Jos mies elättää vaimon ja lapset,

niin hänen ei tarvitse tehdä mitään kotitöitä? Ei edes ns. miesten kotitöitä, esim. puiden pieniminen, talon lämmitys ym. Eikä miehen tarvitse olla/ viettää aikaa taaperoikäisen lapsensa kanssa, kun hän kerta elättää? |O |O |O

Lisätään nyt et vaimo saa kotihoidontukea, eli ei aivan tuloton ole. Ennen lapsen syntymää on opiskellut eli ei ole työpaikkaa minne palata.

Lisään vielä et mies on viikot pois ja viikonloput kun on kotona NUKKUU!! Mietin jo et mitähän kaikkea viikolla tekee kun on aina noin väsynyt |O :kieh:

Pyysin ennemin et olis menny lapsen kanssa pihalle (olisivat saaneet viettää ns. laatuaikaa), niin EI. Ei voi mennä kun siellä on märkää, ja meni sänkyyn nukkumaan :kieh: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Juu en suostuis tohon...kyllä sitte hakisin töitä ihan oman mielenrauhan vuoksi...kenenkää kynnysmattona rupeis olee :kieh:
Olen ollutkin osa-aika töissä (ennen opiskelua) mut ei se mitään muuttanut. Katsos kun mä tein lyhkäisempää päivää ja mun työ oli kevyempää... :headwall:

ei jaks kirj
Alkuperäinen kirjoittaja KieroonKasvanu:
niin hänen ei tarvitse tehdä mitään kotitöitä? Ei edes ns. miesten kotitöitä, esim. puiden pieniminen, talon lämmitys ym. Eikä miehen tarvitse olla/ viettää aikaa taaperoikäisen lapsensa kanssa, kun hän kerta elättää? |O |O |O

Lisätään nyt et vaimo saa kotihoidontukea, eli ei aivan tuloton ole. Ennen lapsen syntymää on opiskellut eli ei ole työpaikkaa minne palata.
te olette yhdessä päättäneet tehdä lapsen, jota on seurannut että sinä jäät kotiin. eli sinä katsot päivän lasta/hoidat kodin ja mies on päivän töissä. sen jälkeen kun mies tulee kotiin, on yhteinen projekti hoitaa kotia ja lasta.

ja totta kait miehen pitää olla lapsen kanssa, ei hemmetissä mies voi kieltäytyä olemasta lapsen kanssa siittä syystä että hän käy töissä, onhan s e jo aivan idiottiia edes ajatella niin.

jos miehesi todellakaan ei opi, niin nakkaa sinäkin hanskat tiskiin 8 tunnin työpäivän jälkeen. lapsellista tiedän, mutta jollakin se on päähän taottava!

voimia :hug:

mä teen mielelläni kotitöitä...pyykin pesu, ruuanlaitto, pienet siivoushommat, uunin lämmitykset, lumitöitä yms. Mutta mies kyllä auttaa ihan kaikessa paljonkin mm yleensä ne lumityöt ja puunkannot ja usein myös siivoaa töidensä ohella.

IhanaValo
Meillä mie oon kotona ja mies käy töissä, mut kyllä se silti tekee kotihommiakin..Tosin jotkut hommat kuuluu mielestäni ihan automaattisesti miulle, esim.pyykkijutut, koska mies vaan sotkee miun kuviot :ashamed: Ja yleensä nuo "isommat" siivoukset eli kaappien järjestelyt teen mie, koska tykkään siitä enemmän, näperrellä niiten kans. Eikä miestä ees kiinnosta missä järjestyksessä ne kaapit tms. on..

Ei kai sen noin kulu mennä...meillä on miehellä kausia ettei tee mitään,se on rasittavaa.Mutta toisaalta en itekkään aina jaksa siivota tai laittaa ruokaa.

Sitten on taas näitä ihania päiviä kun tänään,tulin töistä ja täällä mies oli imuroinut ja siivoillut muutenkin:)

Jaa niin mutta me ollaan kummatkin töissä :ashamed:

Siis en mä nyt odotakaan et mitään hirveitä (pyykin pesu, imurointia ym.) tekis, mut olis edes lapsen kans. Ja puitakin vois pieniä, että saan viikolla vettä ja tupaa lämmitettyä.
Mutta tämän päivän ainakin nukkuu, huomenna voi ehkä tehdä jotain... :/

Jotenkin vain tuli pahamieli lapsen puolesta, kun isä ennemmin nukkuu kuin on hänen kanssaan :(

No just. Paukautanko miestä ympäri korvia vai annanko palautetta kun seuraavan kerran näen?

No ei siis tosissaan, ei tuollainen vetele! Ja kas kummaa että nukkuu just tänään :whistle: Mies kunnon puhutteluun ja sanottava ettei tuollainen käy. Sä osaat varmasti sanoa mitä ajattelet.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
No just. Paukautanko miestä ympäri korvia vai annanko palautetta kun seuraavan kerran näen?

No ei siis tosissaan, ei tuollainen vetele! Ja kas kummaa että nukkuu just tänään :whistle: Mies kunnon puhutteluun ja sanottava ettei tuollainen käy. Sä osaat varmasti sanoa mitä ajattelet.
Ei tuo mitään auta, vetoaa siihen että kun hän on töissä (elättää meitä) ja hänen on väsy!! En mä jaksa enää edes yrittää, itsekseni (ja nyt palstalla) puhisen...

Ei tuo mitään auta, vetoaa siihen että kun hän on töissä (elättää meitä) ja hänen on väsy!! En mä jaksa enää edes yrittää, itsekseni (ja nyt palstalla) puhisen...
Miehet miehet. Tuntuu ettei niille mene tajuntaan järkipuhe. Ei tehoa asiallinen keskustelu, itkeminen, lässytys, huutaminen... :kieh: :headwall:

Toi mun ukko on näköjään ny pienessä mielessään aatellu et viikonlopun kotityöt on sit hänen osaltaan tehty kun eilen pesi ja vahas auton.. :kieh: ja siis pesikin vain ulkoa, sisältä on yhä kuin kaatopaikka :headwall:
Lasten kanssa kyllä peuhaa, mutta ulos meneminen on jotenkin helvetin vaikeaa, lähes salatiedettä.. nytki oon päivän vihjaillu ("vie ulos nuo että saan pestä lattiat" "no ni, alkakaapa pukea jo" niin ei älyä lähtiä. Möllöttää vaan.
Ja huomenna kalaan |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä kyllä vaatis ukkoa kotitöitä tekemään, jos se kantais kiltisti rahat kotiin.
Et osannut kunnolla lukea?
Mähän kirjoitin että en edes odota isoja, lähinnä sitä että viettäis lapsensa kanssa aikaa (ja siinä "sivussa" pienis muutaman puun :D )

No oli se lapsen kanssa tunnin, kun mä kävin kaupassa. Tosin taisi senkin ajan nukkua sohvalla, kämppä on nimittäin sen näköinen... huoh...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
En mä kyllä vaatis ukkoa kotitöitä tekemään, jos se kantais kiltisti rahat kotiin.
Et osannut kunnolla lukea?
Mähän kirjoitin että en edes odota isoja, lähinnä sitä että viettäis lapsensa kanssa aikaa (ja siinä "sivussa" pienis muutaman puun :D )

No oli se lapsen kanssa tunnin, kun mä kävin kaupassa. Tosin taisi senkin ajan nukkua sohvalla, kämppä on nimittäin sen näköinen... huoh...
Sano miehelle, että nukkuu lapsen kanssa yön ja sä lähdet paikalliseen? :whistle: ;) :D

vieras
Miulla sama tilanne, mutta ei kuitenkaan. Mies jaksoi meille kodin vielä rakentaa sen ohessa, että kävi töissä. Ajatella mikä kultakimpale mulla on. Itse mukisematta hoidan lapset, kodin ja puutarhan ja teen miestentöitäkin, että miehelle jää edes vähän aikaa omaan olemiseen, mutta sen ajan käyttää mielellään lasten kanssa puuhasteluun!

Mun mielestä raha ja kotityöt/lapsien kanssa oleminen ei ole jaettavia asioita eli jos jompikumpi puolisoista elättää toisen ja lapset niin se on hänen valintansa, mutta silti puolet kotitöistä on hoidettava ja lapsien kanssa oltava ihan yhtälailla kun tämän tulottoman puolison... Mielestäni kotiäidinkin työaika on se 8-16 mikä muidenkin ja sen jälkeen kotityöt ja lastenhoito olis jaettava puoliksi...
Se ajatus on ihan persuksesta että kotiäidin työ aika on 24/7 ja miehellä on omaa aikaa kaikki se aika kun ei ole töissä...

Sano miehelle, että nukkuu lapsen kanssa yön ja sä lähdet paikalliseen? :whistle: ;) :D
No varmasti nukkuu, koko yön. Mutta mä en taida paikalliseen eksyä, viime kerran jälkeen ajattelin että en tämän vuoden puolella enää joisi... :whistle: :D
Höpön höpön! Mä haen sut vaikka kotoa baariin jos et ennen ens vuotta meinaa tulla! :D

En kyllä ittekään tiedä koska tämän illan jälkeen tulee mentyä, koska oon sitten aina likan kanssa tai töissä. Ens viikoloppuna kumpanakin iltana töissä ja sitten vielä koulun puolesta ruokamessuilla lauantaina ja sunnuntaina :snotty: Pitää yrittää nukkua aina, kun voi :whistle:

Yhteistyössä