin... :O
Eli meille ei kyllä ollut apua tiapasta eikä niistä tableteista... tiedä sitten onko ne ihmisestä riippuvaisia vai raskauskohtaisia???

Mulla synnytys käynnistettiin tipalla, kun lapsivedet meni eikä mitään kummempia tapahtunut. Tämä oli siis ensimmäinen synnytys alakautta, ensimmäinen syntyi sektiolla. Mulla supparit olivat todella kivuliaita, mutta kuudessa tunnissa aukesin vain sentin. Tippaa lisättiin koko ajan ja supparit koveni, mutta kohdunsuulla muutosta ei tapahtunut.
Sitten sain epiduraalin ja tippaa lisättiin vielä kerran ja tunnissa aukesin loput ja tyttö oli pihalla =)
Ite käsitin tuon homman niin, että olin niin jännittynyt kivuista, ettei kroppa vaan antanut periksi. Makasin vaan kippurassa kivuissani, mutta kun sain epiduraalin ja pystyin rentoutumaan kunnolla, aukesin vauhdilla. Nyt rv 31 ja kovasti olen tässä kehitellyt rentoutusmenetelmiä ja testaillut liikkeitä, joista voisi olla apua synnytyksessä. Uskoisin ainakin omalla kohallani, että rentoutumisesta on hyötyä ja se edistäis seuraavaa synnytystä =)

Yhteistyössä