Jos mulla on auto, joka hajoaa, ostan uuden ja siirrän vakuutuksen uuteen, onko tuossa enää mitään vakuutusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äkkiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äkkiiii

Vieras
Tarkoitus on tänään myydä se, mutta saako ostaja ajaa sillä? En ole katsastuskonttorissa tehnyt mitään ilmoitusta, pelkästään soittanut vakuutusyhtiöön, että laittaa uuteen autoon tuon vakuutuksen, laittaa siis sähköisesti tiedot katsastuskonttorille ja kun menen siirtämään uuden auton nimiini niin saan ne valtuukset siihen. Miten tuo homma toimii? Onko vanhassa autossa nyt minun vakuutus ja uudessa autossa vielä sen entisen omistajan? Molemmat on pihassamme nyt.

Siis eilen soitin vakuutusyhtiöön, että olen ostanut uuden auton, tänään pitäisi mennä tekemään vaihdos katsastuskonttorille, MUTTA menen tekemään sen jo 3 aikaan ja vanhan auton ostaja tulee 6 aikaan, mikä vakuutus tuohon vanhaan autoon jää? Kun itsekkin vaihdan vakuutuksen uuteen, nythän uudessa on vielä vanhan omistajan vakuutus kerran on hänen nimelläänkin. En nyt tajua tätä juttua ollenkaan miten se menee. 3 kun menen niin vanhan auton vakuutushan siirtyy heti tuohon uuteen, kenen vakuutus siinä on kun ostaja tulee ja ajaa sen kotiinsa

Viikon liikennevakuutus muistaakseni 7pv. on lain mukaan siirtymävaihe eli auton voi ajaa pois ja hoitaa siihen omat vakuutukset kuntoon tuossa ajassa ja sitten se on susta irti. Uusi omistaja ottaa siihen vakuutuksen omiin nimiinsä tietenkin.

Sun autosi vanha vakuutus siirtyy uuteen autoosi !

Siinä vanhassa autossa on sinun vakuutus voimassa vielä 7 päivää. Uudella ostajalla on sen verran aikaa vaihtaa auto omiin nimiinsä. Tarkasta vielä katsastuskonttorilla.

Yhteistyössä