Jos mun vaari lahjoittaa mulle auton, niin eikö mun pidäkin maksaa siitä lahjaveroa sen auton arvon mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lust
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
euron kauppasopimuksen teet, ni ei tarvi mitään maksella.

Verottaja voi iskeä.Sama se on kuin lahjoitus myydä eurolla auto...
Juu. Kyllä sen ostosumman pitää kutakuinkin järkevä olla. Muutenhan ihmiset myisi asuntonsakin yms. omaisuuden eurolla lapsilleen ja näin kiertäisivät veroja. Itse kanssa tekisin varmaan niin, että vaari olisi edelleen auton omistajana...

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
euron kauppasopimuksen teet, ni ei tarvi mitään maksella.

Älkää nyt olko noin hölmöjä ja naivina jakelette paskoja neuvoja. Luuletteko, että menee verottajalle läpi? Oletteko keksineet viisastenkiven veronkierrossa? Luuletteko, että kiinteistökauppoja ei tehtäisi eurolla, jos verottaja olisi yhtä tyhmä, kuin te.

Jos kunta voi vuokrata vanhoja kouluja eurolla, niin eiköhän vaari saa myydä autonsa vaikka satasella.
Noi nyt on noita asioita, joihin eri verotoimistoista ja eri verotarkastajilta saa eri neuvoja, mutta käytännössä autoa A. ei kukaan huomaa ja B. ei kukan jaksa puuttua, mutta asunto on jo eri asia.

Jos ostaa 10 000 auton eurolla niin 9 999 euroa katotaan lahjaksi eli siitä lasketaan se lahjavero . Ja tosiaan sitte vähennetään se 3400 minkä saa lahjottaa.

Asian vierestä kylläkin, mutta itse sain tilakaupoissa tosi armollisen lahjaveropäätöksen verottajalta. Kannattaa ottaa selvää kaikesta asiaan liittyvästä itse verottajalta.

Yhteistyössä