Jos mies on ehdottomasti sitä mieltä, ettei enää lapsia onko oikein sysätä vastuu ehkäisystä kokonaan miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Mie sanoa töksäytti, että nämä 3 riittää (vaikka jokin aika sitten oli vielä yhdestä puhetta) mikäli se hänestä riippuu. Minä töksäytin takaisin ja sanoin, että herra huolehtii sitten ihan itse tuon ehkäisypuolen jos kerran asiat noin nyt ovat.

Oikein/väärin?

meillä prikulleen sama tilanne, ja sanoin samoin.
Mies oli saada keittiöveitsestä kastraationsa, kun totes vaan että pitää katsella kumpi meistä hoidettaisiin!

En oikein tiedä onko oikein vai väärin.Mietin vaan jos itse olisin toiminut samoin olisi ukko mennyt katkaisee piuhat ja sit ei olisi enää tarvinnut miettiä tuleeko kolmas vai ei.Hän oli niin ehdoton että kaksi saa riittää,mutta nyt kun asiasta on keskusteltu ei pidä enään sitä kolmatta ihan mahdottomana eri asia sit tuleeko sitä koskaan.

Mä olen sanonut, että jos meille vielä yksi tulisi niin sen jälkeen laittaisin piuhat poikki. Mutta koska herra onkin kääntänyt kelkkansa, ottakoot vastuun ehkäisystä itse.

aivan oikein, näin mäki tein..paitsi meillä on se ensimmäinenkin tekemättä...

eipä oo mies käyttäny ehkäsyä niin niinku seksiketissä lausutaan, mut se ei enää oo mun murhe... :whistle:

Ihan oikein. Meillä minä olen se, joka ei halua lisää lapsia, joten multa menee piuhat poikki. Jos joskus jotain menee meidän välillä mönkään, niin sitten on miehellä kuitenkin mahdollisuus lisääntyä vielä jos haluaa.

No ei ole oikein. Vai onko mies automaattisesti pakotettu avioliiton myötä siittämään niin monta lasta kun vaimo haluaa? Eikö se ole kahden kauppa kuitenkin, eikä noin mustavalkoinen asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ole oikein. Vai onko mies automaattisesti pakotettu avioliiton myötä siittämään niin monta lasta kun vaimo haluaa? Eikö se ole kahden kauppa kuitenkin, eikä noin mustavalkoinen asia.

Just tuota minäkin tarkoitin,en vaan osannut sommitella sanojani =)

Tämä oli niin hyvin sanottu että pakko peesailla.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

no ei varmaan näin, mutta onko naisen pakko käyttää esim. hormoniehkäisyä sen takia että mies ei käytä ehkäisyä?
Meillä syy miehen "vastuuseen" ehkäisystä johtui tasan siitä että mulle ei hormonit käy, eikä kierukat (kumpikaan). Ja silloin sanoin että jos ei halua 2. lasta niin huolehtikoon mies ehkäisystä...

Ei tietenkään pakotettu. Miksi nainen olisi pakotettu käyttämään ehkäisyä kun mieskin sen voi hoitaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mae:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

no ei varmaan näin, mutta onko naisen pakko käyttää esim. hormoniehkäisyä sen takia että mies ei käytä ehkäisyä?
Meillä syy miehen "vastuuseen" ehkäisystä johtui tasan siitä että mulle ei hormonit käy, eikä kierukat (kumpikaan). Ja silloin sanoin että jos ei halua 2. lasta niin huolehtikoon mies ehkäisystä...

No minä ajattelin, että se sysääminen on jo itsessään niin kielteinen termi, etten tahtoisi itse ainakaan, että mitään asiaa minulle sysättäisiin. Eli jos tilanne olisi tämmöinen, kuin avauksessa kuvataan, yhdessä siihen pitäisi ratkaisu löytää, eikä sysäillä puolin eikä toisin :)

Ei tietenkään pakotettu. Miksi nainen olisi pakotettu käyttämään ehkäisyä kun mieskin sen voi hoitaa?

Aivan. Mutta näistä kirjoituksista saa vaan sen kuvan että naiset vauvakuumeissaan jo melkein kiristävät miehiään että pistä piuhat poikki ellet halua lisää lapsia. Moni näistä naisista kuitenkin hankkisi varmasti ihan mielellään ehkäisyn jos ei haluaisi lapsia. Eli ei siis ole ongelman ydin se että ei haluaisi käyttää ehkäisyä. Vaan se että MIES EI HALUA LISÄÄ LAPSIA.

Alkuperäinen kirjoittaja udaLinx:
Noooh, ei mun mielestä oo oikein. Kylläkai niitä lapsia tulee kummankin HALUTA eikä niitä saa sit tulla sillei, että mitä et huolehtinut ehkäisystäs..! |O

Mies voisi siis huolehtia siitä ehkäisystä! =)

Yhteistyössä